NA: Baltic Aquascaphe GMT

LET OP! Heb je moeite met lange teksten, doorscrollen naar de specs en foto’s:-)

Het is een tijd geleden dat ik voor het eerst van een Baltic gehoord had, totdat ik een heel verhaal las van @Fate_Amenable_To_Change las over een Baltic. Het was nog in de begintijd van mijn oude account, dus ik vroeg Chris het hemd van het lijf over dit horloge. Ik zei toen tegen Chris, dit horloge komt ooit in mijn collectie.

Die Baltic was ik echt nog niet vergeten, totdat ik deze maand ineens in het blauw de Baltic van Chris tegenkwam, ik bedacht mij geen moment, die wilde ik hebben.

Maar ja zo eenvoudig gaat dat natuurlijk niet, moest eerst nog goed slijmen bij Assie (jawel, die is de baas in huis en ik de kneus) of ik die mocht kopen.

Dus was ik extra lief tegen Assie, zelfs nog wat huishoudelijk werk voor haar gedaan en dat is al heel wat, want zoals jullie weten ben ik een luie donder en bankzitter. Maar het werkte wel, toestemming werd verleend. Daar ik al een tijd contact had met Chris op het HF, wilde ik hem ook eens persoonlijk ontmoeten. Dat was de volgende hobbel want Assie houdt er niet zo van om een pokke eind te rijden. Ik bleef dus maar zeuren en uiteindelijk ging Assie overstag, oke zei Assie als ik maar niet weer buiten jullie geklep over horloges er voor l.l bij zit.

Ach, en wie Chris een beetje kent weet dat hij gewoon een gezellige kerel is en wat breder georiënteerd is dan alleen horloges. Afgelopen zaterdag was het zover, in de auto en naar de andere kant van de wereld gereden. Daar aangekomen, verwachtte ik Chris keurig in pak, stropdas en schoenen van Hugo de Jong aan. Niets van dit alles, Chris in zijn gewone kloffie, een ander HF lid was er ook en ook Chris zijn vrouw. Lekker gezellig geklets over horloges maar niet alleen dat. Assie hoorde er gewoon bij en kletste de oren van onze kop. Natuurlijk was ik heel rustig zoals altijd, ja toch Chris:-). Natuurlijk had ik ook een paar horloges meegenomen en Chris liet ook zijn horloges zien, waaronder zijn Cartier. Had ik nog nooit om de pols gehad en had het vooroordeel dat het een te klein horloge voor mij zou zijn. Dat viel mij toch heel erg mee, Cartier 35,5mm om mijn pols, oogte toch heel anders dan ik ooit verwacht had. Kortom, we hadden een gezellige dag met z’n allen.

O wacht, dit is een NA over de Baltic:-). Wat kan ik daar over zeggen, Laten we beginnen met de dial. Mooie matte tegen het glimmend aan zwarte wijzerplaat, niet druk en niet volgeschreven met tekst. Goed afleesbaar en over de wijzers geen klagen, mooi scherp en lopen bijna tegen de rand van de dial.

Het saffierglas is licht gebold wat hem een extra smoel geeft, echter foto’s maken met dit glas is best wel een uitdaging.

De datum is zelfs met mijn kippenoogjes goed afleesbaar en dat zonder loep, zwarte achtergrond en witte cijfers.

Ook de lume is mooi, zowel op de wijzerplaat als op de bezel.

Dan de bezel, Baltic noemt deze oranje, ik noem het een fanta (tja eigenwijs he), verder is deze bezel Bidirectional en 24 uurs. Dan de kast van deze Baltic, mooi van vorm en de kast zit tussen geborsteld en gepolijst in.

Dan de case back, daar staan de wereldtijden op. Ook staat er nummer 50/600 maar dit is echter geen LE. Men heeft dat bij de eerste 600 Baltics gedaan, toch wel leuk:-).

Heb ik dan helemaal geen kritische opmerkingen over deze Baltic, jazeker wel. De kroon had wat mij betreft wat dichter tegen de kast kunnen aansluiten en de rubberen strap had van mij wel iets langer gemogen. Maar goed hij past om de pols en Assie blij dat zij hem ook kan dragen:-).

En zoals altijd eerst de specs:

Uurwerk: Soprod C125 GMT
Dial 39mm Staal
Wijzerplaat: mat/glanzend
glas: dubbelkoepel saffieren
lug to lug: 47mm
dikte: met glas 13mm, zonder glas 11,2mm
lugbreedte: 20mm
Bezel: Bi-directioneel (24 kliks)
Kroon: geschroefd
Case Back: staal met wereldtijden en genummerd met 50/600
10 ATM
Gangreserve: 42 uur
Rubberen strap: 20mm tapperd naar 16mm

En nu de foto’s van huisfotograaf Assie, nou ja op de foto om de pols na dan. Die heb ik zelf gemaakt en dat is te zien ook grin.

Sorry voor de vele foto’s, klagen bij Assie :wink:

79 likes

Prachtig Ferry, jouw collectie begint onderhand ook wel hele serieuze vormen aan te nemen. Gefeliciteerd met deze mooie NA!

1 like

Mooi man, ik was straal vergeten dat dat rare ding ook nog genummerd was omdat ik klantje nummer 50 was bij ome Baltic. Ik was ook nog straal vergeten die specs even te sturen, maar ik zie dat je ze zelf bij mekaar geharkt hebt. :+1:

Ik kan nu “mooi horloge” gaan roepen, maar dat voelt wat zelfvoldaan. :slight_smile: Ik blijf hem geweldig vinden, maar ruimte is ruimte, en vol is vol, zeg maar. We komen nu echt in de horloges terecht die ik helemaal niet te koop wil zetten als ik nog iets omruil, dus da’s een mooi teken van rust die langzaam de verzameling in sijpelt aan mijn kant.

Hoe dan ook: Veel plezier er mee! Ik hoop dat je er maar lang van moge genieten! Het was gezellig, uiteraard ook met @Assie62 er bij, dat verhoogde de feestvreugde. :slight_smile: :+1:

12 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze magnifieke aanwinst!!
Ziet er van alle kanten bekeken, “prachtig uit”.
Mooi gebold glas ook.:ok_hand:
Ik wens je er een Wereldse tijd mee. :globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtige aanwinst Ferry!:ok_hand:

1 like

Nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst, @fredpanarai1! Was leuk om jou en @Assie62 in het echt te treffen.

2 likes

Echt een heel mooi horloge :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Ik had al in het ervaringen topic gelezen dat je een horloge van @Fate_Amenable_To_Change Chris had gekocht, vermoedde al dat deze het was. Fijn dat dit toffe en prachtig onderhouden horloge bij een echte liefhebber terecht is gekomen. Veel plezier ermee!

3 likes

Ziet er goed uit! lekkere kleurtjes, past bij van alles. :+1:t2: Denk dat hij het ook goed doet op een legergroene NATO trouwens. Veel plezier ervan!

1 like

Een prachtige Baltic GMT, na kort geleden ook al die mooie Venezianico GMT… Je gaat bijna denken dat ome @fredpanarai1 op wereldreis gaat binnenkort met al die GMTs :wink: Draag hem in goede gezondheid!

2 likes

Het las weer uit als een Franse roman. Bedankt Ferry.
Onwijs mooi horloge. :ok_hand: Echt een goede keuze voor je collectie.

1 like

Prachtige aanwinst! Ik wens je er veel polstijd mee

1 like

Toffe aanwinst en leuke kleuren. Veel draagplezier

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:
Mooie aanwinst Ferry! Die Baltics zijn heel tof. Veel plezier er mee :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Ferry! Mooie aanwinst en weer lekker geschreven.

@Fate_Amenable_To_Change is inderdaad een toffe peer. Lult in het echt veel gezelliger dan men hier denkt.

4 likes

Als het aan mij zou liggen ging ik morgen al weg, maar ja Assie kan soms ook een lastige tante zijn :rofl:

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Ferry, van harte gefeliciteerd met dit bijzondere uurwerk, alleen voor jou? Of is deze binnenkort ook om de pols van @Assie62 te bewonderen?

2 likes

Van harte gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Zou je aan Assie62 kunnen vragen, is net zo wisselvallig als ik met horloges :wink:. Nou ja, heb nog een mooi horloge in bestelling staan, duurt wel een paar weekjes. Die vond ze heel erg mooi, zeker weten dat ze die ook gaat dragen :smile:

2 likes