NA: Avi-8 Flyboy Lafayette - gratis ontvangen via instagram #2

Het is me wat. Nog maar kortgeleden kreeg ik voor het eerst een horloge aangeboden voor mijn instagram account. Ik heb met 2.300 volgers echt niet zo’n hele grote achterban en ik vind foto’s maken leuk, maar professioneel ben ik niet. Maar leuk is het wel.

Ik had de Spinnaker net binnen, toen dezelfde dag ook Avi-8 me benaderde of ik een horloge van ze wilde ontvangen. Het bleek overigens dezelfde persoon te zijn die naast Spinnaker ook de insta van Avi-8 beheert, ze zijn onderdeel van hetzelfde bedrijf. Blijkbaar.

Maar! Avi-8. Meh. Soms wel origineel, vaak schreeuwerig, ruim een halve cm te groot en quartz. Hmm.

Maar! Gratis. En los daarvan: een unieke kans om gewoon eens iets anders te proberen. In dit geval een cream wijzerplaat. Of überhaupt een lichte wijzerplaat is zeldzaam in mijn collectie. En grappig: het is een quartz, maar wel een chronograaf die met tikjes van 1/5e seconden loopt, dus als een mechanisch horloge eigenlijk.

Foto’s, en dan het verdere verhaal!

Foto’s

Bevindingen

Best leuk, hij ziet er in het echter eerlijk gezegd beter uit dan op de foto’s en ik krijg positieve reacties (van leken). Cream heeft wel wat maar vooral van een afstandje. Van dichtbij mis ik iets van sunburst of reliëf.

Hij mist een secondenwijzer. Zo zie je niet dat het quartz is maar ook niet meteen of hij wel loopt. Het oogt ook wat doods, er gebeurt niets.

Ik gebruik de chronograaf functie niet. Maar de reden dat quartz 1x per seconde tikt, is dat vaker simpel meer energie kost dus ten koste gaat van de batterij. Dat zal ook hier het geval zijn.

Filmpje om te laten zien dat de secondenwijzer (chronograaf) loopt als een mechanisch horloge, terwijl het quartz is:

Daarbij is de linker subdial minutenwijzer niet zo precies. Hij staat redelijk op de nul, maar na een minuut net iets naar links (alsof het op 0,5 minuut staat) en dat blijft zo (dus ipv 2 minuten zie je 1,5 minuut). Dat had, zelfs voor een horloge in deze klasse, wel anders gekund.

Uiteraard heeft deze Avi-8 een backstory.

En nu?

Wat te doen! Enerzijds is mijn collectie al te groot. Anderszijds is het wel een leuke toevoeging. Maar het zou ten koste gaan van draagtijd van leukere horloges…

Verkopen? Misschien, maar dan voel ik me wel verplicht om Jur toestemming te vragen (gratis gekregen en verkopen = winst) en vierkwart van HF zit er niet op te wachten. En ik zit niet te wachten op MP.

Intussen ben ik eruit, deze gaat naar een vriend van me. Gratis uiteraard :grinning:

Oja

Vergat ik bijna te zeggen: intussen een 3e aanbod gehad, dit keer een field watch van Boldr. Wordt vervolgd :+1:t2:

20 likes

Super tof, horloge review en er eentje aan overhouden. Mocht je nog iemand zoeken om je insta te beheren :stuck_out_tongue_winking_eye:. Leuke review maar niet mijn ding, dit horloge dan.

1 like

Ik vind 'm niet verkeerd maar de Spinnaker vind ik mooier / aparter😉

1 like

Hé hé

4 likes

@Paul2all haha, je laat de uitzondering op de regel zien :+1:t2: Al schat ik dat ook deze voor mij te groot is.

#metoo maar vind het leuk dat die vriend van me er oprecht blij mee is :grin:

Dankje, jazeker! En die Boldr ben ik ook wel benieuwd naar, dat wordt wel een blijvertje denk ik.
:grin:

3 likes

Wel super dat je gewoon word benaderd door die bedrijven.
Maar gek is het ook niet, je Mods zijn super maar je foto’s ervan nog mooier.
Mooi hoor👍

2 likes

Prachtig ding .
Doen al die micromeukmerkjes trouwens prima .

History is (more or less) bunk zei een wijs man ooit .

1 like

Tis nu dus nu wel offiicieel u bent influencer !
En terrecht!

1 like

Deze is 43mm dacht ik maar draagt prettig ondanks mijn 16.5/17cm polsomtrek.
De wat lawaaierige Miyota automaat loopt al jaren keurig +5sec/dag
Al met al was dit m’n eerste automaat,hiermee begon het voor mij eigenlijk,en ik draag ‘m zeer regelmatig.

1 like

Stuur maar door!
Details via PB :wink:

En, ik wil best een review schrijven hoor :grin:

1 like

Winst maken mag. Weggeven omdat je hem hebt gekregen zou pas zot zijn.
Op horlogeforum is handel niet toegestaan. Dus inkopen met de intentie om met winst weder te verkopen. Dat is dit niet.

6 likes

Ik vond het wel aardig van mezelf :stuck_out_tongue:

1 like

Ja, want van mensen die er verstand van hebben, zou je natuurlijk nooit een positieve reactie op dit horloge krijgen…

1 like

Ik weet niet of dit je mening is of dat je denkt dat ik het zo bedoel, in dat laatste geval lees je er iets in wat ik niet zeg.

Waarom dan expliciet erbij “van leken” ?

Ennnnn, ik ben natuurlijk al veel langer hier acief dan jij @Dao
Dat zijn sowieso al 30.000 meer lezers/volgers eh…hoe noemt men dat…
what ever… dan die jij hebt.
Lalalalala Hahahahaha TralalalaHH!!!..Edelweiss!!..echo…echooo!! :rofl::+1:

Man maak er niet zo’n punt van :roll_eyes:
Toch best bekend dat Avi-8 hier op forum geen populair merk is, en toch prima als gewoon mensen in mn omgeving zeggen het een leuk ding te vinden. Ik draag ‘m zelf dus lees er niet meer in dan er staat :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Haha top weer. Nummer 3 ook al weer onderweg. Doe je goed.
!!!WISTEN JULLIE DAT IK OOK INSTA HEB!!!
Nee geintje, leuk toch dat je waardering krijgt voor iets waar je zelf veel plezier aan beleefd. Je maakt mooie foto’s en je mods zijn ook altijd om van te smullen.
Of ik nu ook een Avi8 wil? Mwah, ik denk er nog even over.

1 like