Nog geen twee weken geleden stelde ik hier m’n “nieuwe” Omega no. 3 voor en nu is m’n “nieuwe” Omega no. 4 alweer aan de beurt.
Deze NA is ook weer een onverwachte aanschaf, zoals hebt m’n meeste horloges is gegaan. Alleen m’n Seamaster heb ik vorig jaar heel weloverwogen gekocht.
Vanmiddag liep ik gezellig met m’n vrouw in het centrum van Enschede en meestal lopen we dan ook even bij m’n juwelier tegenover het stadhuis binnen.
In een van de vitrines lag daar deze mooie oude Omega handwinder te glimmen. Als liefhebber van Omega’s wil je hem natuurlijk ook even wat beter bekijken.
Deze Omega heeft een service bij Omega in Zwitserland gehad, de dial is ook bij Omega opgeknapt, het horloge is helemaal origineel met het Omega logo in het Plexiglas.
Na het bekijken verlieten we de winkel om verder door de stad te gaan wandelen.
Na een kop koffie met appelgebak en slagroom besloot ik dat ik deze Omega graag bij m’n Omega collectie wil voegen. Dus zijn we even later weer naar de juwelier gelopen en heb ik deze Omega opgehaald.
Het horloge werd geleverd met een mooie Omega doos en omdoos, het loopt sinds ik hem vanmiddag kocht en de juwelier hem opwond natuurlijk geweldig goed.
Het horloge heb ik pas thuis omgedaan, want ik had vandaag sinds lange tijd m’n Oris weer eens om, zie “wat dragen we vandaag”.
Nu draag ik natuurlijk m’n NA.
Binnenkort zoek ik er nog wel een mooi bandje bij, het bijgeleverde bandje is prima en weinig gedragen, maar het kan mooier.
Aan het begin van het jaar had ik me voorgenomen om dit jaar uit te kijken naar een Omega handwinder zonder datum, nu heb ik er dus twee😀.
Volgens mijn vrouw is dit voorlopig even echt het laatste horloge voor mij en is zij nu weer aan de beurt voor iets leuks😀 (gaan we natuurlijk ook doen).
Dank jullie wel voor het lezen van m’n derde NA-topic dit jaar.
Nog even een groepsfoto van “al” mijn Omega’s: