Uiteindelijk heb ik voor de GS gekozen. De lap tekst op de wijzerplaat van Rolex is voor mij echt teveel. Maar ze zijn gewaagd aan elkaar…
Voor dagelijks ? : doe mij de GS maar, altijd op de seconde, datum, en kleur wijzerplaat die afwisseld. En nooit rare blikken of : is t een echte ?.
De witte datum stoort wat bij de GS, maar ik vind de wijzerplaat en wijzers van de Explorer er maar “gewoontjes” uit zien ivm de GS. Dus het is maar wat je belangrijk vindt. Beide heel mooie horloges!
Maar ehm, hoe strak zitten die endlinks op de Rolex?! Je ziet bijna geen ruimte ertussen. Prachtig nauwkeurig, de GS lijkt maar een goedkope rammelbak ernaast (lichtjes overdreven natuurlijk)
Dat zie je verkeerd. Dat is het design van de kast. Zelfs daar een prachtig detail .
Het is een lastige. Als ik een Rolex zou kopen, dan zou het deze of een Milgauss zijn. Maar ik wordt toch wat blijer als ik naar de wijzerplaat van de GS kijk, dus heb ik, niet geheel onbevooroordeeld, voor de GS gekozen.
Ik weet dat daar een mooi gepolijst facetje aan zit, maar dan nog vind ik de ruimte ertussen opvallender de topjes van de endlink in de hoek van de kast is ook wat afgerond. Bij de Rolex zit dit mooi weg onder de bezelrand. Strak ontwerp.
Ik ben verder wel fan van alle extra facetten en hoekjes en kantjes van een GS, daar blijft een mens naar kijken! Bij Rolex is’t allemaal wat “less is more”.
Jup! Typisch GS. Rolex is daar heer & meester in.
De GS zit zoals hij hoort, maar door het facetje & afgeronde hoekje oogt het op foto’s heel anders.
Ik kies de GS ik hou van de stille genieters.
Zo, we gaan even reageren op wat posts!
Ik snap wat je bedoelt, maar het meest magische van GS qua polijstwerk zit onder het glas.
Het polijstwerk op de kast vind ik persoonlijk niet heel veel beter en/of anders dan bijvoorbeeld Rolex.
Dus, wat mij betreft doet een krasje ‘evenveel’ pijn op beide.
Is ook niet wat ik bedoel. Het komt bij Seiko vandaan, er staat Grand Seiko… Maar sinds de ‘rebranding’ van GS staat er geen Grand Seiko & Seiko meer op de plaat. Gezien de herpositionering in de markt & het vrij vlot uitbreidende dealer netwerk, snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Terwijl in deze vergelijking de Rolex het subtielste horloge is.
Hoor je bij een Sub of datejust nooit iemand over. Dat zal dus wel los lopen.
Had hij in jouw ogen blauw met witte cijfers moeten zijn?
Kijk, deze had ik express weggelaten uit de Battle!
Ik vind dat namelijk ook, een ‘sportief’ horloge heeft Lume nodig.
Al vind ik Lume bij een GS als een vlag op een strontschuit… Daar zit voor mij een beetje de GS twist waarom GS zich beter meer op de dressers kan blijven richten.
Thnx.
Euh, dan is de Explorer toch saaier? GS speelt véél en veel meer met het licht. Maar dat merk je pas als je er 1 in de collectie hebt.
Het grootste nadeel van de Explorer. Ik vind de bezel echt niet mooi.
Dat is dus precies waar GS nog stappen moet maken.
Ik heb echt nog geen idee.
Er liggen nog een boel horloges, dus de tijd zal het uitmaken.
Thnx.
Jij durft!
Prima, dat mag jij vinden.
Gezien het grote prijsverschil vind ik dat er in de basis ook écht wel wat anders mag zijn. Anders was dit een 100% overwinning voor GS geworden.
Heb je er al wel eens één een weekje om de pols gehad?
Heeft echt niks te maken met ‘gewoon een dure Seiko’ namelijk.
Denk dat de Explorer niet zo onder vuur ligt.
Verbaasd mij toch dat zo’n grote groep de GS zou kiezen! Ruim 40% van 230 mensen.
Ik had een grotere uitslag richting Rolex verwacht.
Mijn keuze? Ik kies voor nu de GS.
Dunnere bezel, nét wat mooiere wijzerplaat.
Draagcomfort? De Rolex wint deze. (Al heeft de GS voor mij nét de perfecte fit, er is geen fijnafstelling of easyclasp voorhanden.)
Van deze 2 de explorer.
Ik ben niet van de kleur blauw met name. En zou zelf een auto of springdrive GS zien vanwege de sweep.
Zet je er een andere GS tegenaan heb ik het moeilijker met kiezen.
PS. Is er een fotoshopper hier, die de explorer plaat eens in de GS kan hangen?
Ik ben benieuwd wat dat ‘optisch’ zou doen met de explorer.
Zo oogt hij wel net wat meer ‘explorer’ als of hij wat meer stootjes kan hebben.
Maar ik denk dat de dunnere bezel het horloge zou laten opknappen.
Ik denk dat ik na 10 verschillende Rolex horloges wel een beetje recht van spreken heb. Van OP tot gouden sub, alles wel uitgeprobeerd ondertussen. Het is een beetje zoals een BMW. Goede auto maar redelijk fout imago en een flinke dosis snobisme. Dat heeft me trouwens ook 3 BMW’s gekost om daar achter te komen.
Klopt. Is meer mijn dingetje .
Meer in kleur van de plaat zou voor mij beter zijn, no date nog beter
Ik bedoelde meer als in; uitgesproken en niet alledaags in de slechte zin . Daarom voor mij de explo!
Daar heb ik maar 2 Rolex horloges voor nodig gehad. Maar wel 8 BMW’s🤔. Eind goed, al goed.
De onderste heeft waarschijnlijk aardig wat littekens dicht geplamuurd.
Deze twee samen hebben lijkt mij lastig, liggen wel erg dicht bij elkaar. Bij mij zou de Explorer er uit gaan, de GS is subtieler. Maar dat ligt vooral aan de grootte van de 3,6 en 9. Doet mij een beetje denken aan de toetsen van een telefoon voor bejaarden…
Euh, op het gezicht bij beide…
Bij een horloge op stalen band telt de band voor mij behoorlijk mee in de beoordeling. De Rolex oysterband en aansluiting op de case is werkelijk subliem waardoor hij absoluut wint van de GS.