Van harte gefeliciteerd Hans met deze prachtige aanwinst! Geniet ervan kerel! Ik ben een fan van de Lunar Pilot en heb er door de jaren heen verschillende in mijn collectie gehad. Nu heb ik ook deze Archive Series (op de zwarte NATO/Velcro band) al een tijdje in bezit in de grotere versie en ben er heel erg blij mee. Denk niet dat die nog weg gaat.
Wat een mooi geschreven en onderbouwd verhaal heb je erbij gedaan. Dank!
Leuk geschreven @HansT, dank voor je enthousiasme. Ik heb hem ook al een tijdje op het oog.
Draag zelf veel 38, 39mm horloges en hanteer 41mm toch wel als max. Vandaar mijn terughoudendheid tot op heden. Draagt hij groot of toch wel klein voor z’n afmeting?
Zou je hem aanraden voor iemand die dus vooral kleiner draagt, of kan ik hem beter overslaan en voor de kleine Speedmaster gaan?
Dank je wel, de wit/blauwe Lunar Pilot is ook erg mooi, juwelier Frank Aalbers heeft deze variant voor zichzelf besteld!
Dan je wel, mede door jou ben ik nog enthousiaster geworden voor een Lunar Pilot!
Dank je wel, deze Fortis is ook prachtig, een paar jaar geleden mocht ik in München de grote baas van Fortis ontmoeten, hij liet me enkele fraaie Fortis modellen zien.
Dank je wel! Zelf heb ik een Speedmaster (Silver dial) van 39 mm, een geweldig horloge. M’n Seamaster is 41 mm, ook prachtig. M’n eerste dag met de 43,5 mm Lunar Pilot is goed bevallen, door de kleinere bezel, ik schat ongeveer 40 mm lijkt deze Bulova niet bijzonder groot, dus een aanrader!
4,5 biljoen jaar geleden botste de toenmalige planeet Theia die deel uitmaakte van ons zonnestelsel tegen de Aarde. Een deel versmolt met de Aarde, maar een ander deel vormde later met delen van de Aarde de Maan. Sedertdien draait de Maan om de Aarde en kunnen we de Maan voor altijd bewonderen als getuige van deze daverende botsing. Maar dit zal je als ruimtevaartfanaat wel weten denk ik
Mooi zo met die metalen band. Ik heb zelf de 45mm variant en heb af en toe wat moeite met de proporties ten opzichte van de band, althans met het origineel, de band waar ie nu op zit helpt me het horloge te aanvaarden.