En alweer is er een nieuwe ster aan het firmament verschenen!
Gisteren kwam hij binnen vanuit Pennsylvania USA deze Ardio Caribe diver.
Daarvoor was er natuurlijk al de bestelknop ingedrukt en nam de eigenaar van het merk, Ron Oley, al contact op met de nodige vragen over oa hoe ik bij zijn merk terecht was gekomen en of ik mijn bevindingen met hem wilde delen. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat dit de eerste Ardio in NL is en mss zelfs in Europa.
Dat de oorspronkelijke prijs behoorlijk zou oplopen bij aankopen buiten de EU door ondermeer verzending, import, tax, had ik hier op het forum al geleerd, en met elkaar was dat een €165, ongeveer een derde van de aanschafprijs van het horloge.
Maar ik had het er voor over want de Caribe is imo van grote schoonheid. Prachtig die teardrop markers, en die contrasteren prima op de koperkleurige dial die veel lichteffecten geeft. Dit weer icm met het geborstelde staal maakt het plaatje compleet.
De Caribe is beschikbaar in 5 kleuren, in een oplage van 300 stuks per kleur. Een zwarte tropic en een bandentool worden bijgeleverd zoals te zien is op de foto.
Specs.
316L staal
40mm zk diameter
12.8mm hoog
20mm lugs
AR saffier glas double dome
Schroefkroon
Swiss Bgw super-luminova
Banden: Italiaans leer en siliconen tropic, met ieder een geborstelde buckle.
De motor is de Miyota 9039 met een tikgetal van 28800 en 42 uur gangreserve. In de USA met de hand afgeregeld.
Eindelijk weer eens een horloge waarbij ik in iedere geval een beetje verrast ben door het uiterlijk, ik vind het een leuke combinatie van kleuren em materialen. Erg geslaagd!