NA: BB58 39mm Navy

Ik had natuurlijk al even een foto gepost van de Black Bay 58, maar nog geen NA topic aangemaakt.

Toen ik 40 werd heb ik de Longines legend diver gekocht als kado voor mezelf. Een paar andere horloges verkocht en ik had hem.

In 2020 kwam de blauwe versie van 58 uit en ik was op slag verliefd. Een hoop geld voor mij en geen horloges die ik wilde verkopen. Dus dan moet je gaan sparen ervoor. Even rekenen en denken wanneer dan? Het had sneller gekunt, maar toen dacht ik dat mijn 50e verjaardag een mooi moment zou zijn.

Meer tijd en minder invloed op het huishouden wat geld betreft. Helaas kwam er in 2022 een kleine prijsverhoging van €110,- bij, maar dit was te overzien.
In januari dit jaar alleen tot mijn schrik ineens €330, erbij.
Dat vond ik eigenlijk te gek en dus ben ik op zoek gegaan naar een relatief nieuwe via andere kanalen dan een AD.

Ik kwam er 1 tegen die op 3-1-2023 gedateerd was voor een zeer acceptabele prijs en heb meteen toegeslagen.

Nu inmiddels ook de halve schakel erbij besteld waardoor ik hoop dat de band echt perfect gaat zitten.
Ik ben namelijk helemaal niet zo tevreden over het draagcomfort van de stalen band. De sluiting(beugel) is net te lang en hij niet glad aan de onderkant waardoor deze soms in de pols drukt.
Ook vind ik de schakels soms relatief scherp aanvoelen.
Hij zit niet te strak.

Ik ben trouwens ook aan het denken om misschien de Forstner Model O erbij te kopen mocht de halve schakel helpen bij het comfort.

Ik wou sowieso ook de fabric band erbij en die heb ik inmiddels (levertijd slechts een week) en deze draagt echt heerlijk.
Het is ook meteen een heel ander horloge op die manier.

Hele complete set dus en ook nog eens voor ongeveer de prijs op staal alleen van voor de laatste prijsstijging.

IK ben dus een tevreden mens en dan nu een paar foto’s

66 likes

Hij is :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Getalenteerde Tudor hoor!!
Ziet er goed uit!!
Proficiat dan ook met deze sportieve tijdgeest.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een hele mooie NA!
Geniet van je Navy BB58.
Enne… wat komt er over 10 jaar :wink:

Top aanwinst Marco, congrats!

Geen idee, misschien al beginnen te sparen voor een Jaeger leCoultre Reverso

2 likes

Blijft een topper! Voor mij moet deze wel op staal, maar inderdaad kan even zoeken zijn naar de fit bij deze band.

Je hebt 3 jaar gespaart en met het kopen van dit horloge? Respect!

3 likes

Ziet er zeer mooi uit :heart_eyes:,geniet ervan :v:

Gefeliciteerd met je aanwinst, staat je goed!

Topper :ok_hand:t2:

Mooie tudor :ok_hand:

Top verhaal. Sparen en wachten tot het daadwerkelijk kan. Respect. Gefeliciteerd met deze navy blauwe NA. Geniet ervan, je hebt het verdiend :+1:t2:

Yeah! Congrats! Heb hem ook maar weer eens uit de kluis gehaald. De laatste tijd ben ik meer van leren bandjes op al mijn horloges, zitten lekkerder. Komt vast wel weer een moment dat ik weer voor wat sportiever ga. Met deze BB kan je sowieso alle kanten op. Enjoy, buddy!:facepunch:t2:

3 likes

Supergaaf man! Geweldig horloge, welbekend op 't forum :slight_smile:

Schakels scherp??? Je moet die pivot van je clasp voelen… dat is pas scherp…

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd en geniet ervan

en te lang en de onderkant op het punt waar de band dichtklemt is ook niet super prettig.

1 like

Toch wel het mooiste blauw :blue_heart: een fantastische aanwinst :+1:

Nee joh, 2,5 jaar maar. De eerste keer dat ik het echt vol heb gehouden en niks tussendoor heb gekocht. (Op de MoonSwatch na dan). En zoals gezegd werd het op het einde nog spannende met die Pook erbij en de servicebeurt van de Longines. Maar die duurt langer, dus dat is voor nu even geen probleem meer :slight_smile:

2 likes

Soms kun je niet anders en het helpt om er een moment voor te kiezen. Minder druk en tijd zat. Dus misschien moet ik nu als doel stellen de volgende pas over 5 jaar.

1 like