NA: brok brokker brokst Gruen Marcus

Het is dit soort klussen waar ik zelf nauwelijks de fut nog voor heb, en soms ook niet de expertise. Maar ze blijven wel binnenkomen hier… :sweat_smile: …ga er hier maar eens een slot op gooien qua vintage.

Topwerk! :ok_hand:

1 like

in september maar doorgaans passeert dat hier gewoon. We kopen voor onszelf een horloge op onze verjaardagen en met kerst en nieuw en verders is het een gewone dag, wel met een extra koffiekoek of chocomousse taart want daar zijn we gek op :slight_smile:

1 like

NEEEEE GEEEEEEEN SEIKO :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: Ik heb een seiko fobie :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Die vanac was zo mooi en ik kreeg die cadeau van @TKH maar ben er echt met knikkende knieën aan begonnen en ik weet niet of ik ooit nog eens opnieuw een seiko zal doen, kans is klein. of er moeten nog seiko cadeautjes volgen, maar zelf een seiko kopen, nee dat denk ik niet. de fobie is dus nog niet genezen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

ik dacht dat jij naar syntra ging, niet? Is vooral gericht op nieuwe horloges. De vintage dingen zitten vaak toch net iets anders in mekaar. Je leert er een basis en dan beginnen lezen en opzoeken. Ik ging naar TNA, komt ook vintage aan bod naast de nieuwe standaard binnenwerken, ook wel vrij beperkt hoor het vintage gedeelte.

1 like

Klopt! Ik vraag altijd gerichte vragen aan de docenten over vintage en neem soms wat mee. De docenten zijn geweldig en ze hebben deze kennis zeker en dragen het maar al te graag over, maar je moet het maar net tegen komen om te vragen.

We hebben wel geleerd dat je een ruimer moest steken, mocht je dergelijke wijzerklemming tegenkomen, maar dat dit het best een zeskantige kan zijn en waarom, dat dan weer niet. Ik heb het ondertussen in de werkaantekeningen gezet. :+1:

2 likes

Ik lees deze topics erg graag, thnx

Zoveel expertise hier op het forum.

Helaas is het voor mij als ADD’r niet mogelijk ooit hier aan te beginnen.

Ik lees maar al te graag mee👌

2 likes

:clap::clap::clap: U mijnheer, bent een tovenaar… :magic_wand:
Wat een resultaat, respect! :ok_hand:

1 like

Met alle respect, maar er bestaat een grote kans dat je een niet bestaande barrière voor jezelf opwerpt.

Ik heb zelf ADHD (onoplettend type, dus add) en zit in het derde jaar van een cursus uurwerk hersteller.

Tuurlijk, het is een extra uitdaging om netjes je taakjes af te ronden en zelf checklists, bakjes of systemen maken zodat je geen onderdelen vergeet te smeren… En ja, dat betekend telkens je werkbank opruimen als je stopt en voor je begint,
even de stof weg poetsen. Alsof het je flex werkplek is. Maar dit geld voor een ieder in dit veld.

Sommige mensen met ADD zijn bijzonder goed in micromechanica of andere hele fijne taakjes, zolang de omgeving prikkelarm is en er de passie (dopamine stroom) voor is. De motoriek en het geduld, is afhankelijk van persoon tot persoon, met of geen adhd.

TLDR, tja ik hapte hier even op.

3 likes