Na veel om en om in Grand Seiko land weet ik wat beklijft, en ik ben er zowaar klaar mee. In die zin: Ik heb wat ik wil, het zit als gegoten, het is prima.
Het gebeurt af en toe, zeker ook wel in NA topics, maar het moeten teasertjes blijven.
Het heeft even geduurd voor ik er klaar voor was, in m’n hoofd. Vroeger riep ik altijd dat ze saai waren. Iets met voortschrijdend inzicht.
Sorry man.
Ik merk dat ik lichtere wijzerplaten het hele jaar graag draag, terwijl ik donkere platen net als bepaalde jazz alleen in de herfst en winter van stal haal. In mijn beleving is champagne dus breder inzetbaar.
Klopt absoluut, maar nu draag ik mijn Grand Seiko’s ook voornamelijk op staal. De elegance kast van de SBGW231 daargelaten zij het echt sport / GADA horloges voor me. Daar heb ik andere horloges voor.
Prachtig duo!
Yup. Voor m’n gevoel heb ik Grand Seiko uitgespeeld.
Zo zijde-achtig. Dat verschil met de King Seiko is markant. Zelfs ook met de blauwe 265.
Hou je adem niet in, maar de dibs staan genoteerd.
Je mag alles zeggen, maar zo’n strak afgewerkte OP heeft Rolex nog nooit gemaakt, en zo veel ontwerp-focus heeft een AT nog nooit gehad. Ik vind het met name eigenlijk gewoon onzin. Bovendien boeren ze beiden niet in dit soort superlatieve uurwerken.
Voordat ik de sprong waag naar mijn allereerste Grand Seiko, ga ik simpelweg de SBGX263 nog even om de pols voelen, je weet maar nooit hoe de vonk overslaat.
Gefeliciteerd met jouw Grand Seiko!
Wat een prachtstuk tijdloos en stijlvol.
Mijn haar ben ik al lang geleden kwijtgeraakt, en mijn weegschaal rekent in drie cijfers. Ik mag bijgevolg wel een beetje “saai” worden, maar op dezelfde goeie manier dan:
Dat is minder gek dan je misschien denkt. Niet iedere kleur staat even goed bij iedereen. Bij een horloge maakt het minder uit, maar ik heb bij zalm/koper een beetje hetzelfde. De horloges kunnen prachtig zijn, maar mis soms het contrast met mijn pols en daar ogen ze minder. Ik heb om die reden de mooiste die ik heb weliswaar nog niet weg willen doen, maar erken wel ik het meer waardeer buiten de context. Er zijn ook veel kleuren die ik denk dat ze te schreeuwerig zouden zijn voor wat ik plezierig vind bij mezelf. Neem geel. Maar er toch horloges zijn waar omdat juist enorm waardeer. Nu terug naar de NA…
Gisteren deze even kunnen bepotelen, en het moet gezegd, deze is om de pols zoveel gaver dan welke foto dan ook. Die gaat vast veel draagtijd krijgen.
Maar toch, met de Ibuki heeft wel een apart en heel mooi horloge je doos verlaten…