NA: anOrdain Model 1

Ruim anderhalf jaar geleden raakte ik bekend met anOrdain, een microbrand dat zich toelegt op horloges met emaille wijzerplaten. Na me kort ingelezen te hebben, werd ik enthousiast en begon ik het merk steeds nauwgezetter te volgen. Ik ben sowieso geen snelle beslisser, echter bij anOrdain was ik er in eerste instantie echt niet zeker van of ik de trekker over wilde halen. Tot eind vorig jaar was het merk namelijk behoorlijk in beweging; het modellen gamma werd strakker ingedeeld, opties voor personalisatie werden beperkt, ordersystemen gingen meerdere malen op de schop en de prijzen gingen omhoog. Combineer dat met een jong merk dat (zo scheen het tenminste) nog geen ster was in organisatie en communicatie en het werd een wat chaotisch geheel. Temidden van die tumult probeerde ik tenslotte een anOrdain te bemachtigen. Je raad het al, dat lukte natuurlijk niet. :upside_down_face:

Tot ik in mei gecontacteerd werd door anOrdain. Op basis van hun nieuwe ordersysteem mocht ik er dan toch één bestellen. Jeuj! :partying_face: En nu, 7 maanden later, is hij eindelijk binnen. Dubbel jeuj! :partying_face: :partying_face:

Specificaties
Merk: anOrdain
Model: Model 1 medium
Uurwerk: Sellita SW210-1 hand opwinder
Gangreserve: ca. 42 uur
Afwerking horlogekast: Volledig hoogglans gepolijst
Diameter zonder kroon: 38mm
Dikte: 11mm
Bandaanzet: 18mm
Horlogeband: Suède/leder
Waterdichtheid: 5 ATM
Caseback: Massief, geschroefd
Gewicht: ca. 58 gram op suède band
Wijzerplaat: Teal, emaille
Kristal: Licht gebold saffier met 6 lagen anti-reflecterende coating
Lume: Geen
Functies: tijd (uren/minuten/seconden)
Nauwkeurigheid: +/- 4 s/dag (opgegeven)
Nieuwprijs: € 2300,- tot € 4000,-, afhankelijk van de gekozen opties
Extra’s: Lederen reisetui

Ik ben voor de ‘teal’ wijzerplaat gegaan. Deze vond ik vanaf het begin het mooist, hoewel de fumé wijzerplaten bediscussieerbaaar nóg unieker zijn. De productiemethodes verschillen namelijk per wijzerplaat; de normale wijzerplaten worden na elke emaille laag glad geschuurd terwijl dat bij de fumé wijzerplaten vanwege de bolling in het substraat niet kan. Daarom krijgen die laatse een polijst behandeling na productie, terwijl de normal platen van zichzelf al vlak genoeg zijn.

Welke wijzerplaat je ook kiest, ze zijn ongelofelijk diep en rijk van kleur door het emaille en dat is uiteindelijk wat de ze zo uniek maakt.

Over de rest van het horloge wil en kan ik het kort houden: Ondanks dat het een relatief simpel ding is, is elk afzonderlijk onderdeel tot in de puntjes uitgewerkt. De schitterende emaille wijzerplaat, de stilistische cijfers, de hele subtiele minuut markeringen, de haast rudimentaire, maar prachtig afgewerkte wijzers, de mooi gecombineerde kleuren en zelfs de blinkend gepolijste kast. Hoewel die laatste best iets scherpere contouren had mogen hebben. En dan valt het totaalplaatje ook nog erg lekker samen. Zo, en dan nu de plaatjes:

71 likes

Heel gaaf. Gefeliciteerd met je na. Veel plezier ermee.

1 like

7 maanden😳! Mooi horloge zeg!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Gave dial kleur :+1:t2:
Geniet ervan

1 like

Prachtig horloge en mooie foto’s. En natuurlijk een prachtige kleur die ik ook graag op mijn model 2 zag. En dat lukte. Mooie band ook. Die zet ik op mijn lijstje!

4 likes

Prachtig horloge en absoluut een fantastische kleur wijzerplaat!

1 like

Nogmaals gefeliciteerd! Prijs jezelf gelukkig dat je relatief op tijd die knoop hebt doorgehakt. Nog 52 maanden voor mijn 2e…

2 likes

Mooie aanwinst en zeker de wijzerplaat!

Geniet ervan :wink:

1 like

Erg mooi, enjoy!

1 like

Gaaf! Leuk en sympathiek merk. :+1:

1 like

Heerlijk man. Echt een cool merk die gewoon hun eigen ding doen.

Kan ik beamen.

Ook waar. Hebben ze in ieder geval nog iets om progressie in te maken.

Veel plezier met deze prachtige aanwinst.

4 likes

Erg mooi! :ok_hand:

Geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge in zijn eenvoud. Leuk om te zien dat hier op het forum zich toch enkele anOrdains bevinden.

2 likes

Gaaf :+1:t2: Veel plezier ermee

1 like

Prachtig man! Mooi horloge met een eigen smoel

1 like

Gefeliciteerd! Heel tof horloge met een hele mooie wijzerplaat. En dan ook nog eens in een prima formaat.
Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd echt een knap horloge in deze kleur en dan die wijzers, echt top :ok_hand:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Fijn formaat, mooie details en schitterende wijzerplaat! Had tot voor kort nog nooit van dit merk gehoord. Maar gaaf, hoor!

1 like

Bedankt allen! Superblij met de keuze voor de teal wijzerplaat, met de anOrdain is de basis voor de verdere verzameling gelegd.

Behoorlijk lang inderdaad, maar het wachten waard en alles is relatief. :point_down: :upside_down_face:

Sterkte! :wink: Gelukkig heb je er één, en wat voor één :heart_eyes:, om de tijd te overbruggen @peter_bij_de_tijd.

Als ik me niet vergis zijn dit beide van die op maat gemaakte verzoekjes die anOrdain inmiddels niet meer doet. Lucky dawgs! :grin:

Thanks! Ze zijn zeker de moeite waard! Monochrome zet binnenkort een artikel online, toch @RNooij? :smiley:

3 likes