NA Battle tussen 2 dagelijkse 39mm toppers

Hoi!
Hierbij een verkapt NA topic van het horloge wat deze week - compleet onverwacht - op mijn pad kwam. Een horloge die ik eerst nooit begreep, saai. Wat een geld voor zo’n saai ding. Komt er nooit in, ik heb het allemaal geroepen! Na een jaar of 4 bezig te zijn met horloges ga je de bouwkwaliteit toch waarderen. Ja, het horloge is ‘saai’. Echter de band, kast, plaat… alles is perfect afgewerkt.

Maar, het toeval wil dat de andere vrij recente NA eigenlijk de grote concurrent is. Het ‘opkomende’ merk GS, wat zich duidelijk anders in de markt aan het plaatsen is, dan toen er ook Seiko op de plaat stond. Ook 39mm, perfect afgewerkt, de wijzers met brush & de kleur geeft het horloge ook n sportieve touch. De Explorer & deze GS zijn beide casual sportief, zelfde maat & zelfde draagcomfort. (ja, GS Quartz draagt wél mooi dun op de pols)

Bij deze dus een los battle topic!

7k vs 3k
Automaat vs Quartz
Rolex vs GS
Best wel veel voorkomend vs Uniek (2500ps)

Battle time!

• Rolex Explorer
  • Grand Seiko 007

0 stemmers

Gelieve er geen Rolex waarde vs GS battle topic er van te maken. :grin: Zijn beide mooie merken!

23 likes

Ik zou de Explorer kiezen. Lijkt me meer een horloge voor iedere dag en er mag best een krasje op een Rolex komen, dat geeft karakter.
Een krasje op een GS lijkt me daarintegen weer een huilie huilie moment iedere keer als je er naar kijkt.

5 likes

Lastig, Rolex staat veruit op 1 qua waardebehoud. Ik denk dat je over 10 jaar nog de nieuwprijs krijgt.
Qua running costs zal de GS t wel winnen.

Dit is n beetje de discussie Mercedes Benz - Audi in de 90s. MB is duur en goed, en n bepaald kijk-mij eens.
Audi misschien wel net zo goed maar voor de stille genieters.

7 likes

Het kan aan mij liggen, maar op jouw NA zie ik nog steeds “Seiko” op de wijzerplaat staan. Na het woordje “Grand” :sunglasses: … niet dat 't er wat toe doet, want ik vind deze GS vele malen mooier dan de in mijn ogen ‘your average day’ Explorer.

Van harte ermee en veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Van harte met deze 2 toppers, fout doen kan in deze niet.
Ik zou voor de GS gaan, dit heeft ook met het merk te maken. Rolex heeft voor mij meer een kijk mij hier eens terwijl GS heerlijk onder de radar is, men kent het (nog) niet. Buiten dat vind ik de blauwe kleur mooi en zwart wat saai.

De battle zal naar rolex gaan gezien de grote fan base, maar zoals gezegd: je kan het niet fout doen.

1 like

Ik verkies de Rolex boven deze GS.

De datum is de grootste doorn in mijn oog van de GS.
Dat witte venster op de donkere plaat heb ik moeite mee.
Als dit een no date was geweest was de keuze echt bizar moeilijk geweest waarbij ik denk de GS een kleine voorsprong durf te geven.

Daarnaast is de Explorer wel net ff wat breder inzetbaar mede door de zwarte plaat. Meest spannende van dit horloge is de urenwijzer.

De GS is absoluut net ff wat spannender door de kleur, vorm wijzers en de rode sec wijzer…

4 likes

Ik ga voor de explorer de plaat van de Seiko vind ik mooier, maar voor een sport model vind ik lume een must.

2 likes

Staan beiden in mijn top 5 wannahaves. Lekker duo! :+1:

1 like

Ongelooflijk dat ik dit ga zeggen maar die GS is voor mij persoonlijk saaier dan de explorer. Als je de explorer in het echt ziet gaat hij ‘under the radar’ maar hoe die witgouden wijzers en indices het licht pakken op die zwart gelakte plaat is echt precies de eenvoud in perfectie. De GS is wat meer uitgesproken en niet zo ‘alledaags’ voor mij.

Hands down de explorer 1mk2

3 likes

Persoonlijk (ik neig sowieso al meer naar dit merk) zou ik voor de GS gaan.
De banden zijn vrijwel identiek op de sluiting na. Maar de slanke bezel met de grotere wijzerplaat en de kleuren die lekker door breken zou voor mij de keuze makkelijk maken.
Ik ben persoonlijk ook geen fan van cijfers op de wijzerplaat maar dat is zo persoonlijk.
Succes met kiezen!

1 like

Voor dagelijks gebruik zou ik ondanks t feit dat die net de deur uit is voor de Explorer kiezen. Mja combinatie van beetje afbouwen en upgraden… Kunt niet alles hebben.

Waarom? Dagelijkse topper moet lume hebben voor mij.

En volgens mij heeft GS geen automaat, die geen duiker is, met lume in t assortiment of mis ik iets? Als dat wel zo is of gaat worden komt die op instant pas lijst.

1 like

Heb er verschillende gehad, maar een voorwielaandrijver is het toch net niet. Dus juist níet voor genieters, die pakken altijd een BMW.

OT: gefeliciteerd! Twee tegelijk en niet de minsten, hoe verdeel je de aandacht? Voor mij de Rolex, geen enkele twijfel. Iconisch, Zwitsers, kwalitatief uitstekend, fraai doch bescheiden (dit model). Desalniettemin, geniet van beiden!

3 likes

Dan maar “saai”, maar wat is die GS mooi zeg!
Enige, puur persoonlijk, is dat ik een fan ben van “no date” horloges. Dat is het enige wat ik erop aan te merken heb.

Veel plezier (met beide!) horloges!

1 like

Gewoon lekker met gestrekt been erin:

4 likes

Ondanks het datumvenster, toch GS. Rolex is passé.

5 likes

De GS is meestal trouwens meer diep donkerblauw. :sunglasses:

5 likes

Explorer! Geen vergelijk automaat vs Quartz.

4 likes

Rolex, want een GS blijft toch een Seiko. Grand of niet.

6 likes

Zo is dat, altijd alles beoordelen op een logo. Voor je het weet vind je iets anders mooi zonder allure, ken eg nie :grin:

1 like

Je mag best iets anders mooi vinden. Dat is voor iedereen anders.
Ik vind een Explorer vergelijken met deze GS, geen vergelijk. Er is in mijn optiek geen andere keuze mogelijk (als die er al was).
Dat neemt niet weg dat de GS een prima horloge is binnen zijn prijsgroep. Niks mis mee, maar het blijft gewoon wel een hele dure Seiko.

2 likes