Vorige week zag ik hem in het Middle Kingdomtopic: de Addiesdive 36 mm met dat leuke zand erin.
Ik wou hem niet bestellen omdat ik al genoeg horloges heb, maar het horloge bleef hier maar voorbijkomen. En ja, toen heb ik toch maar op de knop gedrukt…
En vandaag was hij er al, van Ali, minder dan een week heeft het geduurd.
Het horloge zat goed ingepakt. Ik kreeg het doosje moeilijk open en toen moest het plastic er nog af. Nou, dat viel niet mee. Er kon niks mee gebeuren onderweg, dat is wel duidelijk.
Dus nu om de pols. Die golfjes zijn echt leuk en de wijzers zijn precies mijn smaak. Omdat er een stalen bracelet op zit (vier schakels moeten verwijderen) en hij best lange lugs heeft, draagt hij groter dan 36mm. Maar dat geeft niet.
Ik las ergens hier van de week dat de indices er op lijken gekwakt: dat is wel een beetje zo, maar ik zie ze als oases in de woestijn.
Ja, hij bevalt me wel. En, het is al eerder gezegd, dat voor het geld (75 euro).
Als je me de prijs niet zou noemen, zou ik grond van de dial een andere koopsom inschatten. Vind het een leuke knipoog dat het quartz uurwerk met 4 stapjes per seconde z’n werk doet. Mooi dat dit model al met regelmaat voorbij komt hier. Veel plezier ermee!
Vreselijk leuk ding. Mooi klassiek kastdesign, Mooie kleur wijzerplaat, die golfjes maken m heel apart. En die indices vallen best mee, toch? Persoonlijk zou ik hem gelijk op leer zetten, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan het dragen van stalen bracelets. Middelbruin struisvogelpoot lijkt mij prachtig bij dit horloge.
Vind ik ook! Leuk dat ie op die manier de indruk geeft van een eind jaren '60 handopwinder met een tikgetal van 18.000. Dan loopt de secondenwijzer ook nog net niet vloeiend maar met kleine schokjes.