NA: Breitling Avenger II Seawolf

Ik zat er zelf al een tijdje op te kauwen maar omdat @Logie er gisteren nog een opmerking over maakte heb ik inderdaad maar contact gezocht met Ingepinge (herstel IngedePinge) om te kijken wat we qua inruil voor elkaar zouden kunnen betekenen. Ik wilde van 5 horloges naar 2-3 horloges. Ik ging in eerste instantie voor de Black Bay Red maar ook Breitling trekt mij als merk al vrij lang. Heb alleen tot nu toe nog geen kans gezien een Breitling aan te schaffen. Ze komen niet zo vaak langs, zijn duur, te klein of afgeleefd.

Echter ik zag de gele Avenger Seawolf staan. Op rubber wat mij in eerste instantie liet twijfelen. Ik draag het liefste staal omdat ik daar het draagcomfort het prettigste van vind. Ik heb slechte ervaringen met Seiko rubber. Heeft een doornsluiting dus nooit op maat. Is hard en op en 1 of andere manier krijg ik er jeuk van.

Vanmorgen dus op een hot date met IngedePinge. Met een bak koffie erbij uiteraard eerst de nodige forumleden besproken en stevig gelachen maar daarna kwam het echte werk. De Black Bay viel af. Schitterend horloge maar draagt kleiner dan mijn Tudor Grantour. De Grantour is al op het randje maar de Black Bay net even te klein. Nog even twee kleinere Breitlings bekeken maar waar ik eigenlijk gisteren al bang voor was zoals @marcelv ook weet zat ik al snel met de Avenger om de pols. Mooie felle kleur wat het in Suriname natuurlijk geweldig gaat doen. Maar dan de band. Daar kan ik kort over zijn. Het is geweldig rubber en de band heeft een forse vouwsluiting met een hele handige fijnafstelling. Je kunt hem dus exact op maat zetten en als je polsen wat dikker worden door de hitte zet je hem zo een stukje wijder. Draagt dus extreem comfortabel. De band hoeft ook niet strak te zitten. Het horloge gaat niet hangen maar blijft netjes op de pols liggen.

Zakelijk waren we er snel uit. Geen vermoeiende discussies.

Dan nu de foto’s. Het horloge is echt in nieuwstaat. Geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan maar het is alsof ie nieuw uit de doos komt.

39 likes

Correctie, IngedePinge! :point_left:

Dat geel spat eraf bij deze klatser, proficiat!

1 like

Je hebt gelijk. Maar ik was zo onder de indruk :grin:

1 like

Gefeliciteerd, mooie Breitling!

1 like

Prachtige klok, draag hem met plezier.

1 like

Lekker Sjoerd, knallend de zomer uit :thumbsup:

1 like

Knallend Paramaribo in :wink:

1 like

BAM! En breitling maakt indd fijne rubber banden, daarbij maakt het m ook wat minder bling dan op staal

Dat wordt de blits maken in suriname

1 like

Goed topic, leuk verhaal. Ervaring leert dat dit soort dingen aanstekelijk werkt. Heb een optelsom gemaakt van mijn bescheiden horloge park… maar ik durf de stap niet te nemen.

Goede aanwinst, mijn smaak is het niet, maar goed gedaan!

1 like

Prachtige klok, die kleur maakt hem af! :thumbsup:

1 like

Stoere klok en idd mooie gele plaat, enjoy😎

1 like

Gewoon doen.

1 like

Bewust keuzestress opzoeken. Volgens mij heeft @anon50762135EV het er zwaar mee. Ik weet niet of ik dat aan kan.

3 likes

Tja…wat zal ik zeggen…
Ik ben autistisch zuinig op mijn klokkies! :grin: :grin:

1 like

Do it

3 likes

3 likes

Mooie eyecatcher!! Gefeliciteerd!

Fraaie klok in een lekker knallende kleur; In Nederland zijn we hier meestal te grijs voor maar daar moet je gewoon maling aan hebben; ik heb ook een geel horloge (geen Breitling helaas), twee gele auto’s, een gele broek en zelfs gele sokken. Klaar met dat grijze gedoe. :grin:

Veel zonnig plezier met deze aanwinst!

Precies. En past ook uitstekend bij mijn jas die morgen binnen komt via Zalando…

5 likes

Goedzo Sjoerd, Less is (way) more :thumbsup:
Op deze foto’s kan ik toch niet ontkennen dat het een hele mooie Breitling is. Absoluut niet mijn merk, maar deze is toch wel erg gaaf. Juist met die gele dial knalt hij echt!

Nogmaals proficiat en veel plezier er mee!

1 like