Leuk stukje om in te verdiepen, dank voor de tip! Maar was het 4,5 miljard of biljoen jaar geleden?
Heeeel lang geleden in ieder geval Maar het ligt eraan of het Engels of Nederlands is, daar wordt anders betiteld.
Klopt. Het engelse ‘billion’ wordt hier ‘miljard’ genoemd
Oh, en geniet van je mooie Bulova Lunar, Hans!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwist Hans.
Misschien vind je onderstaande podcast aflevering van The Rest Is History met gastspreker Tom Hanks wel leuk. Gaat over de apollo missies en de maanlanding.
Super mooie Omega weer! Heb het verder niet gelezen.
Mooi horloge, leuke prijs, goed verhaal en belangrijk staat je goed,
Wat is dit voor een band? Staat super🤩
HAVESTON THE AAF SEA GREY-637 Strap, echt een top band.
Dank je wel! Het filmpje met Tom Hanks heb ik opgeslagen en ga ik bij gelegenheid kijken.
Dank je wel, goed idee om deze Lunar Pilot bij mijn zeveneneenhalve Omega op te tellen😀!
Dank je wel, ben er erg blij mee!
Gefeliciteerd met je NA. Mooi horloge en het verhaal erachter. Ben nu ook wel geïnteresseerd in de kleinere versie.
Met behulp van de 1/20 seconde subdial op 3 kun je heel nauwkeurig tijd meten met de Bulova Lunar Pilot Chronograph.
Op het moment dat je de tijdmeting stopt, gaat de wijzer van de 1/20 seconde subdial stil bij de op dat moment dichtstbijzijnde 1/20 ste seconde, op bij 2, 4, 6, 8 of nul en natuurlijk op de niet bij de dial vermelde 1, 3, 5, 7, en 9.
De totale tijd verkrijg je dan om de drie waarden wij elkaar op te tellen, dus de minuten, de seconden en de 1/20 ste seconden.
Dat de wijzer van de 1/20 seconde dial de eerste 30 seconden snel rond draait (1 seconde per ronde) is puur voor de wow factor.
De maximale tijd die je met de Lunar Pilot kunt meten is 60 minuten.
De gemeten tijd zoals op de foto is 4 minuten, 1 seconde en 0,7 seconden, opgeteld is dat dan 241,7 seconden (4 minuten plus 1,7 seconde)
Dank je wel Michiel👍🏻.
Het horloge draagt perfect op m’n pols van iets meer van 17,5 cm ondanks de diameter van 43,5 mm (de eerdere versie van de Lunar Pilot is 45 mm). De bezel heeft maar een diameter van 41,1 mm en het glas heeft een diameter van slechts 38,4 mm, hierdoor lijkt deze Lunar Pilot niet heel groot.
Je maakt het me niet makkelijker Hans met deze informatie
Gefeliciteerd met je mooie Bulova!
En een leuke intro ook!
Geniet ervan!
Dank je wel👍
Leuke fotoshoot, en info.
(Blijft ook nog steeds op mijn lijstje staan)
Dank je wel Mike, na drie dagen met de Lunar Pilot kan ik alleen maar zeggen dat het een prachtig horloge is!
Zojuist heb ik hem op een Grand Duke Alligator Embossed band gezet, deze had ik nog vrijwel ongebruikt liggen:
Ziet er goed uit ik ben ook al rond aan het zoeken voor een exemplaar haha. Wat is de lug tot lug afmeting?
Dank je wel👍🏻, de afmetingen zijn: diameter 43,5 mm bij 51 mm van lug tot lug, de breedte van de band is 20mm.
Succes, het is de moeite waard😊.