NA Bulova Lunar Pilot Archive Series Reimagined 2023 (43,5 mm)

Zijn ze wel echt op de maan gweest ?

1 like

De NASA is nog steeds naar buitenaards leven aan het zoeken, ze zitten dus duidelijk niet op HF😀.

Als je iets hebt ontdekt, horen we dat graag👍🏻

Dank je wel!

Dank je wel Dennis!

1 like

Dank je wel Jan!

Haha😀, ik was er in ieder geval niet bij!

1 like

Jammer dat deze Bulova geen solar is anders had ik er ook een gekocht.

1 like

Mooi verhaal, mooi horloge, proficiat :ok_hand:t3:

1 like

Thanks voor het delen, interessant om de achtergrond van het horloge te kennen :ok_hand:

1 like

Dan was het geen Lunar Pilot maar een Solar Pilot😀.

Dank je wel Jurgen!

Graag gedaan, de achtergrond van de Bulova Lunar Pilot heeft overeenkomsten met de achtergrond van de Omega Speedmaster.

1 like

Hans ,prachtige Bulova verworven en de introductie verpakt in een mooi review dus van harte gefeliciteerd. :ok_hand: :+1:

1 like

Dank je wel Harry👍🏻!

1 like

Prachtige post, Hans!

1 like

Dank je wel Jan👍🏻!

1 like

Prettig verhaal over een prachtig horloge :+1:
Van harte gefeliciteerd met deze NA Hans!

1 like

Gefeliciteerd @HansT , prachtige aanwinst !
Enjoy!

1 like

Gefeliciteerd @HansT veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd Hans

Tof ding, enjoy :+1:

1 like

Dank je wel Anthony!

Dank je wel Timo!

1 like

Dank je wel Matthias!

Dank je wel :+1:t2:!

1 like

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er in 1971 wel e.e.a. van Bulova is achter gelaten op de maan.
Het gaat namelijk om meetapparatuur ook gemaakt door Bulova om diverse metingen te verrichten.

Leuk om te weten!

1 like

Wat ik hoorde is dat in die tijd de accutron techniek veel werd gebruikt in de ruimtevaart. Voor quartz was het stemvork principe van bulova de meest accurate tijdwaarneming.

In de empire state building in NYC staat het bulova museum waar meer antwoorden te vinden zijn.

Over de lunar pilot heb geboord dat het het eerste horloge is geweest wat op de maan gereden heeft op de lunar pilot. Best leuk, een chronograaf die op de maan geraced heeft🍾

1 like