NA: Boldr Venture (titanium) - gratis ontvangen via Instagram #3

Het is zover, na de Spinnaker en de Avi-8 nu het derde horloge gratis ontvangen ter promotie, via mijn Instagram account.

Ik weet niet of ik er ooit meer zal ontvangen, maar dit zal het laatste topic erover zijn. Want dan is de ‘goh-wat-mij-nou-overkomt’ er wel af, wordt het structureel en iets teveel exposure voor een enkel horloge. Als ik me al laat hoereren, dan graag voor een hoge prijs :lipstick::nail_care:t2: en met @jur als pooier :wink:

en dan nu de Boldr

Goed, dus ook Boldr benaderde me voor een horloge ter promotie.

Met de volgende verschillen ten opzichte van Spinnaker en Avi-8:

  • Keuze uit… 1 type horloge :roll_eyes:
  • Voorwaarden: x keer een foto / insta story plaatsen in half jaar
  • Verzending duurde enkele weken
  • Bij ophalen bij PostNL bleek ik €18 import te moeten betalen. Heb ik Boldr over gecontact, nog geen reactie. Ik zal niet bitchen over €18 voor dit horloge, maar hee, Spinnaker had netjes beloofd dat te betalen als dat per abuis toch mocht gebeuren.

Eniewee, even getwijfeld maar toch gedaan, het aantal plaatsingen op Insta had ik anders toch wel gehaald, is maar enkele keren. Alleen het voelde gewoon minder goed dan de charme dat de anderen werkelijk niets vroegen.

en wat vind ik ervan

Leuk ding, beetje simpel maar wel apart. Er zit een quartz eta 802.102 in, wat me verder niet zoveel zegt. Vlak saffier, clear AR, titanium kast, titanium hardware op de bijgeleverde nato, 10 atm waterdicht, hoekige lugs, kroon op 4 en in een leuke pouch. Door het titanium is die lekker licht en onverwoestbaar. Best veel voor weinig, volgens mijn kun je hem €150 online kopen en zag ik hem onlangs op HF verkocht worden met vraagprijs €100.

De lume is okee, maar de secondenwijzer is iets minder fel dan de uur- en minuutwijzer en de stipjes per 5 minuten, en de cijfers zijn nog minder fel. Met Seiko lume niet te vergelijken natuurlijk, maar het is okee.

Lugs: nato, nato en nato

De lugs, daar moet ik wat meer over zeggen. Want naast het materiaal en dat het gewoon een prima field watch is, zijn deze lugs voor mij zo ongeveer het enige echte leuke aan dit horloge. Ze zijn hoekig en naar beneden gericht, zien er wel Star Trekkie uit ofzo.

Ze hebben twee voordelen en een nadeel: elke nato zal erop passen en die loopt er strak onderdoor. Zo laag zitten de spring bars dus. En dat zie je, de nato maakt een mooie hoek en wordt niet onder de kast gedrukt. En door de lugs bolt het horloge mooi over mijn pols.

Maar het nadeel: alleen nato’s, want gewone horlogebanden uit twee stukken staan echt niet door de grote afstand tussen band en kast en omdat je zowat onder de kast door kan kijken, omdat de spring bars ook zo laag zitten.

Gelukkig is de groene nato prima en zijn er genoeg andere nato opties:

Leuke caseback ook:

Nog meer foto’s

Conclusie

Leuke field watch, eentje om zorgeloos om te knallen en niet naar om te kijken uit voorzichtigheid. Wel stoer, simpel en toch bijzonder door de materialen en de lugs.

Twee minpunten:

  • ETA zou goed moeten zijn toch? Echter als de minuutwijzer op een bepaalde positie staat en ik het horloge in een schuine hoek hou (hoe je vaak op je horloge kijkt) dan tikt de minuutwijzer een beetje heen en weer met de secondenwijzer. Dat vind ik goedkoop ogen. Maar gezien het alleen onder die omstandigheden is: stel dat ik hem 7 dagen fulltime zou dragen, dan denk ik dat ik dat 1x in de week zou zien.
  • Hij is leuk… totdat ik er een simpele, vergelijkbare Seiko 5 naast hou. Die wint, hands down.

In het echt meer dan op de foto. Maar ik ben er toch blij mee en er zijn aanvullende nato’s onderweg!

Bedankt voor het kijken :+1:t2:

23 likes

Op zich een leuk horloge ,maar wel een beetje aan de prijs

Serieus?

1 like

… ow, jij grote SM* influencer! :wink:

Leuke review weer man, mooie foto’s erbij. Top. :ok_hand:

Oké. Kreeg net een mail voor je uit Genève, of je even reclame kan maken. Krijg je een gratis Ro … , nou ja laatste topic dus. Laat maar zitten dan.

*SM = Social Media. Dat wist je wel!

2 likes

Wie, ik of @pasd ?

Shit, mijn identiteit is beke… ooooh social media. Juist. :upside_down_face:

:point_up:t2::wink: ik buk alvast voorover.

2 likes

Ja serieus :roll_eyes:leuk ding maar voor 150 ekkies koop je 3 maal een Timex Expedition

( om maar wat te noemen ) of een heel leuk 5je met automaat

1 like

Nja, de Boldr is 100m WR. De enige reden dat ik juist die Seiko 5 nooit heb gekocht is omdat ie maar 30m WR is.

Die Seiko is voor mij toffer van uiterlijk, maar de WR verneukt 'm. Gelukkig is daar dit model nog:

Van WUS, de groene SNZG09.

Mijn ex. De SNZG11.

Nog steeds spijt van dat ik 'm verkocht heb, maar iemands zoon was blij. Toe maar.

5 likes

Note to myself: Langs de burgerlijke stand, mijn voornaam laten aanpassen om verwarring te voorkomen. :rofl:

Zou wat zijn zeg, als een ‘groot merk’ je ineens een klokkie stuurt. “Doe even je #instadingetje enne, …hou hem maar.” Ik zou ermee doorgaan (hier), wie weet scouten ze je ineens. Bovendien leest dit soort topics wel lekker weg, met die mooie foto’s erbij enzo. Leuk!

1 like

Dan moet hij wel enorme emotionele waarde hebben gehad.

Te goed voor deze wereld dus :pensive:

1 like

Mja ik snap je wel. Kan eigenlijk niet een field (look) watch… maar als ik ze beide in m’n handen heb, is het gevoel wel verschillend. Qua uiterlijk, misschien door automaat ook. De 100wr moet er rationeel gezien wel zijn, maar emotioneel doet het me (in deze prijsklasse) niet zoveel. Je ex is leuk idd.

(In reactie op het voorover bukken) Tikkeltje homofoob van je maar leuk geintje verder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thnx, goed om te horen. :+1:t2:

Laat ik iets preciezer zijn, want met het geintje werd het niet duidelijk.

“In goed overleg” met @jur is er besloten dat dit (gratis horloge ontvangen en die hier reviewen) reclame maken is op een gratis forum (met een commerciële eigenaar die er zelf niet beter van wordt) en dat is niet toegestaan… ik zal je de details besparen. Veel mooier kan ik het (helaas…) niet maken.

Heb daarop zelf maar aangegeven alleen deze nog te plaatsen maar dat het na 3x idd wel meer structureel zou worden.

Vanuit mijn perspectief is het vooral leuk om te doen en jullie leuk om te lezen / zien: een eerlijke review waarbij je wéét dat ik hem gratis ontvangen heb en je dus niet voor de gek gehouden wordt. Dus ik zie/zag dat niet als commerciële activiteit. Maar ik leg me erbij neer. Want:

TL;DR, anders gebeurt er dit met me:
image

:wink:

11 likes

Dat ding was het begin van de hobby. Die kocht ik in een impuls, m’n eerste automaat.

Enorme emotionele waarde is dik aangezet, maar ik ben gewoon een verzamelaar en geen flipperaar. :thinking::grinning:

Jawel hoor en ik snap het ook wel vanuit ‘de HF directie’. Je moet ergens een grens trekken. Vind dit soort kekke reviews best wel leuk om te lezen, beter dan die youtube “kijk mij ook eens fantastisch zijn” influencer-filmpjes. Vandaar mijn soort van oproep hier maar gewoon mee door te gaan. Maar als 't niet ken, dan ken het niet. Ik heb (wil) zelf geen #insta, dus daar volg ik het allemaal niet.

:bulb:… stuur hem af en toe een gratis horloge. Opgelost! :wink:

1 like

Jij boft maar.
De enige horloges die krijg zijn kapotte afdankertjes van collega’s waar ik echt niet op zit te wachten…

2 likes

Maar daar schrijf je wel steeds enthousiaste NA’s over …? :face_with_raised_eyebrow:

:stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Lekkere review weer Dao. Ik vind hem tof! Zou zomaar bij mij op “het lijstje” kunnen komen. Mooie foto’s ook weer.
Jammer dat dit niet meer is toegestaan maar ik begrijp het wel.
Ben benieuwd naar wat je volgende week weer krijgt aangeboden :joy: lees het wel op Instagram :laughing:

1 like

Sja. Ik heb dat ding van @Da_Watcher één keer in handen gehad en er ook positieve dingen over gezegd. Grappig genoeg ga jij, in tegenstelling tot mijn opmerkingen destijds, wel in op het negatieve aspect, de laaghangende lugs die leer onmogelijk maken. Dat had ik niet opgemerkt, omdat ik er maar tien minuten mee zat.

Het ironische is dus dat jij “reclame maakt” maar de Seiko 5 naar voren schuift (is dat geen reclame dan?) terwijl mijn commentaar niet aan enige vorm van moderatie onderhevig is terwijl het minder grondig was en dus als misleidend gezien kan worden.

Waarheidsvinding interesseert ook werkelijk niemand ene reet, verzucht ik dan wel eens.

1 like

Iedere ervaring, review of NA die wij hier maken is een soort van reclame omdat we ergens wel of niet enthousiast over zijn. Ik vind het altijd wel leuk om te lezen.

Er is wel een verschil! Wij krijgen het horloge niet doelbewust toegestuurd om er een review (lees: reclame) voor te maken. Althans, dat is mij nog nooit overkomen en ik moet eerlijk zeggen: Ik zou hem denk ik terugsturen met de mededeling dat ik daar niet aan meedoe. Maar ik ben dan ook geen influencer, heb geen #insta etc. dus ik ben helemaal de doelgroep niet van een leverancier of winkelier. Maar zou ik actief zijn op bijvoorbeeld Instagram, waarom niet … :sunglasses:

Dat je bij je verhaal zet dat het objectief is en dat het natuurlijk geheel je eigen mening is helpt juist het verhaal nog geloofwaardiger te maken. Leveranciers zijn niet gek. Oh enne een beetje kritiek op een product helpt vaak ook, maakt het verhaal wat ‘eerlijker’. Dus vooral ook vertellen wat er niet goed aan is, … ik bedoel wat jij er niet goed aan vind.

Nogmaals alleen maar complimenten aan @Dao, het leest echt lekker weg en de foto’s zijn fraai! Maar dat de HF-forumdirectie hier wat van vind, snap ik wel. Helaas.

1 like

Spijker. Kop.

Dankjewel!! :pray:t2:

1 like

Ik heb de Seiko 5 fieldwatch en ben het met beiden niet eens. Ik vind hem niet beter ogen, verder vind ik het een duidelijk goedkoop horloge. Ik snap de Seiko 5 hype ook niet. Net als de SKX, niet mooi en goedkoop.

Ik vind hem niet mooi, goedkoop uurwerk en dag en datum is zum kotzen. Het ding rammelt (uurwerk) en is niet waterdicht. Doe mij die Boldr maar en wat die lugs betreft, leer is niet fraai erop net als bij de Hamilton Field Watch. Die Boldr overklast voor mij de Hamilton die ik ook heb gehad dus weet waar ik het over heb.

Die Boldr is voor mij een beater die ik tijdens mijn werk draag en in mijn vrije tijd niet. Maar voor dat doel is die prima voor mij en heb ik er veel plezier van.

Smaken verschillen, dat is maar weer duidelijk en goedkope Seiko’s zijn goedkope Seiko’s. Daar is voor mij niets aan en snap ook al dat ophemelen van die klokjes niet. Het is niks imho en wordt het ook met hypen niet.

Verder, leuke review @Dao en jammer dat het niet kan op HF maar snap dat ook wel weer. Misschien mag het als je hem verloot? :wink:

En dan krijgt die bericht van Tudor :joy:

3 likes

Ja ik zoek eigenlijk nog een activiteit waarin ik een beater nodig heb :joy: maar mijn werk veroorzaakt alleen krasjes door deskdiving.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een tof ding he :ok_hand:t2: En ben er blij mee. Ik deel alleen dat als ik vervolgens mijn Seiko erbij pak, mijn hart daar toch sneller door gaat kloppen. Ophemelen en hypen valt dan verder wel mee toch, maar dat richt je wellicht ook niet op mij.

Haha ik denk dat het alleen de merken zijn die aan de weg timmeren die dit doen. Althans bij mij, heb geen youtube kanaal met miljoenen kijkers ofzo :thinking:

3 likes