NA Battle tussen 2 dagelijkse 39mm toppers

Ik ben een die hard explorer fan. De mijne zou de laatste zijn om het nest te verlaten, net omdat het zo goed werkt als “gewoon horloge”. Zit altijd comfortabel, kan ongeacht de situatie altijd wel mee en ik vind dat die met de jaren (en de krassen dus) mooier blijft worden.

Deze GS heb ik nog niet gepast, dus een echt oordeel kan ik niet vellen. Ik kan wel zien waarom deze evenzeer de plek van daily driver kan innemen. Het horloge is goed afleesbaar en ziet er zeer degelijk uit. Je kan dan beginnen over lume etc. maar die heb ik persoonlijk niet nodig. Mijn ogen passen zich nog wel aan tussen licht en donker, en als het zo donker is dat ik mijn horloge niet meer kan aflezen, zou de lume het ook al aan het opgeven zijn.

Omdat de Explorer bij mij zo diep zit, gaat m’n stem daar naartoe. Maar beide zijn prima keuzes! Proficiat!

2 likes

In dit geval heb ik GS gekozen, omdat ik de kast mooier vind en Mercedes-wijzers niet kan uitstaan zoals die op de Explorer zitten. Ook de GS sluiting is veel fijner dan de Rolex sluiting in dit geval, die heb ik altijd veel te zwaar en dik gevonden.

Evengoed zijn beide modellen niet zo tof als je SBGX319. Het spijt me, maar je weet dat ik er een zwak voor heb.

Dat zit 'm ook in de kleur wijzerplaat van de GS. Ik vind het met het rode accent misschien te veel, en zei dus eigenlijk liever de cleane kleurstelling van de Explorer in dit vergelijk. Maar ja, de bezel van de explorer is dan weer te dik, en de caseback is simpel op het aanstootgevende af voor zo’n bedrag.

Shit happens. Hij wordt er niet significant minder van. Het is tenslotte een 100m WR sporthorloge met stalen band, nietwaar?

Oh well. Bezeltje vervangen: 180 ballen. Valt reuze mee, als het te gortig wordt.

8 likes

Dit ben ik met je eens. Ik ben echt een BMW man, maar ik moet zeggen dat de quattro Audi’s snaarstrak en ongeloofelijk hard door de bocht gaan, daar kan een BMW niet aan tippen.

1 like

Die past niet in het vergelijk, maar een feit is… De 319 is een vaste waarde in mijn ‘collectie’. Die gaat nergens meer heen!

Ja, leuk is dat! Niks zo persoonlijk als smaak.
Ik vind die van jou weer nét wat te kaal. Maar ik weet zeker dat jouw horloge irl om de pols waanzinnig mooi is!

Die van jou begint in de buurt te komen. :rofl:

1 like

Daarom rijdt het circuit vol met audi’s ipv BMW’s…

Quattro is voor mietjes. Maar dat is een andere discussie. Mijn Alpina had ik niet voor niks 4wd, want ik val in de categorie mietje wat dat betreft. Als het écht hard gaat, wint BMW op het circuit, want dat scheelt 3/400kg.

2 likes

Ik zie verschillende dingen die tactisch gezien niet juist zijn, dus ik gok bij allebei even erg.

Ligt eraan waarmee je verglijkt. Ik haat het om te zeggen maar een rs6 is een stuk sneller dan zowel de m5 en de Alpina b5 op het circuit volgens TG magazine.

1 like

Elke auto met 500+ pk & dat gewicht heeft behoefte aan grip uiteindelijk. :+1:

Ik rij een Lotus Elise, daarmee kan je het met 160PK een M5 prima lastig maken op het circuit.

3 likes

Ik vind ze niet in hetzelfde vaarwater zitten hoor. Ja, alleen qua diameter. De Rolex Explorer is meer een “doe” horloge, de GS is wat minder robuust. Zoals iemand al eerder zei: met dat ding baal je van een krasje terwijl de Explorer dat goed kan hebben. Het zijn -gelukkig- verschillende horloges.

Het premium van de Rolex is wel een ding, als je dat meeneemt wint de GS in mijn ogen.

1 like

Als ik de 245 ook weer terug heb kan er goed een bak koffie gedaan worden, want die 319 en die twee NA’s van je zou ik graag een keer IRL nader bekijken. De Explorer heb ik gepast, maar da’s lang geleden.

En ze zien er IRL altijd anders uit dan op de foto. Het is wat het is. :slight_smile: Maar de Explorer is, ondanks de Mercedes-wijzer, altijd rete-fotogeniek. Maar het was een battle, dus dan wordt je kritischer. :+1:

Onder macro lenzen is alles erg.

2 likes

Goeie keuze, een Exige staat hoog op de lijst van auto’s die ik nog een keer wil hebben/rijden.

1 like

Ik ben geen die hard Rolex fan, maar de Explorer vind ik nou net het beste dat Rolex maakt. Ideaal horloge. Kan vrijwel altijd, kan tegen een stootje, heeft een goed verstelbare sluiting en de betere band. Ik vind het ontwerp ook wat meer uitgesproken dan de GS. Dan nog een beregoede automaat versus kwarts. En geen datum die disbalans veroorzaakt. Easy voor mij.

6 likes

GS kan altijd

GS ook, en waarschijnlijk beter want geen automaat

Waarbij deze kwarts een VFA (very fine adjustment) is, met uurverstelling, dus zoveel praktischer voor als je regelmatig een keertje van horloge wisselt. Die GS grijp je gewoon uit de la en klaar…

6 likes

De explorer. Het echte onder de radar horloge.

Dan hoef je tenminste niemand uit te leggen wat een GS is en dat het geen seiko is.

Bij de ex zal niemand vragen wat het is. Dat is duidelijk. Onder de radar.

:grin:

4 likes

Ben benieuwd of deze discussie uit de rails vliegt.
De vooroordelen zijn weer niet mis.

3 likes

Helemaal glad gestuct. :joy: Ik vind ze allebei lief, met een voorkeur voor de bovenste. Die is meer into gekkigheid.

Ik kies voor de 214270 op NATO of rubber. Die GS is (letterlijk en figuurlijk) iets te gepolijst om mee te beuken.

Foto van @Robbj

7 likes

Dat kan ik bevestigen. Omega om: reactie. Panerai om: reactie (maar dat weet je dan op voorhand ook wel). Explorer om: niemand die deze ziet of herkent, op een enkeling na.

Nu praat ik wel graag over horloges dus of dit dan een voordeel of nadeel is, laat ik in het midden.

2 likes

Ik ben absoluut geen Rolex fan en neig meer naar GS, maar in dit geval heb ik toch voor de Explorer gestemd. Ook omdat het een mechanisch horloge is en super veelzijdig. Je kunt er zoveel mee tijdens zoveel gelegenheden… :+1:

1 like

Niet mee eens, want:

Maar dat wil je niet bij een GS vanwege al het fijne polijstwerk. De Explorer geeft minder het gevoel dat je er voorzichtig mee om moet gaan.

En een automaat is wellicht niet praktischer, maar geeft mij nog altijd een prettig gevoel. Geen electronica om mijn pols.

2 likes

:pleading_face:
Da’s nie mooi nie.

1 like