Yup, maar er is ontegenzeggelijk wat overlap. Evengoed, hij eet geen brood en ik ben nog niet geneigd 'm weg te doen, ook al draag ik 'm minder vaak.
Silk Sunray naar aanleiding van de zijdeproductie in Nagano, zo heb ik geleerd. We mogen het geen Champagne meer noemen.
Klopt, maar ook een horloge wat ik bijna nooit droeg. Ik heb er geen moeite mee om geld te steken in wat ik mooi vind om te dragen, maar ik verzamel geen horloges om in een kist te laten liggen, af en toe eens te bekijken, en een fotootje te schieten.
Vandaar dat er nog meer dingen weg gaan gaan die ik minder draag. Ik denk dat ik bij een kern van 12-14 stuks over ga blijven als ik klaar ben.
Lekker familieportret! proficiat met de nieuwe aanwinst!
Tegelijk best wat overlap en toch zo gevarieerd! Zo’n SBGA413 blijft hier ook lonken. Mooi hoe GS zoveel eenvoud kan uitstralen, maar toch altijd intrigerend blijft.
Prachtig horloge. Doet het geen pijn, die andere mooie verkopen? Ik zag laatst die Citizen met groene wijzerplaat voorbijkomen in het blauw…En ik dacht: oef! Dat lijkt me moeilijk!
Daar lopen de meningen uiteen. De SBGX serie is briljant. De KS ziet er op foto’s mooi uit, maar draagt minder lekker en is gewoon wat vreemd. Ik vind de SBGX serie kasten echt vele malen mooier dan de KS.
De KS zit stiekem dus eigenlijk ook op de schopstoel.
Dank je! Ik kan de Shunbun zeker aanraden, trouwens.
Neuh. Ik droeg 'm bijna nooit, en dus mis ik 'm ook niet. Sterker nog, het ruimt mooi op.
Productnaam
GBAR012
Prijs (incl. btw)
990.000 yen
Aandrijfsysteem
Kwarts
Kaliber nr.
8J81
Koffermateriaal
18 karaat geelgoud
Bandmateriaal
Krokodil
Glasmateriaal
Saffierglas (met antireflectiecoating aan de binnenkant)
nauwkeurigheid
Jaarlijks verschil ±10 seconden
maat
Lengte 41,4 mm Breedte 34,8 mm Dikte 5,7 mm Bandbreedte 18 mm
waterdicht
Waterdicht voor het dagelijks leven
batterijduur
ongeveer 3 jaar
Magnetische weerstand
kan zijn
temperatuurcompensatie
Gebruikt temperatuurcompensatie-IC
Gewicht
42,0 g
Ik vind die wijzerplaat heel erg cheesy. Dan pak ik liever een tweedehands 35mm Breguet van 5000-6000 Euro met Guilloché. Vervolgens vind ik de secondewijzer te kort van die Credor die @Aamon daar aandraagt. Een secondewijzer die nipt korter is dan je minuutwijzer is een grote afknapper. Het is echt een afgrijselijk horloge.
Dat er quartz in ligt is niet het probleem, het gaat mij er om dat het er gewoon niet uitziet.
Dat zijn de opties. Verder hoeft echt niemand een Credor aan te dragen, want ik heb ze allemaal bekeken en er zijn er heel, heel erg veel die erg kut zijn.