Het is niet de eerste keer dat onze meningen lijnrecht tegenover elkaar staan als het om banden gaat.
Wel consistent…
Het is niet eenvoudig om een goede band voor dit model te vinden. De kleur en met name het kleine formaat beperken de keuze. Ik heb gezocht naar de banden waarmee Bulova zelf dit horloge leverde. Vaak hagedis, groen en zwart maar met een 18mm lugsize wordt dat naar mijn idee al snel een iel bandje. Dat was ook het geval met de band die er om zat toen ik hem kocht.
De fixoflex komt het meest in de buurt van de tijd waarin dit model werd gedragen.
De flex is gewoon een blitse band!
Wat vervelend zo’n zoekfunctie op een forum! Ben ik maar net in het bezit van een Longines stemvorkje (mijn eerste zoemer), lees ik dit mooie verslag van de Accutron…hmmm ik ga ook maar eens op die website neuzen.
n.b. heeft niemand problemen met de battterijspanng die eigenlijk tegenwoordig te hoog is?
Post eens een foto van die Longines, altijd leuk om te zien.
Over de batterijspanning, Gerrit past ze aan zodat er gewoon een 1,5V batterijtje in kan. Dus ik heb nog nooit problemen gehad met een te snel lopend uurwerkje.
After designing the famed Accutron 214 movement, Max Hetzel left Bulova to design a similar movement for Ebauches SA. The result was the ESA 9162, introduced in 1969 and used by many famous Swiss watch manufacturers, including Certina, IWC, Longines, Omega, Tissot, and Zenith. The day/date 9164 followed in 1972, and the 9210 was a later chronograph variant. Although well-designed and successful, tuning fork movements fell out of favor as more-accurate and durable quartz movements were introduced through the 1970’s.