Ow, Tiffany stamps- praktijken dus. Premiums betalen voor een beetje extra tekst, nee bedankt _
Tja jonges, zeldzaamheid enzo… Als je een 6105 verzamelaar bent is 3.5k voor een proof/proof niet onoverkomelijk hé
Als Seiko 6105 verzamelaar kan ik er nog in komen inderdaad. Maar als liefhebber van vintage horloges in de breedste zin van het woord, zou ik voor 3,5k wel andere bestemmingen weten
Overigens; als deze kleine verschillen daadwerkelijke zulke premiums met zich meenemen; lijkt me ook zeer gevoelig voor knutselaars. Heeft Seiko enige vorm van extract, om zeker te zijn een originele in handen te hebben?
Zie ook veel Scubapro 6309’s opduiken. Hierbij hetzelfde verhaal.
Voor dat bedrag had ik toen wel een andere klassieker gekocht.
Heb het horloge enkele jaren geleden voor een fractie van die prijs gekocht maar was dan ook in slechte staat. Was even twijfel of deze nog te redden was door waterschade. Heeft een tijdje geduurd om de nodige originele onderdelen voor herstelling te vinden en het vertrouwen in een goede hersteller.
Heeft me uiteindelijk een redelijk bedrag gekost maar desal niet te min er heel blij mee.
Afhankelijk van hoe en wat qua staat etc. Heb wel 6105s voor 3k zien gaan maar dat waren dan wel mint/nos exemplaren.
Dat is mijn mening ook. Voor dat geld kan je 6159 tuna kopen, dat is een echt bijzonder horloge.

Het werkt hetzelfde als met vintage Speedy’s. Bepaalde onderdelen/varianten zijn in een bepaalde periode gemaakt. Onderdelen zijn te wisselen mits ze correct zijn voor je variant. En dat is verder nooit te achter halen.
3.5k voor een relume en dat had je niet gedaan?
Er is meer dan een relume gebeurd. Maar het interresseert mij gewoon niet om deze te verkopen.
Ook begrijpelijk. Een horloge is natuurlijk meer dan alleen €€€’s
Ook wel iets van te zeggen. Als je er zelf verknocht aan bent, speelt geld soms geen rol. Geniet er van!
Heb zelf ook een paar klokjes die ik niet zou verkopen, ook al krijg ik 3x de aankoopprijs geboden En dat zijn de horloges die het erom doen
Yes precies dat
holy diver!!!
Dit is mijn “1974 barn find Seiko 6105-8110”.Het is het oude duikhorloge van mijn vader dat al jaren in de kast lag bij mijn opa. Een onbetaalbaar familiestuk dus.
Nico Rijsman heeft de pakkingen/o-ringen laatst vervangen, maar helaas was er geen passende ring voor de kroon te vinden. Blijkbaar is 1,1mm niet te krijgen.
Veel plezier met jouw horloge!
Dat is een mooie om te koesteren. De o-ring in de kroon is niet eenvoudig te vervangen omdat deze tussen 2 delen geplaatst is die dan samen geperst werden.
Dankjewel! Nico vertelde dat inderdaad ook al. Er zit nu een 1mm ringetje in waarme hij wel door de vacuumtest kwam, maar niet door de druktest. Ik was gelukkig sowieso niet van plan om ermee te gaan zwemmen
Is er ook op ebay niks voor te vinden? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Ja en nee. Soms komen er nog wel eens NOS kronen op de markt maar door de ouderdom is de o-ring hard geworden waardoor deze ook niet werkt. Aftermarket zijn ze wel te vinden maar deze zijn niet helemaal correct zoals de originele en de kenner herkennen deze natuurlijk. Maar het is natuurlijk de eigen keuze om deze te gebruiken als je perse wilt dat het horloge de druktest doorstaat.
De O-ring zelf is niet los te vervangen?