NA: 7005-8050 vintage duiker

Normaal heb ik niet zo gek veel met die vintage duikers, ik vind ze vaak vrij duur voor wat je voor krijgt. Toch zat al enige tijd te kijken naar de Seiko 7005 duikers. Met 70m water resistance en zonder schroefkroon is het natuurlijk de vraag of dit wel een “echte” duiker is :sweat_smile:. Qua ontwerp wijkt het horloge erg veel af van de wel beekende Seiko duikers. Vooral het witte “polar” model sprak me erg aan. Het contrast tussen de wijzerplaat, indices en bezel is erg geslaagd. Een witte duiker is iets dat je niet vaak ziet :+1:

Van de week deed een mooie mogelijkheid zich voor. Een gokje gewaagd en dit exemplaar “under de radar” richting huize Koekoek kunnen loodsen. De postbode deed hem vanmiddag laat nog in de bus en nu om de pols :smiley:

Dit exemplaar komt uit 1969. Hij ziet er zelfs beter uit dan ik had verwacht. Helaas mist de lume pip op de bezel en zijn er wat krasjes maar bij een toolwatch als dit kan dat me niet heel erg storen. Het glaasje moet nog wel even gepolijst worden. Net even snel het horloge schoongemaakt. Morgen maak ik het projecte wel even af.

Nu nog een 18mm tropic bandje ergens vandaan zien te toveren. Met dit horloge ben ik dan in ieder geval helemaal klaar voor de zomer :sunglasses:

32 likes

Mooi horloge inderdaad geslaagde versie met witte plaat. Die kende ik nog niet.
:+1:t2:

1 like

Erg gaaf vind ik dit (ondergewaardeerde) model, top​:+1:t2::grinning:

1 like

Erg leuke Seiko.Mooi zomers klokje! :+1:

1 like

Mijn beste,

Ziet er aanlokkelijk uit!!
En inderdaad, een zomerse band, maakt het helemaal af.:+1:
Veel plezier ermee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk man, gave klok en ziet er fraai uit met witte dial! :thumbsup:

1 like

Erg fraai, enjoy!

1 like

Leuk vintage ‘duikertje’ van Seiko :thumbsup:
Fris en zomers, wat wil je nog meer met dit weer? :wink:

1 like

Mooi, gefeliciteerd!

1 like

Vet kicke!🖒…Zeker die combo zwart/wit…

Gefeliciteerd met deze NA😊

1 like

Mooi, mooi.

1 like

Cool!!!
Gefeliciteerd en veel draagplezier.

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties :smile:

Ik heb net het horloge even wat beter geprobeerd schoon te maken. Helaas was het glaasje van hardlex en dus niet echt te polijsten. Wel ziet het glaasje er weer wat helderder uit na een schoonmaak beurt (ook de binnenkant). Ook duidelijk is te zien waarom de bezel niet zo lekker meer draaide, wat een vuil kwam daar onder vandaan :sweat_smile: Hij draait nu weer lekker soepel.

10 likes

Ha Koekoek, mooi klokje, heel mooi klokje zelfs! Maar ik dacht dat jij er al zo een had, of vergis ik me en was het iemand anders? :grin:

Hier de mijne. Die is al in geen 25 jaar geserviced en loopt als een tierelier :relaxed:

9 likes

Prachtige duikertjes heren :ok_hand:

2 likes

Mooi exemplaar! :grinning:

Ik heb volgens mij nog geen andere witte gezien hier op HF. Wel in andere kleuren.

2 likes

Dankje! De jouwe is iets mooier, maar die is dan ook schoon gemaakt! :+1: Inderdaad zie je ze niet veel in het wit. Waarschijnlijk was het dan @domega die er ook een heeft! :relaxed: Fijne zondag nog!

3 likes

Is er een vintage Seiko die @domega niet heeft dan?:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Juist!!! :laughing: :sweat_smile: :joy:

1 like

Eens…en niet alleen Seiko🖒😉

Gave klokken heren🖒

3 likes