NA: Bulova Lunar Pilot special edition black

Goedemiddag,

Na mijn recente Bulova Super Seville topic was het een aantal dagen geleden eindelijk tijd voor uitbreiding van het aantal Bulova’s in ons huishouden. Ik had al een tijdje zitten nadenken of een Bulova Lunar Pilot wat voor me zou zijn, al twijfelde ik over het formaat (gezien 45mm iets anders is dan mijn gebruikelijke 36-37mm op de 18,5cm pols). Die twijfels werden versterkt door opmerkingen van HF-vriend @RickyG6, maar die heeft babypolsjes dus ik moest en zou het toch zelf proberen. :wink:

Gezien recentelijk al door een mede-enthousiasteling @Marck de interessante historie van de Lunar Pilot werd gepost (zie topic hier) zal ik jullie de long-read besparen, maar het topic van Marck is absoluut het lezen waard. Naast een mooie historie is er meer om van te houden, namelijk het prachtige design en afwerking en natuurlijk het 262kHz High Precision Quartz uurwerk (oftewel, vrijwel nooit op tijd hoeven zetten).

En hoewel ik de Super Seville graag zo standaard mogelijk wilde (staal, geen mods, 1979, ongepolijst), voelde ik die behoefte niet met de Lunar Pilot. Sterker nog, gelukkig kwam er dankzij gewaardeerde mede-HF-er @Mnfrd een mooie Special Edition (de 98A186), vrijwel full-set en nieuwstaat in het blauw. Hebben die kip! Een van mijn mooie Russen had zijn interesse, dus een soort ruil gedaan en tada, om de pols die Bulova. Zie hieronder het resultaat op de donkerbruine band, waar ik persoonlijk meer van gecharmeerd ben dan de standaard bijbehorende band.



Bonusfoto:

Ik ben erg blij met deze mooie aanvulling op de verzameling, ook omdat het echt wat anders is dan wat ik al had. Verandering van spijs doet eten. Dank voor het lezen!

44 likes

Prachtig exemplaar, mooie band ook! En staat goed om/op je pols hoor. Zeker niet te groot.

3 likes

:point_up_2: zie comment hierboven en wening aan toe voegen, mooie aanwinst!

2 likes

Had ik maar zulke mannelijke 18,5 cm polsen als @Engel… Hier onder ik met een maatje Lunar Pilot…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Gekheid!

Prachtig horloge kerel, je kan hem prima hebben :+1:. Je komt hem binnenkort maar even showen dan kan ik het ook eens ervaren!

Ps. Waar blijven de bewegende beelden van de chronograaf functie :drooling_face:!?

2 likes

Ik moest stiekem een beetje lachen :grin:

Gefeliciteerd met je na.

3 likes

FTFY

2 likes

Je kent me wel snel goed haha.

1 like

Heerlijk horloge, veel plezier ermee! Groeten van zijn stalen broer :grin:

2 likes

Zo’n Bulova Lunar Pilot is best leuk. Geniet ervan, man!

1 like

Lekker man, geniet er van !
Groeten van de stalen broer.

3 likes

Mooie aanwinst, geniet er van!

1 like

Mooie aanschaf man, veel plezier er van!
Ik twijfel toch soms nog om de Lunar Pilot terug te nemen in de collectie… :thinking:

1 like

De combinatie van zwart en bruin is :heart_eyes:

1 like

Prachtig zo in het zwart, zeker ook op de bruine band! En voor jouw pols een prima maat.
Enjoy!

1 like

Lekker!!! Staat je goed. Mooie foto’s ook. En wacht maar tot de zon schuin door het kraakheldere glas schijnt: dan is de diepte in de dial(s) echt belachelijk. Heel veel plezier met je NA, ik zou er bijna spijt van krijgen… :grimacing: Enjoy, Manfred

2 likes

Gefeliciteerd mooie aanwinst.

1 like

Ohhh die is mooi . Prachtig :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met deze Bulova :+1:
Ik ben zelf niet gecharmeerd van cvd-coating maar iconisch is hij zeker!

1 like

Een mooie aanwinst in de juiste maat :ok_hand:

1 like

Mooi op die bruine band :+1:
Proficiat!

1 like