NA: Bloesems, verhuld door de laatste sneeuw

Proficiat met je nieuwe aanwinst!

1 like

Zoals als van jou gewend een informatief NA-topic wat bovendien prettig leest.

Moedig maar het is goed gekomen en je hebt een geweldig mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Smaakvol rijtje zo, goeiendag…

1 like

Prachtig horloge en een geweldige GS collectie! Geniet ervan.

1 like

Hahahahaha - dit is wel een baas move.

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Erg gaaf model.

1 like

Prachtig allemaal! Je gaat heel ver in je hobby!!

Wat betreft het opwinden van een spring drive mechaniek:
Ik heb op dit forum de “wijsheid” meegekregen dat je een spring drive horloge beter door beweging kunt opladen dan door opwinden.
Wie kan daarop met kennis van zaken reageren?

1 like

Ze zijn allemaal hetzelfde?

2 likes

En wat een gedoe zeg. Eerst de escrow dan UPS. En het ging niet over honderd euro’s en een seikootje 5… Ik weet niet of het stress opriep maar echt chill zal de ervaring niet zijn geweest. Maar na zo’n reis zal de kers nog zoeter smaken, zullen we maar zeggen. Dit is echt grail watch niveau. Van harte gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst! :+1:

1 like

Als ex-eigenaar van twee Spring Drive automaten kan ik je mededelen dat het opwinden uitstekend gaat. Uiteraard geef ik 'm net genoeg slagen om aan de gang te geraken, want de uurwerken zijn zo efficient met het opladen via de rotor dat je bij wijze van spreke tijdens de eerste uren dragen de power reserve al hard omhoog ziet lopen. Dat doen ze echt goed.

Maar dat je een Spring Drive niet handmatig op moet winden lijkt me onzin. Ten eerste zijn de kronen erg solide, en ten tweede zijn er heel, heel veel Spring Drive horloges met, jawel, een hand-opwind mechanisme zonder automaat en rotor. Er is niets inherent aan Spring Drive wat handopwinders in de weg staat.

Ik heb me wel even op het hoofd gekrabt, het zijn geen pakken sinaasappelsap, zeg maar. Maar met een clean cut case of FOMO en een vrouw die het aanmoedigt is het snel gedaan.

Ik zie dat je oog voor detail hebt.

2 likes

So do I :wink:

Gefeliciteerd Chris, geweldig horloge, geweldig topic.

6 likes

Het klinkt een beetje, eh, self-serving, zeg maar, maar mooi horloge, man! :slight_smile:

Overigens zijn de waaier-platen ook erg tof, en de Kiri:

Grand Seiko is specifiek met deze serie erg goed bezig.

4 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst heel mooi horloge veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Fantastisch en informatief NA topic, wederom Chris. Leerzaam en onderhoudend, dank daarvoor. Gefeliciteerd met je prachtige NA. Indrukwekkend aantal Japanse kwaliteit horloges heb je nu verzameld :ok_hand:

1 like

Prachtige horloge. :ok_hand:

1 like

Heerlijke aanwinst weer Chris! :ok_hand::muscle:

1 like

Oh? :thinking: ben je nu Christina? :crazy_face:
Zonder gekheid: prachtaanwinst :clap:

2 likes

Dat vraag ik me bij uitzendingen dan ook altijd af. “I have been bla and I approve of this message”, en tegenwoordig ook “Ik was Arjen” en zo…

Maar helaas. Was het maar zo’n feest. Als ik in de spiegel kijk ben ik nog steeds diezelfde sacherijnige vijftiger.

2 likes

:sweat_smile: niets meer aan doen. En ik doe met je mee. :blush:

2 likes

Ik mag hopen dat het met deze aanwinst toch op zijn minst even niet zo is :wink: :smirk:

1 like