NA: Breitling Colt 41 (A17313), all-brushed

NA: Breitling Colt 41 (A17313), all-brushed

Deze NA is best wel bijzonder voor mij. Ik zit pas sinds anderhalf jaar op het forum maar ik heb altijd al interesse gehad voor mooie horloges. Toen ik een jaar of 16 was (ik ben nu 31) had ik een abonnement op Quote magazine en keek altijd vol bewondering naar de paginagrote BREITLING advertenties. Voor mij was dat toen een onbereikbare graal.

BREITLING
Nu vijftienjaar later heb ik dan mijn eerste Breitling en het gevoel is heel indrukwekkend. Vooral omdat dit model (A17313) veel uitstraalt van wat ik toen al zo mooi vond aan Breitling. Inderdaad de behoorlijk uitbundige dial, de bijzondere bracelet en het ‘winged’ logo. Het is niet mijn eerste ‘luxe’ horloge want deze Breitling ligt nu naast mijn Tudor Prince Date Day en Oris 65 (die te koop staat), maar toch voelt deze Breitling al heel speciaal.

All brushed
Ik weet niet heel veel over de geschiedenis van de Colt. Maar wat ik heb gevonden is dat die dateert vanaf de jaren ’80 en is gepresenteerd als military watch. Dit model is al opgevolgd door de meer steriele Colt met het ‘B’ logo op de dial die inmiddels ook al discontinued is.

Wat wel bijzonder aan deze Colt is dat het horloge volledig brushed is, wat normaal gesproken net andersom is. Zelf de zijkanten van de kast zijn prachtig geborsteld wat natuurlijk het tool gehalte extra opvijzelt. De dial is er in meerdere kleuren uitgebracht maar deze is blauw. In de zon in combinatie met de blauwe AR coating ontstaat er een hele ijzige kleur blauw.

41mm
In eerste instantie was ik sceptisch over de maat van 41mm. Maar ik moet bekennen dat deze Colt veel kleiner draagt dan de dimensies doen vermoeden. Het horloge is dan ook relatief dun en de lugs wijzen heel mooi naar beneden. Het horloge incl. bracelet is behoorlijk zwaar maar zit heel comfortabel op de pols. Voor de zomer ga ik er waarschijnlijk nog een OEM rubberen band bij bestellen wat wel aansluit aan de 200m water resistance.

Volgende NA
Ik weet dat Breitling niet bij iedereen de handen op elkaar krijgt maar ik vind het echt een schitterend horloge en een merk wat best wat meer waardering mag krijgen. Ik ben ook blij dat ik nog op tijd was om deze Colt die overigens ook COSC gecertificeerd is nieuw in stickers te kunnen kopen.

In eerste instantie wilde ik voor eind volgend jaar naar een Tudor BB58 toe sparen. Maar sinds ik deze Colt heb gekocht ben ik de afgelopen weken weer gaan twijfelen om er een 2e Breitling bij te kopen, maar ook daar ben ik al weer van teruggekomen. Ik heb nu mijn pijlen gezet op een Seamaster 300m. Hier een fotootje van afgelopen zomer toen ik heb model kort heb gepast bij de AD.

100 likes

Prachtig horloge :star_struck:! Gefeliciteerd.

Dit herken ik wel. Had exact hetzelfde na aankoop van mijn Breitling. Mooi man.

Geniet ervan!

2 likes

Die brushed look is cool.

2 likes

Mooie aanwinst :ok_hand:t2: Kijk zelf ook al een tijdje naar een Colt maar dan het laatste model…

Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Prachtig! Geniet ervan. :slight_smile:

1 like

Erg mooi, deze staat ook op mijn verlanglijst. Ik was te laat met degene die hier in het blauwe gedeelte heeft gestaan. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Heel mooi! :+1:
Veel plezier er mee.

1 like

Ten eerste van harte gefeliciteerd met de NA

Dit is positief om te lezen :wink: , hoop dat ik tegen mijn 30ste ook een Omega speedmaster post kan aanmaken!

1 like

Mooi! De seamaster staat ook nog hoog op mijn lijst, maar ik ga proberen om dit jaar eens gewoon plezier te hebben met mijn huidige set. We zien wel hoe snel dit over is :sweat_smile:

In ieder geval proficiat en ik zie de volgende NA tegemoet!

1 like

een prachtige NA :ok_hand: :smiley:

1 like

Proficiat! Gaaf ding👍

1 like

Heel erg lekker dit

1 like

Heerlijke Colt. Geniet ervan :muscle:

1 like

Gefeliciteerd! super aanwinst. Ben ook heel blij met de mijne.

De omega is een mooie tweede. Had zelf het eerdere model. Is toch wat compacter voor een smallere pols en de sluiting is niet zo breed van onderen wat ik bij het nieuwe model niet prettig vind zitten.

nog wel spijt dat de Omega weg is…

4 likes

Super mooi een breitling, draag hem ook graag!

6 likes

Heel erg mooi horloge!! Draag hem in goede gezondheid :innocent:

1 like

Mooi! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Thanks! Ja ik denk dat een Seamaster een mooi duo zou zijn. Die vorige generatie is inderdaad ook erg mooi en zou ik zo voor tekenen. Ook al geef ik altijd de voorkeur aan nieuw.

Wow! Wat een schitterend horloge! Gefeliciteerd en geniet ervan.

1 like

Ja maar zoals ik al zei, naar die Seamaster moet ik letterlijk toe werken. Dat zal echt pas eind zomer 2021 worden. :sweat_smile: En dan nog de hoop dat Omega niet nog verder de prijzen opschroeft.

En tot die tijd, wat jij ook al zegt, gewoon tevreden zijn met de collectie. :smile:

1 like