Dat is een hele mond vol in de titel… Blancpain Fifty Fathoms 70th Anniversary Act 3 - 5901 5630 NANA.
Het is dan ook een bijzondere nieuwe aankoop ![]()
Blancpain is een merk wat me eerder al eens een paar keer gegrepen heeft. Eerder bezat ik een Fifty Fathoms in 45mm en een 38mm Bathyscaphe…
Beide verkocht dus Blancpain-loos. Maar de liefde voor het merk en dan met name de Fifty Fathoms lijn was en is altijd gebleven.
En dan kom je op een dag in het Antwerpse in contact met je nieuwe liefde
Ik was bij Jochen Leën ( https://jochenleen.net/ ) in verband met de aanschaf van een Widmanstätten armand voor mezelf. En laat Jochen Leën nu net samen met de Pre-Owned van Schaap en Citroen bij het Botanic gevestigd zijn… en daar lag dus ook mijn NA
Nadat ik hem om gehad heb liet hij me niet meer los! Tweedehands, maar compleet en 100% nieuwstaat!
Dan begint die ellende in je horlogehoofd en hart… de meesten hier zullen dat wel herkennen ![]()
Tijdens een bakje koffie in het Eindhovense bij Schaap kwam de Blancpain ter sprake. Vanaf dat moment was het van 0 naar 100 in 2,3 seconden
Een paar dagen later is het horloge door een medewerker van Eindhoven in Antwerpen opgehaald (veilig in een vuilniszak) zodat we deal in Eindhoven konden afronden ![]()
En wat is dat dan dat je gekocht heb… in ieder geval een zeer mooi stukje historie
Als je de tijd kunt nemen voor deze drie filmpjes dan ben je helemaal op de hoogte! Echt een aanrader!
De geschiedenis van de Fifty Fathoms deel 1
De geschiedenis van de Fifty Fathoms deel 2
En een mooie story telling over de Fifty Fathoms (doorspoelen naar minuut 17:55)
In het kort; ter ere van het 70 jarig bestaan van de Fifty Fathoms zijn er in 2023 wat limited editions uitgebracht door Blancpain. De Act 1. Een stalen FF op een nato band. De Act 2. Een titanium duiker in 47mm met He-valve. En de Act 3 die ik nu gekocht heb. 555 stuks wereldwijd. Een luxe replica van één van de eerste Fathoms… luxe omdat deze van brons goud is (37,5% goud, 50% koper, zilver, palladium en gallium), maar verder qua kastmaat gelijk is aan het origineel. 41,3mm.
Daarnaast houd ik van dit soort buitenbeentjes
Als iemand je horloge herkent weet je dat je met een andere wappie te maken hebt en er een leuk gesprek ontstaat ![]()
Ow ja… de verpakking. Die is om van te smullen en maakt het plaatje compleet. Een grote zwarte omdoos… maar daarin een replica van een jaren 50 onderwatercamera. En das ginne plastis prul! Echt een zwaar constructief ding van metaal.
Check hem ![]()
Retegaaf toch
Vooralsnog heeft hij een mooi plekje gekregen in de woonkamer. Voor zolang het misschien duurt
Iets met dat je vriendin het niet mooi vindt ![]()
Ik ben niet zo’n storyteller als @Watchstick_81 dus gaan we snel naar wat plaatjes van mijn NA kijken…
In het gespje staan ook nog wat hallmarks…
Ik duik op sjiek de zaterdagavond in
Hoop dat jullie genoten hebben van in ieder geval de foto’s ![]()