Een tijdje geleden zag ik een youtube filmpje over de verkoop van een Rolex Daytona Paul Newman.
Verkocht voor 17 miljoen dollar.
Nu heb ik niet zo heel veel met een Rolex Daytona maar deze vond ik toch wel heel mooi.
Als “simpele” barkeeper kan ik me die niet veroorloven en al had ik het geld zijn er voor mij wel andere doelen denkbaar.
Tijdens het struinen op het web kwam ik ook de hommage van Alpha tegen.
Nou heb ik een bloed hekel aan nep maar homage, tja dat vind ik dan soms wel kunnen.
Ik dacht afgelopen weekend, even kijken op Marktplaats en verrek staat er één te koop.
Principieel gebruik ik alleen mijn fooiengeld voor deze mooie hobby en daar was nog voldoende van over.
Binnen no time geregeld en een zeer goed contact met de verkoper gehad.
Het kan dus nog gewoon op Marktplaats.
Er is genoeg geschreven over dit horloge en ik ben er gewoon neutraal in gegaan qua verwachtingen.
Nieuw had ik hem waarschijnlijk niet gekocht, maar voor 75 euries kon ik het niet laten.
De look is me de 75 al meer dan waard, hoe hij het gast doen zal de komende tijd blijken.
Ik weet het niet hoor… ongegeneerd een kopie van een echte kopen… ene kant snap ik dat iemand het heel mooi vind en een echte niet kan betalen… aan de andere kant vind ik het absoluut Not Done!! Persoonlijk zou ik het nooit doen. Als je een Ferrari, Rolls, of whatever zo machtig mooi vind, koop je dan ook zoiets vergelijkbaars in de vorm van een goedkoop bouwpakketje met een Citroen-moter…? Soms moet je accepteren in het leven dat je niet alles kan hebben, ook al vind je het nog zo mooi…
Evengoed plezier ervan, kijk het even aan en doe hem maar snel weer weg.
Mee eens, echter lijkt een heleboel in ons mooie horlogewereldje op elkaar, Tudors Steinhardt etc etc.
Als je er geen naam op zet zijn ook een hele zooi populaire duikers niet van elkaar te onderscheiden.
Wat " mag " dan wel hè, er zijn ook genoeg merken die optisch uniek zijn en onder de motorkap een NH35 o.i.d. hebben liggen, is dat dan ook gejat of fake?
Mod je een SKX zodat ie op een FFF fathoms of Black Bay lijkt kan het weer wel…
Je vind iets leuk of niet, goedkoop, duur, origineel of dertien in een dozijn, who cares.
Top .
Helemaal leuk dat er een surplus is aan obscure microbrands die zonder restricties doen waar ze zin in hebben .
Die vervolgens voor een habbekrats (fooi) op MP terecht komen .
Leuk toch. Je koopt hem tenslotte voor jezelf. Issie voor jezelf mooi genoeg? Geeft die de tijd goed aan? Hopsa, strik erom en er blij mee zijn. Veel draagplezier!
Mooi horloge… omdat het Rolex logo er niet op staat is hij niet minder mooi… alleen minder waardevol dus prima om te dragen tijdens normale dagelijkse activiteiten zonder je zorgen te maken om een krasje
Ah joh, da’s gewoon een arabier die 'm in z’n jacht naast z’n Picasso hangt in een glazen kastje. Aan de pols een diamanten Hublot of AP patrijspoort, en verder waarschijnlijk nul interesse.
Ik kan het fout hebben hoor. Maar ik acht het niet waarschijnlijk. EDIT: De foundation optie zie ik ook nog wel. Als marketing stunt om naar het duurste horloge ooit te hebben verkocht.