Ik heb weer wat nieuws gekocht. Nu een horloge van het Amerikaanse merk Benrus, een bedrijf dat meerdere faillisementen heeft meegemaakt en meerdere overnames.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van Bentus vroeger was maar nu is het volgens mij gewoon een 13 in een dozijn merk en daar betaal je ook voor.
Ik heb verder geen enkele connectie met dit merk maar ik houd van sport (voetbal, basketbal en honkbal) en laat Benrus nu net een sportief horloge hebben uitgebracht, de Benrus Classic 1969. Een horloge met een overduidelijk link met de New York Mets.
De Mets is een samengesteld honkbal team uit New York (net als Benrus), vroeger waren dat de Dodgers en de Giants. De teamkleuren hebben ze destijds ook samengevoegd (het blauwe van de Dodgers en oranje van de Giants).
Het horloge.
Het is een 42mm horloge met een Selita SW200 uurwerk en een power reserve van 42 uur.
316L roestvast staal en superluminova. 100 meter waterdicht, scheelt dat ik niet duik , en een mooie grote schroefkroon. Een gaaf domed glas van saffier.
Een leren band van 22mm welke het idee van de honkbalhandschoen moeten geven. Daarnaast een milanese band erbij.
Uiteraard heeft de wijzerplaat de kleuren van de Mets, blauw en oranje. En de 6, 9 en 12 in de klassieke uitvoering van rugnummers.
Nu wat foto’s.
Ik heb de leren band eraf gehaald omdat die voor mijn polsjes te lomp is.
Verder komt hier ook de kwaliteit (of juist het gebrek aan kwaliteit) aan het licht. De lederen band is dusdanig lomp en stug dat je de band amper onder het lipje kunt krijgen. En door het leren vetertje (wat kenmerkend is voor een honkbalhamdschoen) buitenlangs oogt het nog wat groter.
Dan de milanese band. Het inkorten ging niet zonder slag of stoot, sommige pins willen er amper uit (ja, ik heb ze de goede kant op uitgetikt) maar dat is gelukt. Het horloge ligt prettig om de pols en draagt ook comfortabel. Nadeel is bij de milanese band niet zozeer de lompheid maar echt de kwaliteit van de fabrikage komt uit. Zie foto’s hieronder. In mijn ogen een zeer slechte afwerking. De ene afwerking zit aan de binnenkant en ziet niemand en de andere afwerking zit aan de binnenkant van mijn arm, andere mensen zien dit niet.
Voorlopig laat ik de milanese band er even op maar wellicht dat ik er nog eens een nato op zet.
Wat ik wel mooi vind is de duidelijke lumen.
Al met al een leuk horloge voor niet teveel geld. Nu wil het heeeeel toevallig dat ik ook een shirt van de Mets heb liggen dus nu kan ik ze in combi dragen .
En voordat er nu weer mensen over mijn Grand Seiko gaan beginnen, ja daar spaar ik nog steeds voor. Dus graag geen opmerkingen dat ik mijn geld beter in het GS potje had kunnen doen of iets anders GS gerelateerd.