NA: And now for something totally different…

Mede horloge aficionados,

Ik was al een poosje op zoek naar “iets anders”. Ik wilde iets stoers en modern maar vooral ook iets speels. Ik ben soms te serieus met deze hobby bezig (valkuil, ik scoor wel op een DSM grafiekje hier en daar) en en vergeet dan wel eens dat de hobby ook gewoon “fun” moet zijn. Dit horloge moest mij daaraan gaan herinneren, een joker piece. Maar dan wel een stoere joker. Denk Heath Ledger.

Na wat speuren stuitte ik op het merk Gorilla. Gorilla werd in 2016 opgericht door ene meneer Octavio Garcia. Octavio had in de jaren ervoor naam gemaakt in de industrie als lead designer bij Omega en Audemars Piguet en met name bij Audemars Piguet was hij als Chief artistic officer lange tijd verantwoordelijk voor veel van de creatieve keuzes die het merk maakte.

Met het oprichten van Gorilla wilde Octavio tegen de status quo ingaan. Hij wilde iets unieks en eigens creëren, teveel merken doen hetzelfde vond hij. Vandaar ook bijvoorbeeld de controversiële naam. Hate or love it, je merk Gorilla noemen is een statement, bijna provocerend.

De naam was even wennen maar naarmate ik meer over de visie van Octavio las, klikte het. Gedurfd, krachtig, eigenzinnig, niet voor iedereen, ook in naam. I get it, I like it.

De naam en visie/verhaal achter een merk zijn belangrijke aspecten, maar primair draait het natuurlijk om het design. Ook daar vinden we het love-it-or-hate-it aspect terug, dat kon ook niet anders, zo moet het dan ook zijn. Voor mij bleek het een instant love it! Dit was precies waar ik naar op zoek was.

En daarmee HF vrienden, mede horloge aficionados, mag ik u voorstellen aan…

De Gorilla Fastback GT “Bandit”:

De inspiratie voor het ontwerp van zijn Gorilla horloges komt van de klassieke Amerikaanse muscle cars. De Fastback GT Bandit is een eerbetoon aan de zwart-gouden Pontiac Trans Am Firebird waarmee Burt Reynolds reed in de film Smokey and the Bandit uit 1977.

Naast het originele, gedurfde design zijn ook de materialen waarmee het horloge opgebouwd is niet alledaags. Forged carbon, anodized aluminium, titanium en keramiek kom je niet vaak samen tegen in een horloge. Zeker niet in deze prijsklasse.

Over het uurwerk kan ik kort zijn. Een Miyota werkpaard, de 90S5, en die kom je ook niet vaak tegen in deze prijsklasse…

Maar je moet keuzes maken in het leven toch? Ook Octavio. Het geld zit ‘m vooral in de materialen en afwerking want die zijn hi-tech en verdomd goed. Het horloge draagt ook super comfortabel.

En zo eindigde mijn zoektocht. De aankoop is een succes, de missie geslaagd. Dit ging om meer dan een tof horloge aan de collectie toevoegen. Dit ging voor mij ook over de essentie van de hobby, over relativeren en een beetje gek durven zijn. Want dat is leuk.

Peace out.

96 likes

Gaaf horloge!

1 like

Lekkere klatser. De naam past er goed bij :yum:
Je kan hem goed hebben :+1:

Mooi omschreven. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Hij is gaaf! Geniet ervan.

1 like

Dank allen, ik waardeer het! :pray:t3:

2 likes

Mooi horloge, echt iets anders dan het gebruikelijke.

1 like

Klatser, punt!

2 likes

Kijk, weer eens wat anders. Leuk, geniet er van

1 like

Prachtige aanwinst ,geniet ervan.

1 like

Zeker een heel eigen stijl, tof! Ziet er wel als een flink apparaat uit…

Oh en welkom :slight_smile:

1 like

Grappig genoeg is het horloge wat je kocht dan wel weer leuk, want de artistic director van AP, daar heb ik geen hoge pet van op.

Leuk ding hoor. Mooie ouwe dashboard-klok, doet me een klein beetje aan Bell and Ross’ vierkante horloges denken. Ik had 'm zonder open hartje mooier gevonden, maar het is een tof horloge.

Klassiekertje, net als de Cannonball Run.

Met 44mm is het een chunky boy, maar de 48mm L2L klinkt natuurlijk comfortabel en als een allemansvriend. Tel daar bij op alu, keramiek, carbon en titanium in de case, en het zal nog niet te zwaar zijn ook.

Gelukkig hebben ze ook de moeite genomen om 'm even 100m WR te maken, dat past wel bij zo’n chunky boy.

1 like

Wat een knaller zeg! Erg gaaf.

1 like

Welkom en veel draagplezier.

1 like

Gaaf ding! Lekkere klatser zeg.

1 like

Lekker apart, gefeliciteerd.

1 like

Precies dit.

3 likes

Merci! Leuk om te lezen!

Eens, had van mij ook niet gehoeven. In deze kleur samenstelling echter alleen met open heart beschikbaar. Concessie.

Precies dat. Licht genoeg om comfy te dragen, maar toch ook een solid feel. Hebben ze goed gedaan.

Dank je!

Ook u allen bedankt voor de leuke reacties!

3 likes

Apart horloge, veel draagplezier toegewenst met de NA. :ok_hand:

1 like

Wat een tof ding!

1 like

Tof horloge hoor en inderdaad something completely different! Veel draagplezier

1 like