NA Battle tussen 2 dagelijkse 39mm toppers

Gezien ik hem een week geleden zelf heb aangeschaft, de Grand Seiko :sunglasses:

Een beregoede automaat

Dit quartzje loopt +/- 5 seconden per … jaar!

Een alternatief bij het kiezen voor deze GS was de gmt Quartz, maar die heeft een veel hogere gepolijste bezel, vergelijkbaar met die van een explorer en dat vind ik niet zo mooi bij dit soort horloges. De wijzerplaat van deze Grand Seiko is een echte kameleon, van bijna zwart, donkerblauw tot fel helderblauw, en dan is er nog het 2020 reliëf dat op zijn beurt prachtig speelt met het licht.
Voor mij een perfecte kompaan naast mijn DJ 41 en sd43 :upside_down_face:

2 likes

Ik vind dat een Explorer ook niet gemaakt is om als een sieraad te dragen, dan pak je maar iets van goud.

:pleading_face: :pleading_face:

3 likes

blauw vs saai, is voor mij geen moeilijke keuze.

1 like

Draag hem vooral op staal, maar af en toe …

4 likes

Kijk daar zeg je zoiets, het hangt er maar net van af wat er nog meer in de collectie zit.
Als one-watch zeg ik Explorer. Maar naast een SD43 + DJ41 dan weer niet…leuke hobby :slight_smile:

2 likes

Ik snap het maar ik vind dat gedoe over Seiko/GS/Grand Seiko altijd een beetje “so so…:sunglasses:

Overigens dat ze meer reclame maken, het dealernetwerk uitbreiden en dus minder exclusief (beter bereikbaar) worden, pleit niet voor het merk vind ik. Maar goed exclusiviteit is ook lage aantallen en massa is kassa, dus ik snap het wel. Hoe dan ook, prachtige aanwinst Erik! Nogmaals veel plezier ermee. :ok_hand:

Daarom kiezen plofkrakers voor Snelle RS Audi’s en niet voor een BMW/Mercedes.

OT:

In deze zou ik voor de Explorer kiezen, ik vind de wijzerplaat / seconden wijzer combo van de GS geen succes. beetje clownesk naar mijn mening.

Was de keuze geweest tussen een Explorer en laten we zeggen een Grand Seiko SBGR253 zou het een heel ander verhaal zijn en zou ik persoonlijk sneller naar de GS neigen dan de explorer.

1 like

Voila:

8 likes

Grappig!

Naar mijn mening blijft de Explorer kast met GS plaat aardig overeind. De GS kast met Explorer plaat net niet.

3 likes

Ja, dit staat 'm goed.
Ik ben ook fan van de explorer op Nato. Enige rolex die dat kan hebben.

2 likes

Hier ben ik het niet mee eens, maar het staat gaaf inderdaad.

Okay, vooruit een 5513 ook dan.

1 like

Ook gestemd op Explorer, ondanks missen van datumfunctie*.
Vind de Explorer als daily geschikter met name vanwege de onbezorgdheid waarmee je hem kunt dragen: krassen maken niet zo veel uit, het valt niet snel op dus je kan hem redelijk ‘anoniem’ dragen en hij past bijna overal wel bij.

*De wijzerplaat vind ik prachtig in balans door het ontbreken van de datum. Helaas heb ik een datum tic. Ik kijk gemiddeld zo’n 17,2 keer per dag naar de datum en vind het dan erg storend als ik dan geen doel tref op mijn pols. Elke gek zo zijn gebrek, zullen we maar zeggen…Voor mij daarom wel een Explorer II geschikt als daily, maar dat terzijde…

Knap gedaan dit, leuk! :point_down:

En hier ben ik het ook mee eens:

De afbeelding van junior maakt voor mij de verschillen tussen de twee duidelijk. Met name het schil tussen de banden springt er uit en dan blijft mijn voorkeur bij de Explorer.

Al zou ik de Exp kast met GS plaat wel laten liggen.
De rode wijzer van de 007 spreekt mij niet zo aan in combinatie met de blauwe wijzerplaat. Ik vind het té sportief voor de combinatie met de rest van het horloge.
Maar ja, dat is ook maar een mening gebaseerd op wat plaatjes op een scherm en geen hands-on ervaring met de 007.

3 likes

wat een lelijkaard :rofl: :smiling_imp:

5 likes

Die endlinks zijn prima, net als de rest van iedere moderne stalen band van Rolex.

2 likes

Mijn persoonlijke mening wijkt toch iets af…
En dat na 14 Rolexen, 4 BMW’s, en ja een Audi (S3) :smile:.

Qua auto’s kun je Audi, perfect vergelijken met een quartz GS: beide zijn erg mooi, snel, en vooral goed afgewerkt (beter dan BMW en Rolex), en ook qua vormgeving echte winnaars, maar door de Audi layout (dus zelfs bij quattro meestal voornamelijk aandrijving op de voorwielen) en de plaatsing van de motor (veel te veel naar voren), vind ik ze net zo emotieloos rijden (erg onderstuurd) als dat ik een quartz-horloge vind klinken.

Tussen deze 2 horloges is de keuze voor mij persoonlijk makkelijk. De GS valt af door quartz en door de combi blauwe plaat en rode wijzer. Tegen bepaalde andere GS’en, zoals bv een Snowflake, legt de Explorer het af, al is de laatst genoemde praktischer, en zelfs prima als 1 horloge collectie.

3 likes

3 likes

Na 3 BMW’s en 4 Audi’s, waarvan 4 hele vlugge, zat er toch duidelijk de meeste emotie bij Audi. Ja, de achterwiel aangedreven BMW’s stuurden inderdaad scherper en dat was dan ook het enige voordeel. Wat een enkele keer tijdens een circuit ritje van pas kwam. Afwerking, kwaliteit, emotie, design, alles beter op de Audi.

Voor mij geen BMW of Rolex meer…

1 like

Vandaar dat ik ook duidelijk aangaf dat het mijn persoonlijke mening betreft, en die kan behoorlijk afwijken van die van anderen, zoals die van jou mbt auto’s.
Met horloges zitten we al iets meer op 1 lijn. Ik kijk vaak met bewondering naar jouw collectie, welke qua waarde ver buiten mijn budget ligt.

2 likes