Bon.

Bon.

Deze heb je dik en vet verdiend,een voorbeeld van assertiviteit en bij de pinken zijn.
Een hele mooie GS met leerrijke bijdrage wat voor mij absoluut een meerwaarde op en van dit forum is.
Gelukkig na enige moeite heb je een hele mooie vangst te pakken. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe groot en hoe zwaar die doos nou was haha.
Heel veel plezier met deze NA!
Proficiat met de aanwinst, erg knap! Dank je voor de interessante post!
Wel props voor UPS dat ze na enige aansporing wel heel erg vlot en serieus met het verhaal bezig gingen, het moet gezegd.
Overigens heb ik ook geleerd (omdat ik ook nog een Douanier aan de lijn heb gehad) dat de Douane helemaal niks met het inklaren van dit soort pakketten doet. Dat hebben ze 100% uitbesteed aan de koeriers- en post-diensten. De douane neemt de telefoon vlot op, staat je direct bekwaam te woord, maar verwijst je weer terug naar de transporteur: āwij nemen wel op, meneer, maar dit gesprek gaat u niet echt helpenā ![]()
Dus als een DHL me vertelt dat de douane een fout heeft gemaakt bij het berekenen van de importbelasting (4% in plaats van 80 cent) op een horloge, dan liegen ze dat ze blauw zien, dat doet DHL namelijk helemaal zelf. Ik heb dat toen bij de import van de Kurono laten gaan omdat ik voor zeven tientjes geen weken met de vermeende overheid wilde worstelen, maar het blijkt dat het gewoon een Duitse transporteur is die zān rommel niet op orde had.
Privatisering. Ik heb er een broertje dood aan.
Het zal niet meer geweest zijn dan anderhalf, twee kilo. ![]()
Ik denk zoān 45x30x30, de buitendoos, met daarin nog een 25x20x35 doosje, met daarin de GS doos. Het duurde ook even om de enorm dikke lagen plakband los te krijgen, want ik wilde niet te wild snijden.
Goed verpakt, het moet gezegd.
Mooi verhaal. Thnxs. Geniet ervanā¦!!!
Prachtig horloge en mooi verhaal, enjoy!
zoals ik een citizen liefhebber ben, ben jij wel een seiko liefhebber,
ook ik ben tot een vinding gekomen dat 40mm voor mij groot genoeg is, ik heb nog wel groter maar vindt ze nog te mooi om afstand van te doen ![]()
daar gelaten is je NA een prachtstuk
ik begrijp je motivatie en je blijdschap met deze,
draag hem met plezier
Prachtig horloge. Draag hem in gezondheid en je hebt er wel hard voor moeten werken om hem te krijgen uiteindelijk!
Wat. Een. Plaatje. Prachtige GS Chris! ![]()
Feli!
Prachtig horloge en wat een schitterende wijzerplaat heeft deze.
Wat een ontzettend toffe Grand Seiko.
En nu onderdeel van een heerlijke GS-collectie.
Good call ![]()
Gefeliciteerd Chris. Genieten.
Poeh, wat een mooie weer. š«¶š¾š«¶š¾š«¶š¾
Prachtig horloge!
Geniet!
Juist minder zichtbaar, denk ik. Goed te zien op die 2 fotoās onder elkaar als je het logo beschrijft. Of minder zichtbaar, vooral een andere presentatie met donkerder middenvlak en dan van die op lichtinval beluste flanken. Ik vind het allemaal prachtig.
Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst, op de fotoās komt deze helemaal tot zijn recht ![]()
Veel plezier ermee ![]()
Leuke NA, weer en mooi horloge, hoor! Gefeliciteerd!
![]()

Leuk verhaal met een behoorlijke verdieping over GS-weetjes, dus dank ervoor. Heel veel draagplezier gewenst met deze oosterse schoonheid.
Toch nog een kleine opmerking: geen dopjeā¦ā¦ serieus? Daar is toch niet mee te leven ![]()
Tegen een donkere plaat vallen gepolijste delen weg terwijl geborstelde/gestreepte delen meer opvallen, en op een lichte plaat is dat net omgekeerd. Het hangt wel erg van de inval af, maar GS horloges zonder lume zijn van de meest afleesbare horloges die ik ken.
Heh, ja, het ging rap nadat ik dat had gedaan. Overigens keurig gemeld dat het 'm niet zozeer aan mijn gebrek aan geduld ging, maar eerder om het feit dat de communicatie nietszeggend en noncommittal was. ![]()
I know, right? Ik zal die teleurstelling een plek moeten geven. Mān enige dopje is een ouwe Credor. Amai.
Yup, waarbij ik in het verleden redelijk wat Citizens heb gehad, dus trouw ben ik niet te noemen. ![]()
Prachtig horloge en een mooi begeleidend verhaal. Geniet ervan!