Het moest er toch eens van komen na zoveel positieve recensies op Joetoeb en allerlei horlogekanalen…een Baltic. Vaak genoeg met de vinger boven “kopen” gehangen om dan toch iets anders te kiezen, wat het dan vaak ook net niet was. Ook? Ja, ook, want helaas, helaas, de Baltic Hermétique was het net niet helemaal voor me.
Toen in juni de nieuwe zomerkleuren werden voorgesteld en ik nog altijd smachtte naar een roze wp werd ik heel blij. Meteen besteld, verwachte levering begin juli, ruim voor mijn vakantie. Dat liep helaas anders. De productie had blijkbaar vertraging opgelopen door onderdelen die niet tijdig werden geleverd, dus zou het horloge pas in mijn vakantie (die ik buiten de EU vierde) verstuurd worden (we vertrokken de 12e juli). Baltic gemaild en ze kwamen eerst met allerlei gesus dat het wel goed zou komen, daana met oplossingen die niet pasten. Op mijn verzoek om dan maar te annuleren kwam geen reactie meer. Nou ja, dan niet.
Schoonzoon, die niet mee kon op vakantie, gecharterd om de Baltic op te halen op 15 juli. Zondag 3 augustus 's avonds het horloge in van hem in ontvangst genomen en bekeken…mwah…
Eerst maar eens even daglicht afwachten tot maandagmorgen, maar het bleef mwah. De kleur van de wp en de band matchten helaas niet tot mijn genoegen (misschien ben ik erg kritisch), het roze oogde beduidend minder fris dan op de foto’s op de Baltic site en ook de gloeimassa op wijzers en indexen was niet geheel gelijk (oké, dat komt voor). Maar toch, het geheel bleef me niet bekoren. Dus, in de virtuele pen geklommen, Baltic verzocht om een terugstuurbewijs. Twee dagen later bericht. Tja, dit verzoek viel buiten de terugzendtermijn van 14 dagen, dus, helaas, daar gingen ze niet in mee. Het bovenstaande verhaal (inclusief hun uiteindelijke non-reactie) uit de doeken gedaan, en na een dag kwam dan toch het verlossende antwoord: Baltic accepteerde mijn verzoek en ik kon het horloge zonder kosten aan ze terugsturen. Vandaag stond het aankoopbedrag alweer netjes op mijn rekening, uiteindelijk dus keurig opgelost.
Wel jammer dat ik in één post een NA en een NT (*net teruggestuurd) moet laten zien, maar het zij zo.
Dat is 9 van de 10 keer zo, sommige merken maken er een potje van, bv op de fotos lekker diep geel en als je het in het echt ziet is het geel letterlijk flets, net of het al 50 keer gewassen is…
Idd, dat dus. Ook al eerder meegemaakt bij bijvoorbeeld de Naos Oxford van Sternglas. Prachtige alabaster wp (zoals het genoemd werd). Pak je hem uit, is 't ie een of ander diarree-groen. Reactie: onder bepaald licht was 't ie echt wel alabaster. (Die gelukkig zonder verlies, dankzij een zeer interessante introductiekorting, aan een Amerikaan kunnen verkopen via Chrono24). Tja, een ezel stoot zich etc…of toch wel?
idd gelul, sorry my french, ik kan mij hier dus ook kwaad over maken…
beter is letterlijk foto’s van privé verkopers dan wel op dit forum kijken wat het in het echt is
Gaaf horloge! Veel plezier ermee.
Gelukkig…
Gelukkig teruggestuurd en is het bedrag netjes teruggestort
Ik vind hem ook wel echt lelijk
Tekst gelezen of alleen foto’s gekeken?
Roze voor mannen is n lastige kleur maar mijn recente aanwinst vind ik wel okay
Ik hou het maar wel bij een zwart bandje
Mijn beste,
Een fraaie aanwinst.
Sportief met een vleugje chique.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Vrolijke aanwinst. Veel plezier ermee.
De ongelijke lume zie ikzelf niet op jouw foto, de roze kleur lijkt met het horloge gekanteld (tweede foto) wat dichter bij de studiofoto’s te komen. Maar als je het horloge omdoet en het is niet wat je verwacht, dan is dat sowieso een tegenvaller.
Vooral vervelend dat Baltic wat moeilijk leek te doen bij de retourname, maar blij voor je dat het is opgelost.
Da’s het probeem vaak van foto’s, ze vangen bepaalde subtiliteiten niet die in het echt dan toch gaan irriteren waardoor je het uiteindelijk niet gaat dragen.
Dat laatste maar ziet er op de foto’s prima uit vind ik. Zou zelf denk ik geen “NA” geschreven hebben in dit geval maar goed.
Wat een avontuur, goed dat het bedrijf je uiteindelijk toch tegemoet gekomen is.
Jammer dat het horloge niet beviel
ik lees met veel plezier de gelukwensen
Maar… maar… welke mafkees draagt een knalroze horloge dan ook op een (net iets andere tint) knalroze band? Ik zou iets in zwart leer, een zwarte tropic, of een BoR goed aan kunnen zien, maar deze combo is vragen om ellende. Ik begrijp dat je dit niet trekt en 'm terug stuurde, maar waarom in eerste instantie bestellen, zo’n zuurstok waarvan je weet dat het een snack is die nooit blijft of serieus gebruikt gaat worden?
Brrr.
Beter ten halve gekeerd….
Maar inderdaad, die roze band doet het hem, brrr