NA! Eerder deze week kreeg ik de erg mooie Watchdives WD0003 binnen waar ik ergens anders al meer over geschreven heb. Alleen was dat niet het enige in het pakketje.
In het pakketje zat ook dit bescheidenheidje van Militado. Bescheiden in prijs en bescheiden in formaat want 36 mm. Ik vond de bruine sunburst wel leuk en mooi genoeg dat dit mijn eerste dirty dozen geïnspireerde horloge ging worden. De bruine dial zit ondanks de bescheiden prijs toch achter saffier glas. Die bescheiden prijs doet wel terecht vermoeden dat dit quartz is – ik heb even een fase – in de vorm van een Seiko VD78 Movement. De small seconds hand tikt eenmaal per seconde en raakt eigenlijk verrassend mooi de markers.
Overigens is dit niet de geleverde strap. Het horloge kwam met een ongelofelijk goedkope zwarte nato. Teleurstellend want die was niet besteld, besteld was de “Leather Band”; eentje die lijkt zoals de strap hier op de foto maar dan iets donkerder. Maar: niets dan hulde voor de Watchdives klantenservice! Mijn mail werd snel en vriendelijk beantwoord en de juiste strap is alweer onderweg. Dus niet alleen qua horloge verrassend voor de prijs maar ook qua service.