Na 28 jaar Longines Horloge teruggekregen

Kortgeleden is mijn vader overleden. Ondanks dat hij al langer niet gezond was, is het moment toch ook altijd confronterend. Mijn verhaal gaat uiteraard over een horloge, maar het verhaal en de band met het horloge maakt het voor mij erg bijzonder.

Rond 1990 kocht mijn vader in Nederland de stalen versie van het Lindbergh Hour Angle horloge van Longines (op leren band). Ik vond het toen een heel mooi bijzonder horloge, èn het eerste horloge dat ik zag waar je de caseback kon openen.

Dit Horloge is ongeveer 1 jaar na zijn aankoop gestolen uit een sporttas tijdens een wedstrijd. Niet echt handig meegenomen naar het sportveld, maar pa baalde vreselijk uiteraard.

In 1994 was ik als Marinier gestationeerd op Aruba. Mijn vader werd toen 50 en ik wilde hem een bijzonder cadeau geven, maar wat? Op weekendverlof in Caracas Venezuela, liep ik langs een juwelier. Daar lagen zowel de stalen, als de staalhoudenversie in de etalage. De prijzen (op zo’n ouderwets bordje) leken te zijn omgedraaid. De stalen was duurder dan de staalgouden !!??!!
Ik ben de winkel binnengelopen, heb alleen het staalgouden model gepast, en (lagere)prijs bevestigd. Ik weet in godesnaam niet meer hoeveel van die Bolivares het was :wink: Maar ik kon met mijn Arubaanse creditcard betalen.
Ik heb het horloge, nog met enige angst voor diefstal, een aantal dagen in mijn broekzak meegenomen op reis het binnenland van Venezuela in.

Op verlof terug in NL heb ik mijn vader het horloge gegeven voor zijn 50e. Hij was tot tranen geroerd, uiteraard van blijdschap. Extra bijzonder was dat hij zijn gestolen horloge weer “een beetje terug had”.

Meteen zei hij die dag, als ik heen ga, krijg je het terug, dat wil ik zo…. En zo is het nu dus gebeurd. Ik heb een heel speciaal gevoel bij dit horloge, en zal dit altijd blijven houden. Als ik ooit aan het einde van de rit ben, dan gaat het over naar mijn oudste zoon, die als 2e naam, de voornaam van opa heeft gekregen.

395 likes

Prachtig horloge en nog mooier verhaal. Geniet er van en wees er zuinig op!

3 likes

Prachtig verhaal, ontroerend.
Bedankt voor het delen.

5 likes

Wat een mooi verhaal man! Ik ben er ontroerd van… Ik hoop dat je in goede gezondheid nog heel lang van dit bijzondere horloge mag genieten. :ok_hand: :slightly_smiling_face:

4 likes

Mooi verhaal! Ook een fraai horloge.

3 likes

echt ontroerend verhaal, zeker mijn dank om dit te delen juist omdat het erg persoonlijk is
succes…:slight_smile:

2 likes

mooi verhaal. ik hoop dat je het horloge nog lang en in goede gezondheid mag dragen.

3 likes

Mooi horloge met een mooi en ontroerend verhaal. Gecondoleerd!

1 like

Dank voor het delen :ok_hand: Geven …teruggeven en doorgeven ……

1 like

Horloges met een verhaal zijn de kostbaarste horloges. Mooi verhaal.

2 likes

Mooi verhaal en een fraaie bijzondere Longines! Vorige week zou mijn vader 93 zijn geworden en droeg ik de hele dag de Junghans die hij veertig jaar om had. Mooie herinneringen hangen aan zo’n horloge van je vader!

5 likes

Gecondoleerd.

Mooi verhaal & prachtig horloge waar je zo veel mooie herinneringen achter heb.

1 like

Sterkte met het verlies! Wellicht dat het dragen van dit prachtige horloge je sterkte en troost mag bieden.

4 likes

Gecondoleerd.
Wat een mooi verhaal. Ik vind het trouwens ook een erg mooi horloge.

1 like

Sterkte. Koester de herinnering met dit prachtige horloge.

1 like

Dank voor de story, zo is hij altijd een stukje bij je :smiley:

1 like

Prachtig!

1 like

Dit is toch een mooi verhaal, hoe pijnlijk ook. Tof om te lezen. Mooi horloge ook!

1 like

Allereerst sterkte natuurlijk. En dank dat je dit verhaal hebt gedeeld. Prachtig horloge met een bijzonder verhaal.

1 like

Wat een mooi verhaal. Dit horloge heeft zo een waarde gekregen die het aardse overstijgt. Dank voor het delen en moge je het horloge nog vele jaren in goede gezondheid dragen. :blush: :+1:

1 like