maar jij maakt ook vet mooie topics man, had van de week de omega gelezen, mooi mooi mooi
de balansastool is iets dat ik een jaar of 10 geleden tegenkwam toen ik op bezoek was om bij te leren bij een stokoude horlogemaker. Nadat ie me eerst een uur op de draaibank liet prullen, kwam ie met dat stokje af. Heb hem terstond zelf aangeschaft en nooit spijt van gehad
En bijleren doen wij ook nog dagelijks Soms kom ik ook dingen tegen waarvan ik dacht “he bestaat dat ook” Nu aan het wachten op een microscoop, jaren geweigerd en dan toch overhaald door een mede-forumlid die hem bij had zodat ik hem kon uittesten. Ja toch wel simpeler zo een microscoopje voor de inspectie dan de inspectieloep
nee dat denk ik niet, ik loop naar de 50 he en de tweede helft van het duo naar de 75, er komt echt een punt dat te klein te klein is Ik zal het een poging geven nog, maar ik vrees ervoor
wij zijn nogal onhandig met de pc en bestellen, juist ebay en t forum lukt ons goed, dus ik heb @THK gevraagd dezelfde te bestellen voor ons als hij heeft en hem dan even langs te brengen als t ie bij hem aangekomen is. T is idd eentje met groot scherm Misschien dat @THK info, een fotootje van de zijne en model kan delen?
Wow, wat gaaf om dit verslag te lezen en ook met de uitgebreide fotoreportage. De vaktermen ken ik niet maar een en ander wordt netjes toegelicht en het leest prettig weg.
Erg mooi eindresultaat!
Alle mooie dingen over dit verbazend vakmanschap zijn hierboven al gezegd, dus mijn bijdrage kan alleen nog zijn:
Chapeau (in het kwadraat) !
Dank voor het delen van jullie fenomenale kennis.
Mooi verhaal weer en ook nu weer met een prachtig resultaat.
Ik zal ook nog een Seikotje moeten onderzoeken vanwege een lage amplitude. Wellicht benader ik je een keer voor goede raad en tips om het op te lossen. Eerst maar eens analyseren hoe groot het probleem is.
Dit waardeer ik altijd enorm aan je verhalen. Dit zij de gouden tips, die ik nog niet wist en tijdens de lessen er toch vaak tussen schiet. Vooral omdat de wijzer klemming bij de huidige uurwerken die we in de klas behandelen anders werkt, komt dit soort informatie niet aan bod.
Bedankt!