NA: B&R Bandrbands elastic MN

Ja, ik weet het, er is al veel over gezegd (maar waarover niet?) dus schijt aan dronken Loetje :crazy_face: en toch lekker even lossen over deze band!

Om met maar met de deur in huis te vallen: de pasvorm/maat van een horloge (band) steekt bij mij - lichte storing wellicht, maar ik ken er meer - zeer nauwkeurig! :ok_hand:t2:

Daarom ben ik een fan van goede micro verstellingen en alle ratchet clasp achtige spulletjes. Bij mij moet het ding gewoon pas zitten, niet te los en niet te strak. Dat valt echt niet mee, de meeste horloges hebben geen fijne afstelmogelijkheden. :face_with_raised_eyebrow:

Zo ook mijn meest favoriete horloge niet, ik kreeg m ooit voor mijn 50ste verjaardag van mijn lief, de Omega Seamaster ‘Peter Blake’ ! Daar zitten zelfs geen micro gaatjes in! Derhalve altijd problemen met de pasvorm, ’s morgens te strak, ’s avonds te los. Uiteraard wel veel gedragen, maar altijd op zoek naar een oplossing voor mijn tic… :relieved: Voor andere Omega’s is die er wel in de vorm van een ratchet clasp, voor de mijne dus niet. Ook een paar keer leder geprobeerd, ook weer gedoe met gaatjes erbij prikken…

En zo kwam ineens de MN in beeld! Ik zag een paar plaatjes en las wat verhaaltjes op het forum en op het net van dit type strap op Omega’s, Rolexen, Seiko’s, noem maar op, everyting goes! Wat mij direct opviel: het staat allemaal even goed! Sportief, stoer, casual, opvallend, geef het maar een naam! En uiteraard traploos verstelbaar!!

Dat moest ik dus hebbehebbehebbe! En toen zag ik de ‘prijsjes’ Duusss! Eerst maar es zo’n ding van CNS laten aanrukken om te proberen! (stond er één alhier, maar ik was net too late)

Zo gezegd, zo gedaan en dat beviel uitstekend! Wat een comfort en uitstraling, top! Dit is de perfect zittende band voor lieden met mijn afwijking! Dit is een blijvertje, hij staat ook super op de Peter Blake! Eh, blijvertje? Die CNS was toch een probeerseltje? Hmm, ja, wat wil je nou…?

Ergens heb ik toch altijd t idee dat iets een pietsie expensive moet zijn om ook goed te wezen… dat gezegd hebbende: toen keek ik naar Erika’s en Bandrbands, beide met een goede reputatie. Zou er veel verschil zijn met CNS en deze onderling? Zal eens zien, uiterlijk zie ik niet zo veel verschil tussen de Erika’s en de Bandrbands. Behalve dan dat ik het gegraveerde logo op de haak van Bandrbands echt heel mooi vind, B&R (Barry&Ron) met een wijzerplaat. Klein detail, maar voor mij doorslaggevend! En dan zijn er de prijzen: Erika’s kost 75 euro (was nog niet zo lang geleden 50) en de B&R kost 24 euro. Op HF las ik dat er voor leden een korting zou zijn op de Erika’s, maar dat blijkt niet meer zo te zijn. Hoewel de portokosten vanuit New York tremendous, huge and very big zijn (met DHL, kan ook goedkoper, maar dan geen verzekering) heb ik toch gekozen voor de B&R. Die dan nog steeds aanmerkelijk voordeliger is dan de Erika’s! De B&R was er binnen drie dagen en hier is ie dan! Wat zit dat lekker!

En wat staat dat gooeeeeedd! :facepunch:t2:

En in verhouding tot de CNS: de B&R voelt net iets meer ‘satin’ en de randen zijn net even mooier afgewerkt. Ook is de stretch iets soepeler dan de CNS.
Is het prijsverschil - de B&R is 34 euro duurder, bij beide de portokosten meegerekend - te rechtvaardigen? Redelijk, overall is de B&R gewoon fijner en het logo is erg mooi.
Ben je niet zo kieskeurig dan doet de CNS het ook prima, zeker om te testen of het iets voor je is! Voor t gemak en gezien de reviews alhier betreffende de Erika’s ga ik er vanuit dat die ook goed is, maar wel veel te dik aan de prijs!

Zo, lekker lang verhaal over een stukkie elastiek, nietwaar? :sunglasses:

BTW: wil jij t ook proberen? Mijn CNS staat in t blauw voor een prikkie, één dag om gehad! Maar pas op, voor je t weet wil je meer, dat gaat pecunia’s kosten! :heavy_dollar_sign:

Dank voor de belangstelling!

13 likes

Fijn hè met dit weer

3 likes

Precies de reden dat die van mij weg is :neutral_face:

Voor mij moet ie op staal dus daarom afscheid genomen…maar als het voor jou werkt, prima! Komt er nu ook nog een zwarte?

Rubber is geen optie? Zealande is top.

1 like

Zeker!

Echt jammer, hij is zo mooi! Je snapt dat die van mij niet weg kan, dan kan ik zelf ook vertrekken :grimacing:

Zwart met rode streep komt er zeker te weten!

1 like

Heuuurluk zitten ze.

4 likes

En hoe vet staat ie op die Casio :muscle:t3:

1 like

Nice!

Mooi ding, ik ga ook even shoppen daar want komop 75 euro is een beetje gek voor een strappie.

1 like

Staat super :+1:

1 like

Zeker!

Thnx Dan!

1 like

Meer dan 250 euro voor een horloge niet dan, wou je zeggen :joy: #watchnerdlifestyle

2 likes

Ik ben voor zulke banden te proberen eens gaan AliExpressen om indien ze mee vallen het duurdere spul aan te kopen, ze vallen 100% mee in draagcomfort en de duurdere versies aankopen lijkt mij niet nodig want tot nu toe valt de kwaliteit echt mee.

2 likes

Dat ziet er bijzonder goed uit!

2 likes

Ik zweer bij Erika!!!

1 like