even uit onwetende interesse, wat voor ensemble zien wij hier? Wat gebeurt hier precies? Ik ontwaar geen enkel deeltje dat klein genoeg is om in het horloge te passen
Prachtig geworden veel draagplezier gewenst.
Netjes hoor
Dat is ook zo’n dingetje dat je in persoon ergens moet tegenkomen gok ik, ik zou niet weten hoe eraan te beginnen met het online te zoeken
Zo is het.
Oefening baart kunst en er is nog veel te leren.
Ik wilde slechts mijn respect betuigen
Inderdaad, daarom koop ik altijd kapotte of slechtlopende horloges, ze moeten er wel redelijk uitzien, dat repareren dat komt wel goed. Daarnaast moet je de belangrijkste onderdelen zelf op voorraad hebben zoals veren en alle soorten glazen.etc etc En het juiste en goede gereedschap is het halve werk.
Daar dank ik U voor,
Jij woont nu in een land waar het nog bom vol zit met horlogemakers die gestopt of overleden zijn. Die onderdelen en gereedschappen die zitten daar nog ergens opgeslagen. Het enige wat je moet doen is naar een actieve horlogemaker gaan en vragen of hij iets weet te zitten. Die nabestaande zijn dikwijls blij dat ze er vanaf zijn.
Prachtig werk.
Ziet er geweldig uit! Mooi werk.
Fan-tas-tisch!! Wat een vakwerk! Het horloge is met recht een waar sierraad voor de pols
Dat valt vies tegen. Achter het ijzeren gordijn waren horloges veel minder courant, op lokale productie na dan, en horlogemakers evengoed. En diegene die er waren konden aan geen kwaliteits gereedschap komen, blijkbaar - of het kostte gewoon te veel, ook goed mogelijk. Maar af en toe passeert er wel eens iets, ik kijk wel rond.
Dat klopt, maar aan horlogemakers gereedschap zat er daar een die toch gemiddeld 2000 advertenties had staan voor dozen vol onderdelen en gereedschappen. Het was net of hij de Bergeon fabriek in zn tuin had staan die is nu gepensioneerd . Voor horlogemakers draaibanken verzamelaars dat was ook niet normaal wat voor collectie die hadden staan, dat was dan weer bij andere Heb er altijd veel en goede zaken mee kunnen doen. Maar horloges die kwam je daar inderdaad maar zelden tegen
het is een leuke hobby
alweer een mooi verhaal
Dan is het begin toch al gemaakt, de rest komt vanzelf.
Haha, ja, ik denk dat ik al weet wie je bedoelt. Die koopt alles op over het hele land en daarbuiten om op eBay te zetten. Hij verkoopt niks lokaal. Ook al paar dingen van gekocht.
Speaking of, een uurtje rijden van hier
en dat 3x woordwaarde
knap hoor, wat een micro gefriemel.
Gaaf en leerzaam om te lezen. Puur vakmanschap. Respect
Mooi gedaan