NA: Boldr Venture (titanium) - gratis ontvangen via Instagram #3

Ook goeie morgen! Waar komt die Seiko 5 haat vandaan joh? :slight_smile: Natuurlijk zijn dat goedkope horloges, en natuurlijk zijn ze minder waterdicht. Maar het punt is dat dat vijfje van @Dao een zekere charmante koddige faux pilot look heeft. Een soort baumuster B plaatje maar dan op een raar japannertje van 70 ballen, en dat maakt 'm charmant.

Ik weet als geen ander dat jij een tyfushekel aan goedkopere Seiko’s hebt, zoals ook de SKX. Dat doet me er aan denken dat we weer eens een bakkie moeten doen, maar dat terzijde. :slight_smile:

Die Boldr zit goed in mekaar. Noch @Dao, noch ik onkennen dat. Maar er zijn wat hoekige designkeuzes gemaakt die al dan niet je ding kunnen zijn. Ik vind 'm wel tof, maar er zijn andere field horloges (zoals jouw PRS-29) die ik veel en veel liever in de doos zou hebben.

Gewoon in de tuune spul rapen met de hand waar je je horloge aan hebt. Ik wied onkruid met rechts, en doe zo nog een paar dingen met rechts die m’n GS ook al lelijk toegetakeld hebben.

3 likes

Je bent op dreef @Fate_Amenable_To_Change. Nog even en mijn spijkers zijn op.

1 like

Op de vergelijkende foto in de review van @Dao, tussen de Seiko 5 en deze Boldr, wint de laatste het ook voor mij. Vind de Boldr net wat spannender ogen met de afgehoekte lugs en de wat strakkere wijzers, met dat speelse gele accentje op de secondenwijzer. Vind hem wel geinig. Damn, #Insta-reclame werkt … ik wil hem!

Over goedkope Seiko’s gesproken. Ik mag hier zeker geen reclame maken voor mijn veel te goedkope vijfje? Serieus! In het blauw … :wink: :joy:

2 likes

Klopt, dat is meer tegen al die anderen die steeds met Seiko 5 of SKX advies komen als iemand een mechanisch horloge zoekt. Ik ze niet uitstaan, die SKX is gewoon lelijk. Ik heb die van @Fate_Amenable_To_Change eens gepast en het was eng. Ik viel niet dood neer maar vind het nog steeds niks. Ook heb ik goed geslapen daarna maar er is niets in mij wat verlangt naar een goedkoop ogende duiker met dag en datum. Hetzelfde geldt voor de Seiko 5 serie.

Wat een k*tkroontje en eigenlijk gewoon lelijk ook en goedkoop, slecht advies imo om iemand enthousiast te krijgen voor mechanische uurwerken.

Niet mijn kopje thee dus, heb veel Seiko gehad en gedragen (kwarts) en zie soms best aardige modellen. Maar Seiko doet niet mijn hart sneller kloppen.

Dat denk ik ook maar lijkt me wel humor als je hem dan zou moeten verloten :joy:

Mogge!

Het is geen haat maar uit eigen ondervinding dat ik het helemaal niks vind uiteindelijk. Heb hier een 5je liggen wat ik leuk wilde vinden maar het gaat niet :joy:

Dat zeg ik ook niet maar jullie vinden hem net wat leuker, ik niet. Vind hem eigenlijk echt niet mooi. Maar das persoonlijk hé. Dus dan in dit vergelijk wint voor mij de Boldr in alles. En die is zeker niet perfect maar ik vind hem voor de prijs prima.

Helemaal eens, die draag ik dan ook met plezier buiten het werk. Maar goed, qua prijs niet vergelijkbaar. Dan zou die Hamilton weer in beeld komen die dat dik verliest al zal de meerderheid net als bij Seiko voor de Hamilton gaan. Maar dat boeit me niet, ik betaal en draag ze :slight_smile:

Ik ben beschikbaar :+1:

:+1: Je mag die van mij altijd komen passen hoor of gewoon is tijdje proberen. Zit in Almere dus volgens mij zitten we niet ver uit elkaar :wink:

1 like

Da’s aardig van je! Mijn eerste prio nu is het verkopen van alles wat ik niet meer draag, daarna ga ik weer eens aan wat nieuws denken. :slight_smile:

2 likes

Misschien tegen de verwachting van sommigen ben ik best aardig hoor :slight_smile:
Iedereen van het forum mag zonder uitzondering altijd mijn horloges komen bekijken of passen als ze interesse hebben. Ik koop alles zonder passen van plaatjes :joy:

Maar als ik er iemand mee kan helpen een keuze te bepalen, altijd welkom.

1 like

Sjee, geen wonder ook, na dat fokking wijnglas met korenwijn. :slight_smile:

Ik begrijp plotseling waarom je van die Citizen Eagle Seven af wilde, want als we het dan over kutkronen hebben. :slight_smile: Bovendien geef ik je dan de tip om nooit een Squale 1521 te kopen. De kroon van dat ding is net zo Italiaans als een versnellingsbak van een Alfa Romeo uit 1983.

Je kent m’n postadres. Ik heb nooit zo’n pilotje willen kopen, maar gratis is gratis. Ik zeg het maar. Voel je niet verplicht.

tumblr_olkz9jUPin1t553g0o1_400

1 like

Ik heb hem bij jouw thuis gepast met een bak koffie toen ik de Smiths in ontvangst nam :wink:

Of nu dan toch wel? :joy:

Klopt maar daar was uiteindelijk de kastvorm waar ik op af knapte

:rofl:
Ik heb nog een vriendin die hem wellicht wil hebben als de maat niet te groot is op de/het pols(je)

Dan was dat de mini turtle wellicht. Sorry hoor, ik blijf je maar traumatische dingen laten beleven met m’n fetish voor goedkopere Seiko’s.

Een goeie beurt maken is altijd goed. :slight_smile:

1 like

Nope, die had je nog niet toen. Het was die SKX, het memorabele moment dat die om mijn pols heeft gezeten.

Waar je niet dood van gaat maakt je sterker :1st_place_medal:

Af en toe een servicebeurtje. Of een batterijtje vervangen dan hou ik tijd over voor HF en serieuzere zaken :joy:

2 likes

Nee joh, de NA’s ben ik ècht enthousiast over, ook al zijn het uitgewoonde afdankertjes waar ik veel te veel voor betaald heb meestal…

1 like

Hahaha mooi man die rant over SKX en 5 en dan zeggen:

:joy:

Nee gekheid, smaken verschillen en je bent er bijzonder gepassioneerd over :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ontopic :roll_eyes: vandaag toch de Boldr om, mocht ik me ertoe kunnen zetten op deze papadag de tuin te doen :ok_hand:t2:

2 likes

Ik zal aan je denken

3 likes

Ok, het is haat-light met 0% wrok :laughing:

Ik heb alleen iets tegen de horloges, niet tegen de dragers. Dat zijn ook net mensen zoals ik. Neemt niet weg dat de smaken niet overeen komen :wink:

2 likes

Ik vind dit soort NA’s niets meer dan verkapte reclame en dat misstaat gewoon hier op het forum.

:face_with_raised_eyebrow:

Wat een onzin zeg.
Het is voor mij gewoon een kijkje achter de schermen. Leuk en interessant.
Het is ook leuk dat sommige leden horloges krijgen met het verzoek ze te beoordelen.
Ik kende het merk niet, en inderdaad, de lugs zijn mooi en apart.
Qua fieldwatch zweer ik bij Bertucci, daar maakt Tudor zelfs hommages van.
Ook de Seiko’ SUS 8F32-00B0 met schroefkroon, 20 bar WR en perpetual calendar scoort goed, zonder nu meteen reclame te maken… De overige SUS modellen hebben geen schroefkroon…

1 like

Dit is geen NA maar verkapte reclame.

Verder: Rolex! :sunglasses:

Lekker volwassen jij :+1:

1 like

Hahaha!! :yum: :upside_down_face:

Leuke review weer :+1:t2::+1:t2: