NA: Boderry Urban auto + titanium + skeleton

Goede avond HF.

Vanavond stel ik mijn nieuwe aanwinst voor, de Boderry Urban skeleton.

Enkele weekjes geleden was ik wat filmpjes aan het kijken op youtube over horloges, toen ik op dit filmpje uit kwam. Automatisch horloge met 72uur gangreserve, skeleton, titanium. Dat vond ik mooie specs en een mooi horloge voor een zeer mooie prijs.

Omdat het made in China is, heb ik toch maar even op HF gezocht en jawel, ik kwam een post van @kwartvoortwaalf tegen dat die er eentje besteld had en nog ging reviewen. Toen de review in orde bleek te zijn, kon ik me niet langer bedwingen. Ik had naast men Tissot Chemin des Tourelles namelijk iets nodig dat ik kon dragen als ik naar het park of het bos ga met de kinderen, of wat moet klussen.





Ook bij mij zat er een nutteloos tasje bij dat snel in de vuilbak belande. Omdat ik het een mooie bang-for-buck vondt en omdat het uit China komt, had ik mijn verwachtingen al wat verlaagd. Toch zijn er enkele opmerkingen. Tijdens het unboxen kwam er een redelijke chemische fabrieksgeur uit de doos en ook het horloge stonk er naar, dat was gelukkig na een nachtje al weg. Bij de afwerking hebben ze ook een steekje laten vallen, zo ziet je bij het nummer 60 bovenaan dat de 6 niet goed gegraveerd/ingekleurd is.

Genoeg gezeur en nu naar de positieve punten. De titanium case in combinatie met het lederen bandje, draagt zeer comfortabel, zelf tijdens het werk op de computer. Het skeleton uurwerk en de open case aan de achterzijde zorgen ervoor dat je regelmatig ernaar zit te staren.




Ik vind dat het kleine risico heeft geloont en dat ik een leuk, comfortabel en speciaal horloge rijker ben geworden.

10 likes

Vind het uurwerk er erg stoer uitzien, gefeliciteerd!

1 like

Mooi verhaal, mooi horloge. Top !!