Dat postte ik in juni 2011, eerste zin van Alpina Avalanche Extreme Regulator. Welke maat, kleur, band, sluiting, et cetera was vooral nog een groot vraagteken.
Meer dan dertien jaar later, vanuit Polen een Alpina tas met doos:
Met in de doos:
Het complete plaatje, met extra band:
Horloge werd geleverd op stalen band, zelf de rubber band en sluiting gekocht. Financieel een stuk aantrekkelijker dan het horloge kopen op rubber en de stalen band ernaast willen te kopen…
Keek ik in het begin naar de 48 mm variant is het toch de kleinere 42mn versie geworden. Door de jaren heen is het mij duidelijk geworden dat ik meer met automatische horloges heb dan handwinders. Slecht excuus voor een foto van de achterkant:
Plus nu ik zo’n 45 kilo lichter ben vind ik dat de 42mm variant zeker niet te klein is:
Tevens neigde ik in het begin sterk naar de PVD zware variant. Omdat mijn Steinhart Ocean One Titanium GMT Phantom Orange de functie van blacked out horloge in de verzameling reeds bezet heeft gericht(er) gezocht naar de stalen variant van de Alpina.
Enige jammere is dat Alpina geen deployment clasp levert in 16mm, die beginnen pas vanaf 18mm. Hopelijk wordt dat probleem opgelost door onze Chinese vrienden van AliExpress. Natuurlijk is een echte Alpina clasp mooier maar ik ben bang dat een clasp van 18mm op een 16mm band te veel speling gaat geven.
Zou het mogelijk zijn om mijn 16mm rubber band op onderstaande 18mm sluiting te krijgen?
Enige issue wat ik zie is verschuiven van de band omdat er 2mm speling is. Mogelijk op te lossen met een spacer? Anders, het is de sluiting die zie je veelal niet. Een band die niet goed aansluit op de kast is meer zichtbaar. Of denk ik te makkelijk?