Inderdaad… temperatuur geregeld, door ETA geleverd en een afwijking van max 10 seconden per jaar.
Ik heb voor deze gekozen omdat het totaal plaatje me aansprak… de looks, quartz (grab and go; wil wel eens iets anders pakken maar betrap me er dan op dat ik dan geen zin heb in opwinden, goed zetten) en de bewezen toughness door collega HF lid @anon53002072EV van het Breitlight materiaal
Een Seiko TUNA high torque diver lijkt me nog wel eens gaaf!
Ah, zeg maar uit de VHP-stal van quartz uurwerken. Die zijn leuk, en het is mooi om te zien dat ze in andere horloges terecht komen dan een Conquest, want die vind ik eigenlijk, ja, minder mooi.
Hoe dan ook, ETA is samen met (Grand)Seiko en Citizen één van de absolute eind-bazen als het om high-accuracy quartz gaat.
Ik ben liefhebber!
Die zijn zeker niet zo licht, Henk. Da witte gij ook. Maar inderdaad, da’s nog een quartz uurwerk wat ik ook nog wel eens wil hebben. Kijken wie 'm als eerste heeft?
Maar goed, jij zit als het goed is in de honeymoon fase met die Breitling, dus jij hoort helemaal niet over andere horloges na te denken. Toch?
Wat droeg hij nu… een RM of de Breitling? Tijdens de afgelopen tour de france is de Breitling veel gedragen; mede door de gele trui drager. Wel grappig aangezien ik zelf ook een soort van leven achter de rug heb op de fiets… meer specifiek moutainbiken als in wedstrijden en marathons
Hij bevalt erg goed moet ik zeggen! Draagt heerlijk… echt pakken en weg wezen! Zelf heb ik nogal een hekel aan swirls of krasjes… tja daar is de Endurance compleet niet vatbaar voor! Doordat hij erg licht is merk je bijna niet datje hem om hebt… op de fiets over een klinkerweg is dat wel een verademing ten opzichte van een 45 mm stalen Avenger. Goed afleesbaar ondanks de drukke wijzerplaat… lume is wel minimaal!
Ja ik ben erg enthousiast over het horloge.
Als je gaat kiezen tussen wit en blauw zou ik voor wit gaan. Het is een horloge wat gezien mag worden vindt ik. De blauwe is erg ingetogen! Maar is natuurlijk een vrij persoonlijke keuze!
Ik zal na deze post nog even wat foto’s droppen… Mocht je specifieke vragen hebben verneem ik dat graag van je