NA: Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn Breitling Colt 44 A17388 binnen gekomen! Toevallig bij het surfen :surfing_man:‍♂️ op het web tegen gekomen en sindsdien zat ie in mijn hoofd.
Stiekem al een keer bij het aanschaffen van mijn Omega Seamaster de nieuwe Breitling Colt al even gepast. Zie onderstaande foto.

Nieuwe Colt vond ik erg mooi met de blauwe Sunburst wijzerplaat maar ergens miste ik de Breitling wings en vond ik hem te 'clean voor een Breitling. Voor mij hoort een Breitling vleugels te hebben😎.
Oké nu weer even terug naar mijn Colt. Uit juni 2014 zonder box en papieren (en daarom aanzienlijk goedkoper dan nieuw van de plank bij de juwelier) gekocht bij een bekende juwelier in Maastricht. Online besteld aan de hand van foto’s zonder het horloge daadwerkelijk in mijn handen vast gehad te hebben. Iets totaal nieuws voor mij (:scream:), maar naar meerdere telefoon gesprekken met de juwelier uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en ik ben tot nu toe zeer tevreden over het horloge. Minimale gebruikerssporen (wellicht met capecod nog wat te verfraaien) en dus eigenlijk gewoon in een zeer goede staat. Mijn eerste Breitling en wat ben ik er blij mee. Dit weekend nog even de Blauwe rubberen Breitling band op de kop tikken en dan is het feest compleet.:grin::+1:
Genoeg gezwetst nu de foto’s:

35 likes

Lekker bezig Ralph! Gefeliciteerd! Lekkere collectie inmiddels man!

1 like

Heel mooi die blauwe wijzerplaat. De nieuwe is wat strakker, maar die van jou is inderdaad gewoon “Breitling as it should be” :smiley:

Geniet ervan! Schitterend hoe het glas gewoon verdwijnt op sommige van je foto’s.

1 like

Mooi hoor! Zo’n recente Colt blijft een topper

1 like

Erg fraai​:+1:t2::grinning:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gevleugelde aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis!!
Ik wens je er een energieke tijd mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nice one :+1::+1:

1 like

Thanks Jacob! Ben ook wel blij hoe de collectie zich ontwikkeld heeft :grin::+1:

1 like

Dank allemaal! :grin::+1:

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Echt prachtig! :+1:

Ik heb een witte Colt, twijfel over een blauwe voor erbij maar is natuurlijk wel hetzelfde. Dilemma’s :sweat_smile:

1 like

Hele mooie aanwinst! Blauwe dial is mi de mooiste ook!
Vind de brushed bracelet stukken mooier dan de polished welke op de 41mm Colt zit. Helaas is de 44mm mij te groot ben ik bang…
Veel draagplezier maar dat zal wel goedkomen!

1 like

Hele mooie aanwinst.
Daar kan de nieuwe colt echt niet aan tippen.
Veel plezier gewenst van deze Breitling.

1 like

Breitling “pakte” me nooit, maar ik moet bekennen dat ik hier op HF steeds meer interessante modellen voorbij zie komen. Zo ook deze. U wordt bedankt :sunglasses:.
Veel plezier met deze aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met je NA, Ralph.
Mooie Breitling, veel draagplezier toegewenst.

1 like

Erg mooi Ralph, nog steeds de kenmerkende Breitling look terwijl de polished delen niet de overhand hebben. Band is bijzonder fraai en de blauwe dial is natuurlijk de mooiste versie. Draag hem met veel plezier!

1 like

Dank allemaal!:grin: :+1:

Nice, veel draagplezier :+1:

1 like

Erg leuk model en met deze blauwe dial echt af😍

1 like

Goed om te lezen dat je er zo blij mee bent. Veel plezier erbij.

1 like

Zo net bij mijn vaste juwelier geweest in Nijmegen. Die heeft het horloge geïnspecteerd en doorgemeten (amplitude) uurwerk loopt mooi. Voorlopig nog geen service nodig.
De band op maat laten maken en nog een Rubberen Breitling Pro Diver 2 op de kop getikt. Uiteindelijk niet voor de Pro Diver 3 gegaan want toch wat de druk met die tekst. Daarnaast is de Pro Diver 2 binnenkort niet meer leverbaar. Voorlopig eerst maar even op staal dragen. Zo blij als een kind! :grin::+1:

5 likes