NA: Breitling Navitimer Quartz 2100

Deze vandaag binnen gekregen. Vond de looks erg leuk! Dit is de duikvariant van de Navitimer, welke eigenlijk een Pluton is. Dit horloge is geïntroduceerd in 1980 en gebruikt nog het ESA Y2 900231 uurwerk in plaats van de Miyota’s. Dit horloge werd geissued in de Yugislav Air Force en de France Air Force en tevens de identieke Scubapro varianten werden gedragen door Navy Seals en andere eenheden. I like it! Het enige wat ik niet helemaal begrijp is hoe het digitale display werkt. Zou een chronograaf functie moeten zijn, maar geen idee hoe dat werkt, niet zoals standaard ana-digi’s in ieder geval. En van de andere setting heb ik ook geen idee. Iemand een idee wellicht? Oh en @goedie ik zag dat jij er een hebt gehad. Hoe werken die functies? :wink:

Ik las ook ergens dat dit uurwerk kortsluiting kan krijgen bij foute batterijwisselingen, dus mocht dat nodig zijn doe ik het in ieder geval niet zelf :wink:

Snelle pics:

Bedankt voor het kijken!

15 likes

Gaaf hoor! :+1:

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!! :ok_hand:t2:

1 like

Erg mooi, succes ermee!

1 like

Nou ben ik niet zo van het ‘‘anadigi’’ gebeuren maar deze en de Aerospace vind ik wel tof.
Ik vind alleen de nato geen porum :wink:

Een tropic zou beter staan . :smile:

1 like

Leuk Jelle, die nato past er ook prima bij :+1:

1 like

Mooi horloge , maar dan zonder die brrrr nato.
Sorry ieder zijn smaak.

1 like

Beste, mooie aanwinst,
Ik verwacht dat 72 de urentallen zijn,
Dus 72/24 betekend dat deze al 3 dagen door aan het tellen is (komt neer incl de minuten op 00:52 normale tijd).

1 like

Heel gaaf horloge, ik zou hem persoonlijk echter op een mooie vintage bruine leren band zetten :slight_smile:
Veel draagplezier ervan!

1 like

Gaaf ding hoor, vind het op de eerste Nato het mooist.

1 like

Nice!

Groene nato geeft hem beetje army look of idd een leren (vintage) band!
In ieder geval geen plastic tropic…

1 like

Ik kan je helaas niet helpen. Zelf wist ik het ook niet helemaal…

1 like

Gaaf ding! Enjoy

1 like

Gefeliciteerd! leuke klok! Persoonlijk zou ik hem op staal of leer doen.
Momenteel ben ik in afwachting voor mijn 3100 :wink:

P.S mocht je de bezel willen missen dan hoor ik het graag … deze zoek ik nog :smiley:

1 like

Ik heb dé band gevonden :slight_smile: Ik ben er nog steeds niet achter hoe de functies werken, ze doen wel wat, maar ik weet niet wat. Gekkig.

Maar de looks!

2 likes

Veel beter die band!
Mooie aanwinst, handleiding zal toch wel ergens op het net te vinden zijn?

Thanks! En dat zou je denken ja, maar een dag googlen leverde me nog niks op…

Heel gaaf op die band! Schitterend zo!

Haha gek he, ik snap er ook niks van. Staat verder wel leuk en het loopt in ieder geval.

Haha, ik had hem continu op de digitale tijd gezet. Dat lukte nog, maar wat die andere functie is? :scream: