Operation field watch

Lang verhaal kort.

Ik heb twee straps incoming van B&R bands naar aanleiding van dit topic : NA: B&R Bandrbands elastic MN

Ja ja Erika is the real deal, rest is shit. Maar ik ben iemand die de Nato"s van CNS ook prima vind dus waarschijnlijk zullen deze twee mij niet teleurstellen. We gaan het wel zien!

Nou is het probleem alleen dat ik er nog geen passend horloge voor heb. Haha, welke sukkel koopt nou eerst een strap en zoekt daarna een horloge ervoor uit zul je denken. Nou ik dus :rofl:

To consider:
1.Ik ben al een tijd kijkende naar een field watch aka pilot.
2.Koop bewust nog enkel horloges met 20mm banden aanzet, puur om niet verschillende maten te klooien. Liefst swap ik 3 keer per dag met banden, I LOVE it!
3.Geen eisen betreft case size, maar wel dus lug size (20mm) en niet al te hoog(ca 11/12 max).
4. Drilled lug is een plus.
5. Geen drukke dial, chrono zeker niet.
6. Moet passen bij de nieuwe straps.
7. Automaat of handwind

*Als je een manier hebt om de Murph met 3/4 mm kan verkleinen wil ik die wel. Andere Hamiltons geen optie.

*Zelfde geldt voor de Bulova Military, en stop er gelijk een automaat in als je toch bezig bent.

Stowa of een Damasko komen bv aardig in de buurt maar wellicht hebben jullie nog andere leuke opties.

Oh niet onbelangrijk max 1k prijs.

5 likes

Absoluut niet! De verschillen zijn klein, Erika’s zijn echt veel te duur!

1 like

:joy::joy::joy:

Mijn ervaring met de Erika’s (zelfde kleuren) is dat ze eigenlijk op ieder sportief horloge wel ‘kunnen’, maar ja dat is natuurlijk heel persoonlijk. Smaak.

Ik vond de beste match die ik ooit heb gehad, op de Marathon TSAR. Dat horloge leende zich uitstekend voor zo’n bandje vind ik.

Maar ook een Seikootje kan.

De Pelagos kan ook alles hebben…

… of je koopt een Speedy? :wink:

Niet de beste voorbeelden voor jou, drukke wijzerplaten. :wink:

Gaan we weer. Haha. Nato bandjes van Tudor zijn ook ‘te duur’ enne heb je al eens gekeken naar ISOfrane bandjes, of Omega poeh… rubber kun je net zo goed op Ali voor 5 euro halen.
Mooie discussie telkens. :sunglasses:

Marathon is idd een hele leuke, maar jammer dat het (bijna) allen Quartz uurwerk hebben. Dat is wel een beetje wat ik zoek kwa looks.

1 like

De GSAR is dezelfde maar dan als automaat. Wel een relatief dure, maar toch een automaat. De quartz kost tegenwoordig ook al tegen de 1000 euro trouwens. :see_no_evil:

1 like

Een Sinn 104 is niet echt een banden sloerie ofwel?

2 likes

Jawel

1 like

Jazeker!

Zeker de zwarte en de witte dial versies. :+1:

Verder kan ik de Serica WWW fieldwatch aanraden. Die staat ook prima op zo’n MN strap.

1 like