NA: BB58 blue en dat is nog maar het begin

NA: BB58 blue en dat is nog maar het begin.

Ik heb gisteren officieel de BB58 ref. M79030B toegevoegd aan mijn collectie. Een collectie en hobby waar ik enorm veel plezier aan beleef.

Fifty-Eight
Er is natuurlijk al veel gezegd over de Fifty-Eight en veel verassingen zijn er niet meer. Totdat je hem in het echt ziet en je je blijft verbazen over het gevoel in kwaliteit en de schitterende blauwe kleur, die in iedere lichtinval weer anders lijkt. Wat dat betreft heeft Tudor het juist gedaan met het blauw. Ook de old-school aluminium bezel-inlay is schitterend en geeft het horloge warmte. De lume-dots zijn helder wit waardoor het geheel lekker fris is.

Qua maat vind ik dit dan weer een gek horloge. De diameter zou 39mm zijn. Maar vergelijk ik hem met mijn Breitling Colt van 41mm lijkt de BB58 alsnog groter. Weer een bewijs dat je niet af kan gaan op specificaties maar het écht moet passen en ervaren. Overigens zijn zowel de Colt als de BB58 qua maat spot-on comfortabel op de pols, maar dat was al bekend.

Natuurlijk blijft er nog genoeg te hopen als het om de Black Bay’s gaat. Zo sta ik bijvoorbeeld op de wachtlijst voor een Harrods edition (met groene bezel en zwarte plaat), maar hoop stiekem dat ze de 41mm (met 14.8mm dik) in de tussentijd nog vervangen voor een BB58 variant. Dan pak ik direct het vliegtuig!

Omweg
Nu had ik de BB58 vorig jaar juni al op het oog met het idee hem eind dat jaar te kopen. Dat is niet helemaal gelukt omdat er nog wat horloges tussendoor zijn gekomen die ik moest hebben; Tudor Prince Date-Day, Seamaster en Breitling Colt. Maar nog steeds bleef de BB58 lonken, vandaar mijn NA. En terwijl ik me meer aan het verdiepen was in Tudor en duikhorloges begon ik ook steeds meer interesse te krijgen in de Submariner, van Rolex wel te verstaan.

Rolex Submariner
Met alle spanningen rond Tudor x Marine Nationale heb ik nog wel even getwijfeld, maar de BB58 is sowieso een blijver, maar daarnaast zou ik graag een Rolex Submariner no-date of Date aanschaffen. Natuurlijk een enorme stap, zeker als ik bedenk waarmee ik 2 jaar geleden de hobby begon. Maar ik heb er enorm veel zin in!.. Uiteindelijk wil je een Rolex. Ja voor mij klopt het mantra van HF wel.

In eerste instantie viel mijn oog op de vorige generaties Sub met aluminium bezel-inlay, de 5-digits met ref. 16610 en 14060. Maar omdat ik ook wel waarde hecht aan nieuw, staat en nieuwe techniek zoals het verbeterde uurwerk en de glidelock clasp ga ik me nu toch oriënteren op de nieuwe generatie Submariner in 41mm.

Nu zal ik de Submariner niet vandaag of morgen al gaan aanschaffen, maar ik reken zelf op december van dit jaar. Dus ik heb nog 8 maanden te gaan. Dat geeft mij prima de tijd om me verder in te lezen in de modellen en bovenal tijd om te sparen richting de 12 tot 13k. In de hoop dat de marktwaarde tegen die tijd geen 24 tot 26k is bij één van de forumbekende dealers. Nu alleen nog even kijken of ik hem in de tussentijd ergens kan passen… Iemand in de buurt van Dordt/Gorinchem met een 41mm Sub? :clap:

Nu volop genieten van mijn NA om de pols en de komende maanden hard werken en toeleven naar een Submariner voor de ultieme 3-piece, samen met mijn Tudor Prince Date Day en twee toffe beaters.

107 likes

Prachtig horloge natuurlijk, van harte gefeliciteerd.

Maar kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat je eigenlijk nu al weet dat je deze over een paar maanden niet meer hebt? Moet je natuurlijk zelf weten hoor, en ik zal als nieuweling hier het wel niet helemaal snappen, maar, waarom koop je ‘m dan? Kan me daar zelf niks bij voorstellen.

5 likes

Aanstekelijk enthousiasme! Hele mooie aanwinst en herkenbare route.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst! Heerlijke collectie! :sunglasses: :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst. Mocht je toch nog denken over een 5 digit sub, in Hengelo staat een snaarstrakke 16610LN te koop (nee niet de mijne, nóg strakker).

1 like

Leuk verhaal en een mooie BB58 blue!

1 like

Wacht even hoor. :sweat_smile: Waarom denk je dat? Dat is niet mijn intentie hoor. Ik wil deze BB58 dus heel graag naast een Rolex Submariner.
Mogelijk dat de Colt wel het veld gaat ruimen. Maar dat is meer omdat ik mijn collectie financieel niet te veel wil laten groeien.

1 like

Top aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst en lekker van genieten. Als ie dan weer een keer door gaat omdat je voor de sub gaat is dat ook prima toch!

1 like

Mooie aanwinst. Geniet ervan!

1 like

Leuk verhaal. Herken het enthousiasme. In een half jaar tijd 2 mooie horloges gekocht (sub 41mm en een GS). Ben eigenlijk alweer aan het kijken maar iets wat de collectie mooi kan aanvullen. Al moet ik zeggen dat mijn wederhelft dan echt gek gaat worden. De bb58 blue staat bij mij ook hoog

1 like

Heel tof! :+1:

1 like

Mooie keuze :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Patrick! En een mooi topic geworden :slight_smile: Geniet van je halve jaartje rust voordat de Sub komt :wink:

1 like

Erg mooie aanwinst zeg! Staat ook op mijn lijstje de blauwe BB58, geniet ervan! (En van de Prince natuurlijk🤩)

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Dankje Michiel @Ojjz. Ach en misschien ook wel langer hoor. Ik neem wel vaker een omweg. :smile: Ik ben nu in ieder geval ook al enorm tevreden met m’n collectie.

Thanks @Thomas96. Die Prince is echt een aanrader. Daar moet je niet te lang mee wachten denk ik. :ok_hand:

2 likes

Gelukkig nog op tijd bij Jetco kunnen scoren vorig jaar!

7 likes

Dat kan ik me voorstellen ja :slight_smile:. Je hebt een mooi setje zo!

1 like