NA: Alpha 832 (6239 homage watch)

Hierbij mijn nieuwste aanwinst, een Alpha 832 een homage watch van de 6239 Paul Newman Rolex Daytona. Het horloge ziet er in het echt een stuk spectaculairder uit dan op de foto’s. zodra je hem uit de verpakking haalt heb je echt even een wow moment. (wat ik nog steeds wel heb als ik er weer naar kijk) Het horloge voelt ook vintage aan, daarmee bedoel ik te zeggen dat de bracelet net zo gammel aanvoelt als die van een echte vintage Rolex :slight_smile: Zodra je hem om hebt merk je daar uiteraard niet zoveel meer van.

Hieronder fotos, het lijkt mij leuk om meteen een discussie aan te snijden onder de liefhebbers.
Stelling: “Een homage is acceptabel, JA/NEE/JA, mits…”

21 likes

Mooi horloge. Duidelijk geen rolex.

1 like

Mooi ding, de echte kom je toch nooit tegen.
Homages altijd yes: Als je er niet van houd, dan koop je hem niet.
Met homages kan je de look hebben van iets dat je niet kan betalen of juist proberen of dit the one is.

3 likes

Leuke! Een homage moet kunnen vind ik.

3 likes

7 likes

@Jasper iemand was je voor haha.

4 likes

Je bent lang genoeg lid om te (kunnen) weten dat dit op heibel uitloopt.

Dus slotje graag.

1 like

Meh. Ik vind een Daytona nooit zo acceptabel, laat staan de hommages. Niks persoonlijks hoor, maar serieus, geschroefde, lompe pushers, drie registers op de plaat, het doet het gewoon niet voor me. Geef mij maar een twee-register Hanhart Pioneer Monopusher set-up, of desnoods een Stowa Marine Chrono / Seagull 1963. :thinking:

Hommages worden veelal gemaakt van horloges die ik sowieso nooit tof vind. Ik vraag me af wat ik er van zou vinden als Alpha de GS Snowflake ging bouwen voor 100 Ekkies.

Dat gezegd hebbende: Gefeliciteerd, veel draagplezier ervan.

1 like

3 likes

Ik zou deze op slot doen voordat het uitloopt op moddergooien.

1 like

Discussie is hier gewoon toegestaan. Als je het hier niet mee eens bent hoef je het ook niet op te zoeken toch?

Sorry @Jurtz maar je kan niet een topic op voorhand sluiten omdat je bang bent voor moddergooiers. Dan moet je die aanpakken toch?

@I-B veel plezier met je horloge. Niks mis met hommages maar deze is niet zo mijn ding.

5 likes

Eens met @anon33714818EV.

1 like

Ah die had ik over het hoofd gezien. Beetje lullig dat ik alleen op jou reageer. Dus ook niet eens met @anon33714818EV wat betreft slotje. Waar ik het wel mee eens ben is dat TS lang genoeg lid is om te weten dat deze discussie al compleet uitgekauwd is en zeker niet nog een keer hoeft te worden gevoerd. :v:

2 likes

Ik blijf het droevige pogingen vinden om mee te doen…

2 likes

Veel plezier gewenst met je aanwinst!

2 likes

Gewoon leuk hoor :+1:

1 like

Het is niet mijn intentie om “heibel” uit te lokken.
We zijn allemaal volwassen mensen hier, dus ik denk dat we ook wel gewoon een normale discussie kunnen voeren over dit soort dingen. Het is niet alsof ik een gevoelig politiek vraagstuk aansnijd toch?

Leuk ding! Enjoy!

1 like

Mhua, toch wel :wink: maar veel plezier met je NA

1 like

Leuke aanwinst! Een homage kent alleen maar winnaars dat is mijn mening.

1 like