NA: Breitling ref. 789 uit 1945 opgehaald in Engeland

Mijn horlogehobby begon met een passie voor Breitling:

Dus dit is toch wel een beetje “mien merk”. Ik vind het zelf leuk om te speuren bij veilinghuizen in binnen en buitenland en soms komen er ineens leuke dingen voorbij. Nu was ik van plan met mijn kinderen in de herfstvakantie naar Engeland te gaan en dit keer een ander deel te verkennen. Dus ook een mooi moment om mijn aangekochte horloge ook persoonlijk op te gaan halen.

Ik probeer altijd iets horologisch in een vakantie te stoppen, in dit geval het History of Science museum in Oxford. Hun grootste publiekstrekker, een schoolbord die beschreven is door Albert Einstein.

Een andere dag was London, ik had deze vakantie de mogelijkheid om een GMT in te zetten, dus voor de gelegenheid had ik mijn Breitling Longitude GMT om.

In The National Gallery (denk Rijksmuseum) nog een mooi portret gezien van Christiaan Huygens, zijn uitvinding van de balansveer maakt mogelijk dat wij vandaag de dag ueberhaupt een horlogehobby hebben.

Tot ziens, white cliffs of Dover!

Maar goed, je ging toch een horloge ophalen?

Ja!

Maar er zaten nogal wat krasjes in het glas dus ik moest hem nog wel even poetsen met schuurpapier.

For the record, het is dus een Breitling referentie 789, het serienummer wijst naar het begin van 1945 met een Venus 175. Wat deze echt speciaal maakt is de telemeter schaal, hiermee time je de snelheid van het geluid. Dus als je een bliksemflits of een artillerieschot ziet, en je activeert de chronograaf, en je stopt hem op het moment dat je de donder hoort dan lees je op de telemeter schaal af hoe ver het is (340m/s). Wat dit horloge bijzonder maakt is dat de telemeter schaal in mijlen is, dus speciaal voor de Engelse markt.

En om de pols!

:sunglasses:

146 likes

Van harte! Erg toffe trip!

1 like

Gaaf :ok_hand:

1 like

Die UG polerouter met SAS logo :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Gaaf horloge!
Ben niet zo van vintage, maar dit kan ik wel waardere.

1 like

Leuk om te lezen en wat een prachtige Breitling.

1 like

Leuk die foto’s en natuurlijk de mooiste voor het laatst bewaard :wink:

1 like

Jeetje, wat n prachtige Breitling! En leuk verhaal :ok_hand:

1 like

Mooi horloge, mooi verhaal, geniet er van.

1 like

Mooi stukje geschiedenis!

1 like

Mooie Breitling. Bedankt voor het delen van de foto’s!

1 like

Dank voor het delen :+1:

1 like

Prachtige NA en een mooie trip!

1 like

Leuke trip heb je gemaakt. En wat een toffe Breitling heb je daar! :star_struck:

1 like

Mooi hoor Geert,

Je hebt een leuke en interessante trip gemaakt met de kinderen.
Zijn je kinderen ook zo geïnteresseerd in horloges ?
En geniet van je interessante Breitling. :+1::+1:

1 like

Dat niet zo, maar ze snappen mijn fascinatie wel.

1 like

geweldig verhaal :+1:

1 like

Mooie aanwinst, dank voor het delen en geniet ervan :+1:

1 like

Wat een beauty!

Gaaf prachtig horloge

Dat museum is ook gaaf zeg! Zeker die SAS polerouter

1 like