NA: Ali’s goedkope zeemeeuw

Oke, ditmaal geen ellenlange verhalen over life events en andere “inspiratie”. Neen, lekker kort: ik zag een paar weken geleden in het “online aanbieding gezien”-topic hoe goedkoop de Seagull 1963 tegenwoordig is geworden. Toch maar eens op Alixpress gaan kijken toen. En ja hoor, zat aanbieders voor rond de 120€!

Vandaag viel de mijne in de bus. Geen invoerkosten, noppes. OH MY GOSH DONT YOU KNOW HOW UNETHICAL THAT IS!
:face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:
Ahem, ik geef Caesar wat hem toekomt, maar dan moet hij wel zelf aankloppen.

In de doos een soort simpel kartonnen doosje met een papieren “sleeve” die heel erg strak zat.

In de doos een “lederen” bandje, een kek roze doekje en een dun zwart boekje. O en het horloge natuurlijk!

Precies de versie die ik wilde: 38 mm, met de “schone” Zichtbodem (je wilt dat kolomwiel immers bewonderen zonder door die lelijke rode tekst te moeten turen!) en met acrylglas. Dat kostte me wel een paar euro meer (!) dan saffier, maar het zij zo. Zoals men zegt, het ziet er wel mooi “warm” uit!

O en dit horloge is voor mij een primeur: mijn eerste “terugkoop”. Nu ben ik écht volwassen als horlogefan :smile:

43 likes

Blijft een geinig ding, heb 'm zelf ook weer terug via een ruil.
Zijn al die versies op Ali trouwens wel 100% legit?

2 likes

Gefeliciteerd !
Leuk horloge.

1 like

Legit is in China vooral een filosofisch begrip denk ik. Wat ik heb gehoord, is dat Seagull zelf dit horloge niet meer produceert.

Gefeliciteerd Anton. Ik heb deze nu voor de derde keer. Misschien kunnen we een lotgenotengroep oprichten :joy:

2 likes

En enige officiële re-isues waren van Seagull zelf, maar die waren duur. De Seagulls die je overal (insta, HF, Facebook) ziet zijn een soort hommages en komen dichter bij het originele design van 1963.

Niet helemaal correct, want de officiële reissue van Seagull wijkt ook nogal af van het origineel. Foto van origineel volgt. Moment…:wink:

1 like

Zie ook: Seagull 1963

f16d58c96b45b4b14829aa191e6b54c085915436_1_500x500

28f3d6fcefaa7681cdeab3f9bb53d5f4182cfc3c_1_690x388

33889fe86155e420b99d695f2331d17235acf2d1_1_375x500

2 likes

Cool, ik heb nog nooit over dit type/model horloge gehoord. Iemand tips voor een goede bron er iets meer over te lezen?

Ja dat bedoelde ik te zeggen hierboven. De versie die hier NA is lijkt toch meer op het origineel dan Seagulls eigen re-isue?

Ik kan me vergissen, maar dacht juist dat Seagull’s reissue identiek is aan degene die Anton heeft gekocht. Ik ga even op zoek :grin:

Et voila…

Aha, 's werelds gaafste horloge verhaal haha.

1 like

Maar je ziet dat Seagull’s eigen reissue identiek is aan wat nu nog wordt verkocht (of andersom :wink:). Het origineel wordt het meest benaderd door HkEd. Heeft o.a. een ander logo en rechthoekige indexen.

1 like

Leuk! Ik heb de mijne toevallig om.

Waar ik een beetje mee zit is de kleur van de dial van de mijne. Die is goudbruinachtig, terwijl de jouwe echt crème/beige is, zie ik dat goed?
Die had ik eigenlijk liever, heb hem als fiffer gehad.

4 likes

:joy:

Ik denk dat je gelijk hebt… dit viel mij ook al op, doch “onbewust”. Ziet er lekker fris uit zo!

Ik zou niet teveel waarde aan beide foto’s hechten qua witbalans. Meeste camera’s staan op automaat. Daarbij schiet menig lid hier met J-peg fotobestand, dan wordt de witbalans meteen in de foto ingebakken.
Wil je echte zuivere foto’s maken, dan moet je de grijskaart erbij pakken en vanuit daar, de foto’s maken.
Dan kan je met nabewerking de witbalans correct krijgen.
Dus het is heel goed mogelijk dat beide horloges gewoon dezelfde kleur hebben als je ze naast elkaar legt.
Dus de foto’s zouden heel makkelijk een vertekend beeld kunnen geven.
:+1:

giphy seagull

Kijk eens even wat @Dunzdeck tevoorschijn tovert. Leuk horloge voor een leuke prijs! :grin:

Neen

Dat klopt. Maar ik heb de lichtergekleurde ook een paar weken gehad, en waar foto’s kunnen bedriegen, mijn eigen ogen doen dat niet.

Dit is de wijzerplaat van de fiffer, gedemonteerd door Denvro nadat The_Don het glas had beschadigd.

2 likes