Een tijdje geleden zag ik deze als vintage voorbij komen, vond ik een mooi horloge zei ik tegen het HF lid. Ja is er 1 uit je jaren 50 zei hij en als ik het goed heb 35mm. Nu weten jullie onderhand dat ik niet echt van het vintage ben (A-technisch) en al zeker niet van kleine maatjes. Toen werd mij verteld dat er een re-issue is uitgebracht door Atlantic van 39mm. Daar ik het een mooie handopwinder vind, was ik dus gelijk om. Mooie witte dial met een blauwe binnenring en de kast mooi gepolijst.
Kwam binnen verpakt als een cadeau, leuk toch. Assie zat er met haar neus bij toen ik hem uitpakte. Ja hoor @Rhys het eerste wat Assie zei is, he die kan ik ook dragen. Pffff niets is veilig hier met Assie in huis. Denk dat ik maar een dekenkist ga kopen met een paar hangsloten .
Maar goed, geen echte vintage (die waren er toen in de maten 33 t/m 36mm). Deze is dus 39mm maar verder helemaal gelijk uit die van de jaren 50, staat netjes om mijn pols en kan ik toch een heel klein beetje meedoen met de vintage boys, ja toch @Lexaf
Hoor ik toch een klein beetje bij die familie
Pffff, weer genoeg gel**d tijd voor wat specs en natuurlijk de foto’s gemaakt door Assie. Mag ze hem toch 1 keertje om de pols hebben als dank
Specs:
Referentienummer: 53680.41.13
Dial: wit met blauwe binnenring 39mm
Kast: RVS gepolijst
dikte: 12mm
uurwerk: Sellita SW210-1
saffierglas
open case back met saffierglas
Handopwinder
lerenband met gesp
Het lijkt erop maar het heeft niets met de vrijmetselarij te maken.
Het is namelijk een soort passer welke vroeger door kapiteins op zeeschepen gebruikt werd om afstanden op zeekaarten te meten gecombineerd met een scheeps anker.