Het begin van deze NA sluit naadloos aan op die van de vorige (NA: de eerste echte). Eind van diezelfde middag waren mijn vrouw en ik weer terug in Amsterdam. Wilde stiekem nog naar QPX, maar twijfelde of dat niet wat teveel van het goede zou zijn. Mijn vrouw vond het leuk om mee te gaan, dus snel op weg naar Oud-Zuid. In alle rust en heel prettige sfeer geholpen. Heb een paar modellen van Nomos om de pols gevoeld en gezien. De combinatie model en kleurstelling deed niet met me wat ik verwacht had. Dat was op zijn zachtst gezegd een verrassing, aangezien ik Nomos jarenlang in het vizier had als must have (voor dit moment: soit! Nomos blijft op mân verlanglijstje staan). De kriebels en de klik kwamen met een Junghans Max Bill (27/3502.02; saffier, automaat, met cijfers, geen datum) om de pols. Ook de Max Bill staat al jaren op mijn âals ik ooit eensâŠâ lijstje. Dus die heb ik besteld.
De levering van de bestelling duurde wat langer dan verwacht, maar vorige week vrijdag de Max Bill opgehaald. Heel blij met deze aanwinst. Klassiek, ingetogen en in mijn ogen ongelooflijk mooi. Nu op zoek naar een paar bandjes erbij om wat te kunnen variëren in kleurtoon om deze klassieker (het model gaat al 60 jaar mee) bij meerdere kledingstijlen en gelegenheden te dragen.
Nr. 2 toegevoegd aan de verzameling. Al speelde er in de weken tussen bestelling en ontvangst meer. Iets met hebberige onrust en spontane verliefdheid op een horloge. Meer over die prille romance in een volgende post. To be continuedâŠ
Maar nu eerst⊠Plaatjes!