NA: Blacked out G-Shock GW-M5610UBC-1JF

Ben in de donkere fase van de verslaving beland. Eerder heb ik een inspiratietopic voor een zwarte duiker geopend. Dat topic levert veel inspiratie op, maar nog geen duiker. Inmiddels kwam er wel een zwarte Matrix versie van de Hamilton PSR bij de collectie. En vandaag een blacked out G-Shock Square.

Waarom? Ik ben vooral nieuwsgierig naar:

  • het zwart/negatief display,
  • de combi bracelet.

De eerste indruk;
Display is tof (de mindere leesbaarheid nemen we op de koop toe) en de bracelet is een verademing vergeleken met de standaardband (die ik ken van mijn oude M5610). Punt van zorg was nog wel de stand van de eerste, vaste schakels (bij de stalen squares steken die voor mijn pols en gevoel iets te veel uit). De stand op deze combi bracelet zijn voor mijn pols perfect. Samengevat: Fijn horloge dat alles kan en heeft als de reguliere 5610U, maar dan mooier en veel beter draagbaar.

Ik heb de GW-B5600BC-1BER nog overwogen als alternatief. Ik heb alleen een kleine haat/liefde verhouding met de modules met bluetooth. En dan vooral als je alleen via de app het accupercentage kan zien.

Anyway, stukje historie:

Paar leuke (technische) verborgen G-Shock features:

En gelukkig hebben we de foto’s

34 likes

Stoer ding. Draait hij geheel op de zonnecellen? Ik zie dat er allerlei functies op zitten. Kun je er berichten mee sturen en ontvangen.
In ieder geval: gefeliciteerd met je NA.

1 like

Je hebt een accu die op zonne-energie werkt en het is geen smartwatch dus geen berichten mogelijk.

2 likes

Dat dus.
Wel zo lekker rustig. :grin:

1 like

Het lijstje voor dit grab & go horloge

  • Volautomatische illuminator
    Als deze functie is geactiveerd, volstaat een lichte draaibeweging met de pols om de achtergrond van het horloge te verlichten. Energiebesparend: de volautomatische illuminator functioneert alleen in een donkere omgeving.
  • Schokbestendig
    Een schokbestendige constructie beschermt tegen schokken en trillingen.
  • Lichtenergie
    Zonnecellen zorgen voor een onafhankelijke en milieuvriendelijke stroomvoorziening van het horloge. Overtollige zonne-energie wordt in een accu opgeslagen.
  • Zendergestuurd (EU, USA, JPN, CHN)
    Of het nu in Europa, Noord-Amerika en Japan of in afgelegen delen van Canada, Midden-Amerika en China is - nadat het horloge op de lokale tijdzone is ingesteld, ontvangt het het betreffende radiosignaal en geeft het altijd de exacte tijd aan. In veel landen stelt het bovendien helemaal vanzelf de zomer- en wintertijd in.
  • Wereldtijden
    De wereldklokfunctie geeft de tijd in maximaal 29 verschillende tijdzones weer.
  • Stopwatchfunctie - 1/100 sec. - 24 uur
    Met drukken op een knop precieze meting van verstreken tijd. De fractie geeft de meeteenheid aan, terwijl het tijdsymbool de maximum tijdmeting toont.
  • Timer - 1/1 min. - 24 uur
    Voor wie het precies wil weten: de countdown-timers helpen u te herinneren aan speciale of terugkerende gebeurtenissen door op het ingestelde tijdstip een akoestisch signaal af te geven. De tijd kan in een minutenpuls en tot maximaal 24 uur vooraf worden ingesteld Erg handig voor het dagelijks innemen van medicijnen of intervaltraining.
  • 5 alarmen per dag
    Het dagelijks alarm herinnert met een akoestisch signaal op de ingestelde tijd aan terugkerende gebeurtenissen. Dit model heeft 5 onafhankelijke alarmen als flexibele geheugensteuntjes voor belangrijke afspraken.
  • Snoozefunctie
    Telkens als het alarm wordt gestopt, klinkt het na een paar minuten opnieuw.
  • Automatische kalender
    Als de automatische kalender eenmaal is ingesteld, wordt altijd de juiste datum weergegeven.
  • Indicator batterijcapaciteit
    Indicator toont de huidige batterijcapaciteit.
  • Classificatie waterbestendigheid (20 bar)
    Perfect voor vrij duiken zonder scuba-uitrusting: het horloge is waterbestendig tot 20 bar (ISO 22810).
4 likes

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Zo! Hij kan best veel!

1 like

Mooie aanwinst !!!

1 like

Toffe uitvoering! Hoe is het met het light? Mijn reguliere U is veel feller dan de backlight versie die het vervangt. Zo erg dat ik de duur op 1,5 seconden heb gezet uit angst dat ik slapende buren wakker maak… Enige jammer is dat de karakteristieke groene kleur van dat backlight weg is. Het is killer blauwgrijs licht geworden. Dus voor nostalgie de GW7900 aangehouden :sweat_smile:

2 likes

Gaaf zeg! Ik heb de gewone 5610, maar deze heeft wel een hele gave band met schakels.

Zit deze door de schakels dan (veel) beter dan de normale band van de 5610? Hoe dan ook, enjoy :star_struck:

1 like

Stoer ding zeg!

1 like

Groetjes van zijn goedkopere broertje zonder Multiband… :sunglasses:

Maar wel met de heerlijk combiband

2 likes

Die gewone band is voorgevormd en stug, en daardoor niet voor iedere pols even lekker.
Met schakels valt de band beter om de pols.

Edit: wilde eerst de band los kopen voor op de m5610. Maar dat is bijna even duur als een heel nieuwe horloge met band.

Geen idee nog. Ik zal vanavond eens kijken.
Hoewel beide displays wat lastig zijn te vergelijken denk ik.

2 likes

Ja is ook zo. Was benieuwd of jouw nieuwe ook zo super intens is dat 1,5 handiger is dan 3 seconden. Maar bij deze negatieve displays is het natuurlijk enkel de cijfers. Bij de gewone is dat hele vlak een torch. Anyway, tof ding en veel mooie avonturen ermee toegewenst!

1 like

Kleurbalans telefoon is beetje naar blauw doorgeslagen volgens mij, maar gaat om het verschil.

2 likes

Thanks @Stephannl! Je ziet wel weer de kracht van die negatieve displays: de leesbaarheid in het donker.

1 like

Ik heb de versie zonder combi bracelet - GW-M5610U-1BER- gehad maar ik vond het scherm dermate matig afleesbaar dat ik weer 'm verkocht heb (OK een beetje een luxe probleem want ik heb er nog 6 uit dezelfde categorie :grin: )

Veel plezier ermee!

2 likes

Is dat nu een soort van update / heruitgave van de 5610BC ?
Die heb ik namelijk toevallig de laatste tijd weer soms om :grin:
Perfect voor het werk. En met dit warme weer.
En gewoon nog steeds erg mooi natuurlijk.

Veel plezier met je aanwinst!!

(PS: Zal straks overdag eens een betere foto maken).

2 likes

Update. Nieuwe module heeft andere backlight, datumformat keuze, bij worldtime ook hometime zichtbaar etc etc

2 likes

Ik krijg straks de tegenhanger van deze “blacked out” versie binnen……

Dacht laat ik eens gaan Shinen😎 met een G Square

3 likes